camaro kongen Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 noen som har prøvd å montere en pro charger på ls6 motoren? evt. hvilke topper og kam trenger man ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 Det er det nok mange som har gjort. Har du sjekket de amerikanske forumene? http://www.Corvetteforum.com feks. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Denne tråden må opp igjen ja :) Har satt sammen motoren jeg kjøpte fra Umek, står klar med en sandblåst subframe som skal få litt farge på seg før Ls1 kommer på. Lurer på et par ting, og har rota meg litt bort i jungelen (ebay) Må jo ha hydraulisk clutch, hvor å hva trenger jeg? Har bestillt meg en pakke med ledningsnett, og ecm fra painless, med kam og greier :D SÅ den saken er grei. Men ser at jeg må ha en ny fuel rail, med retur, og noen andre smådeler som mangler ennå. BLir gromt å dra ut Camaroen til våren med dette inni. SÅ mangler jeg mellomaksling, og ny diff bak med SPERRE :) Finnes d noe ferdig laget tro? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zkillz Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Jeg har handlet twinturbo-kit til min C5 97 modell. Så, nå venter jeg bare på å få fingern ut og bestille stempler, ventiler osv. Andre som har erfaring med dette?. Hva bør oppgraderes/forsterkes? Siter http://www.boostperformance.no Corvette iz teh zhit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 nye motoren er i hus og skal begynne å forberede for swap, jeg kaaan beholde org fuel railen, men vurderer bare å bygge helt nytt AN system, blir nok relativt original i første omgang da jeg (drømmer) om at BT godkjenner den i bilen. ellers hadde det jo vært fint om du kom en tur over med laptopen i vinter hans, kjøper noen credits til hptuners tingen din så kan vi leke :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Jeg har handlet twinturbo-kit til min C5 97 modell. Så, nå venter jeg bare på å få fingern ut og bestille stempler, ventiler osv.Andre som har erfaring med dette?. Hva bør oppgraderes/forsterkes? Hvor mye skal du dra ut av den da? Første bud ved LS1 trimming er støtstenger og råde bolter. Og en LS1 BØR oppgraderes med riktig kam når den trimmes da den orginale holder igjen masse potensiale. Jeg personlig hadde byttet: Rammelager, rammelager bolter, råder og bolter, stempler og fjærer, (rulle)kam og lager, støtstenger, satt på rullevipper, ventilfjærer, ventiler viss du skal ha mye effekt/høyere turtall, topp pakninger og satt studs i toppen, dyser, fuelrail med progresiv bensintrykks regulator, plugger, software i hjernen, resten av eksosanlegget, poly motor og gearkasse fester, Throttle body, innsug, muligens topper. Alt kommer jo ann på hvor langt du har tenkt å ta den da, men mesteparten av oppgraderingene nevnt ovenfor hadde jeg utført. Ihvertfall alle som har med forsterking å gjøre. Samt kam oppsettet. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Sammt clutch eller oppgradering av autokasse avhengig av hva du har i bilen. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gozzi Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Har en 01' LS1 uten ledningsnett som jeg skal ha inn i en 1940 Ford 1/2 ton Pickup.. Hvor finner jeg aftermarket ledningsnett til en rimelig penge? Siter ________________________ 1940 FORD 1/2 TON PICKUP - LS1 - Air ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 hmm gutta, jeg har plutselig en T56 kasse til overs, si i fra om noen vil ha den, ellers smeller jeg den tilsalgs på finn/amcar maaaaaange bra ettermarkedsledningsnett, men oem nett finner du billig på ebay. heldigvis enkle motorer. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gozzi Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 hmm gutta, jeg har plutselig en T56 kasse til overs, si i fra om noen vil ha den, ellers smeller jeg den tilsalgs på finn/amcar maaaaaange bra ettermarkedsledningsnett, men oem nett finner du billig på ebay. heldigvis enkle motorer. Jeg er ikke så veldig inni dette her, men er det ett slik ledningsnett jeg trenger? Trenger jo ett komplett med hjerne og gasspedal.. Eller kan noen finne ett annet eksempel? Takker for hjelp! http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LS1-LQ4-LQ9-LS2-NEW-DRIVE-BY-WIRE-EFI-wiring-harness_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a543Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem140286887063QQitemZ140286887063QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories#ebayphotohosting Siter ________________________ 1940 FORD 1/2 TON PICKUP - LS1 - Air ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Er det en LS1 med motorisert gass spjeld du har alså? Det du trenger er et lednings nett og hjerne der de har kobblet bort de 2 bakerste o2 sensorene og "tatt de bort " fra hjernen, pluss at startsperra må også være deaktivert i hjernen. Da kan du bare kjøpe et waier spjeld og gi gass :) Painless performance har komplette lednings nett og hjerner. http://www.painlessperformance.com http://www.streetandperformance.com har også Samt http://www.techlinebilelektro.no i norge har også det du trenger. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gozzi Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Er motorisert gasspjeld på den ja.. Har du peiling på priser også kanskje? Siter ________________________ 1940 FORD 1/2 TON PICKUP - LS1 - Air ride Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnidrift Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 hvor kan eg få tak i ls1 motor/gir? noen som har i norge/sverige. haster! ebay er selvfølgelig greit,men frakt tiden er for treig. trenger en lsx motor komplett med man.gir. som skal ned i driftebilen min. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 En som annonserer komplette LS3 med gir på autodb.no, men d koster jo litt mer en LS1 igjen.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 hvor kan eg få tak i ls1 motor/gir? noen som har i norge/sverige. haster! ebay er selvfølgelig greit,men frakt tiden er for treig. trenger en lsx motor komplett med man.gir. som skal ned i driftebilen min. noen tips? kan hende Hersker Hans eller ERA her inne kjenner til noen som har... hersker har jo driftevogn selv... Og OBSOBS... Skal vis være fordel med "rett motor" til rett bil... Var noe snakk om det med hensyn til agregater som er montert motsatt på noen modeller som forenkler monteringen i noen Nissan biler...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.