Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Tror dere denne kan være noe? Er vel kansje en grunn til at den er billig, men høres jo bra ut med CNC maskinert alu og rustfritt stål.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-02-CHEVY-CAMARO-FIREBIRD-T56-RACING-SHORT-SHIFTER-98_W0QQitemZ170002143250QQihZ007QQcategoryZ33736QQrdZ1QQcmdZViewItem

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har også funnet ut at vanlig T56 har 27spline mainshaft, og Viper spec kassene har 30spline mainshaft. Vet ikke om det er noe mer som skiller de to fra hverandre.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.. fin tråd du har laget ang. ls1 motorenm'm

Jeg er akkurat ferdig med mitt motorbytte i en 69 chevelle..en 2000 mod ls1 med 4l60e...er veldig fornøyd med motoren..den drar veldig godt og er veldig turtallsvillig...har hatt både 396 bigblock og 350 tpi i bilen,men ls1 motoren er den som går best,kanskje mye fordi att motoren veier veldig lite kontra bigblock`n og da m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T5 bak en LS1 tar du livet av fort en std 300hk SBC tar livet av en å LS1 har mye mere moment nede i registeret som er det som gjerne dreper under dim kasser.

 

Vekt på LS1 motor er alt an på hva som er på den når den veies motor uten noe stasj er så lett at jeg og fatter med våre kontor kropper fint løfter den ut og inn bak i Kadetten jeg henta den i dvs under 150kg MEN så kommer greiene på svinghjul og clutch veier 25kg, dynamo er grisetung osv osv tot over 200kg men i forhold til en helt støpejern 350 er den ca 70kg lettere men mot en nyere LT1 bare ca 40kg lettere.

Ta og se på http://www.ls1tech.com og søk litt på nett.

 

 

Lars1

Hey kult at flere er ferdig funka filter med regulator?

 

Turtallsvillig tja ikke i min verden nen den er kjapp i respons og opp i turtall.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Era:hello: Joda filteret funker veldig bra det..sparte meg noen lapper der når jeg slapp å bytte fuelrails:thumb

 

 

Hey godt og høre.

 

Skal du til Lillestrøm i kveld 4 Juli med bilen eller?

 

Jeg skal sitter på med Hans i Camaro hvis han har plass.

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil til Lillestrøm :-( Var der for 3 år siden, var konge, men siden det er en 8-9 timers kjøretur så slipper jeg det i år :-)

 

Lars1, hva var det dere gjorde med fuel railsene og regulatoren?

 

Flesvik, en komplette pullout engine med ledningsnett og hjerne, kasse og alt det andre du måtte trenge, kan du regne med å betale CA 35000,- for.

 

Håper alle dere som reiser til Lillestrøm får en fin kveld.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Era...cruisingen i lillestrøm blir nok litt langt å kjøre for meg..ca 50mil..hehe..

Heisan umek..jeg kjøpte ett corvette filter med innebygd regulator på 60 psi ..på det filteret er det også retur ..og da kunne jeg bruke org fuel rails:thumb Kjøpte filteret av Era..Vet ikke hvor han fikk tak i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1: stemmer det bodde borti der du :hello:

 

Kjøpte filter med innebyget regulator på http://www.gmpartsdirect.com billige GM deler online men her får man som norman ikke kjøpt deler kun som Amerikaner.

Da er det godt og ha kammerater i Texas som gladlig sender over.

 

Men filteret sitter på 2001 Corvette og er bare og bestille fra en dealer.

 

Begynner og ha bra oversikt over LS1 og deler som passer og tips som virker så bare spørr.

 

Blaa passer olje kjøler adapter fra 6.0 Truck LQ4 og LQ9 rett på LS1 mman må sette inn thermostat hvis man vil ha det.

 

Fuel rail kan snues 180 grader hvis det trengs jeg måtte det.

 

Så lykke til med prosjekta.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra info det der Era, noen andre som har LS1 bøkene? Husker ikke hva de heter men er etter som jeg vetkun de to performance bøkene som er laget om LS1, skal sjekke hva de heter.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

How-to Build High-Performance Chevy LS1/LS6 V-8 Engines HANZEL, WILL 223 kr.

 

Chevy LS1/LS6 Performance (Chevrolet) ENDRES, CHRIS 225 kr.

 

Har begge to på http://www.automobilia.no bare trykk på bil og mc bøker, og søk på LS1 :)

 

Har begge bøkene selv, og de er vel verdt penga, men er bittelitt utdaterte da det kommeå mye nytt hele tiden.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan LS1; hvor mye hester tar man ut av en uåpna, uforsterka original motor med turbolading (forutsatt at det gjøres riktig, mtp. ventilasjon og motorstyring/bensinsystem)? Hva ser ut til å være det generelle effektnivået som ansés for trygt? 500 RWHP, eller deromkring kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ca 500 rwhp ja, i den boka jeg har lånt bort til ERA, står det vel nesten hva hver eneste standard komponent tåler sånn ca. svakheten på de tidligste blokkene 98/99 er rådeboltene, de er forbedret på de senere modellene. Men på 98/99 bør man bytte de over 400hk eller noe, ved turbolading/lystgass har jeg sett at noen har brent stempel nr 7 (bakerst venstre side) fordi det går mere magert enn resten av sylinderne ved overlading, men de som har opplevt det har trimma mye og misbrukt mye etter det jeg har skjønt. Er noen tråder om det på internal engine forumet på http://www.ls1tech.com.

 

ps; ikke nevn Honda i denne tråden Øyvind ;), vi er ikke interessert i finne ut hva som er best, vi diskuterer LS1 motoren.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår