Reodor F Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Les litt på LS1Tech men ja det er ikke uvanlig og høre tenningsbank i LSx motorene da de går med absolutt max tenning hele tiden. Dette sa GM når LSx serien kom. MEN her snakker vi om lett tenningsbank IKKE hard fæl kakling. Disse motorene har inteligent motorstyring som øker tenning hvis de blir kjørt pent f.eks damekjørt til barnehagen. Når da gubben slenger seg i og gasser vilt så vil du da ha litt høy tenning og litt lett tenningsbank til motoren justerer tenninga ned. Hvor bra det er tja si det er ikke j ekspert på. Era Å legge lista så høyt at den går på og over grensa til tenningsbank hele tiden høres ikke bra ut. En skulle jo tro at man vanligvis legger inn marginer for å ta høyde for varierende bensinkvalitet, temperatur osv. På den annen side skremmer ikke dette meg fra å ha Suburban høyt opp på ønskelista. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Å legge lista så høyt at den går på og over grensa til tenningsbank hele tiden høres ikke bra ut. En skulle jo tro at man vanligvis legger inn marginer for å ta høyde for varierende bensinkvalitet, temperatur osv. På den annen side skremmer ikke dette meg fra å ha Suburban høyt opp på ønskelista. På og over var vel ikke det jeg mente men. Det GM gjorde var og legge teninga høyt og hver gang du fyller tanken full eller mere en70% tror jeg det var så forsøker ECM og justere tenninga opp for og sjekk om du har fylt høy oktan eller ikke og tilpasser dermed tenninga. Resultatet er at du vil høre litt bank når den justere seg inn. Dette kan også skje hvis en person kjører pent som damer ofte gjør og gubben setter seg inn og gasser hardere. MEN den skal ikke gå og banke konstant da har du et problem. Het tips er sjekk om det har gått på gass (propan) sjekk isåfall nøye motoren. Har vært borti flere LSx i truck som har oppspiste ventil seter pga gass motorene hadde gått mellom 2-250.000km mao taxi eller kjørt mye. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 På og over var vel ikke det jeg mente men. Det GM gjorde var og legge teninga høyt og hver gang du fyller tanken full eller mere en70% tror jeg det var så forsøker ECM og justere tenninga opp for og sjekk om du har fylt høy oktan eller ikke og tilpasser dermed tenninga. Resultatet er at du vil høre litt bank når den justere seg inn. Dette kan også skje hvis en person kjører pent som damer ofte gjør og gubben setter seg inn og gasser hardere. MEN den skal ikke gå og banke konstant da har du et problem. Het tips er sjekk om det har gått på gass (propan) sjekk isåfall nøye motoren. Har vært borti flere LSx i truck som har oppspiste ventil seter pga gass motorene hadde gått mellom 2-250.000km mao taxi eller kjørt mye. Era Når jeg tenker etter så hørte jeg ikke lenger tenningsbank ved tredje gasspådrag, så det rimer det du sier. Dette med ventilseter og gass hørte jeg de sa på Bergheim i Sarpsborg da jeg prøvekjørte 8,1-literen også. De hadde problemer med samtlige av bilene som var bygget om til gass når det gjaldt ventiler/ventilseter. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Det der med å øke tenninga når man fyller tanken mer en så og så mye har jeg aldri hørt om før, nydelig informasjon :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Da ser det faktisk ut som om jeg blir LS1 løs........ En på forumet her som skal kjøpe motor og gir fra meg, da bil projektet er satt på enda mer vent enn den var på tidligere. Men bilen blir IKKE solgt, og får nok en enda nyere motor neste gang projektet påbegynnes :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Blir vel en viss chevelle som får seg en Ls1 da..:) Eller kanskje hiluxen???? :D Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Skulle hatt en hvær :D Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Ja, jeg skulle d. Kommer over en motor uten gear, så kan jeg jo hive den i luxen med 700 kassa, hvis den tåler d da. Finnes vel adapter til den så. Hadde gjort mye med forakselvekta på luxen vil jeg tro.. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juni 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2007 Leste her et sted at om man bruker den orginale pumpa ogslaven så er det en innsnevring i slangen på slavesiden. Denne går det å åpne opp litt ved å borre den til noe større invendig diameter. Ha gjord dette selv, men ikke fått prøvd den noe . Dette skulle gjøre at veska returnerte raskere. Ja, takk. Jeg tror ikke Pontiac GTO har den insnevringen. Men er ikke helt sikker. Det føles hvertfall ganske bra nå. Det jeg er litt skeptisk til er hvordan svinghjulet ser ut etter all sluringen og varmen som kom før jeg rakk å se at jeg hadde montert klutsjpumpa litt feil. Får se om det holder da. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
camaro kongen Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 får bringe litt liv til denne tråden igjen har nå fått ut fingern og skal til å bestille ls6 motoren jeg har fablet om i snart 2 år, lurer da på en ting foreløpig: vet noen sånn ca frakt pris på longblokk fra statene? (både flyfrakt og båt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA vet nok det om du sender en mail eller tar en tlf Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2008 Hva kan sies om prisen på desse ls3'ene som ligger ute på autodb, kontra om man skulle ta dem inn til landet selv? AutoDB.no Store prisbesparelse på å ta inn selv? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Det var en rå motor:) SÅnn vil jeg ha å.... Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FireFly Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Hei. Fin tråd. Har gått en stund med tanker om en v8 i en Porsche 968 CS. Er det noen her som vet hva som må til? Er vel Ls1 som passer. Mvh Roger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Sikkert noen som har gjort det her: Conversions & Hybrids - LS1TECH Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.