Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har som sagt en LS1 motor liggendes i deler, men den må borres (hones) pga litt rust i den ene sylinderen. Men begynner å tenke litt på en LS2 short block.

GMPP har lagt ut delenr på noen nye topper, L92 tror jeg de het. 2,12" innsug og 1,60" eksos ventiler, flow`er 330cfm på .600" løft, og koster 349$ KOMPLETTE

 

Passer jo ikke LS1 pga for liten boring, men passer LS2 og 6,0l truck blokka.

 

Lurer faktisk på å innvestere i en LS2 short block, da dette blir ikke så veldig mye dyrere enn å "bygge" LS1`en

 

Uansett om jeg kjøper ny shortblock så har jeg noen LS1 deler som jeg ikke trenger, siden den må borres alikevell.

 

Motoren er en 2000mod, kan skaffe støpenr om ønskelig.

 

Viss noen trenger, så har jeg følgende:

 

- Orginal kam

 

- Orginale rulle løftere

 

- Orginale stempler

 

- Orginale råder

 

- Orginale topper (vurderer om jeg skal selge eller porte, gi bud)

 

- Orginal svingning demper

 

- Orginal clutch

 

- Har diverse annet også, og vurderer å selge hele pakka til fordel til en LS2 viss jeg får et seriøst bud på hele pakka, mangler litt til motoren, men ikke veldig mye.

 

Har selfølgelig ledningsnett og ECU også til den.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal til å bestille motor nå til min 86 mod. camaro, lurer på dette med avgasser og godkjenninger. har lyst til å gå for en ls 6 motor. kan dette bli et problem hos veivesenet?

 

Avgasser er ganske sikkert ikke verre fra ls1/2/6, avgasser og sånt blir jo bare strengere å strengere. Få med katalysatorene når du bestiller motor, hvis du kjøper brukt, kjøpte nettopp en 04 pontiac GTO Ls1 motor i California forrige uke, den er på vei hjem. Der tok jeg med katalysator på begge sider. gto har jo det laveste punktet på bunnpanna forann, det trengte jeg denne gangen. originalt så er jo LS1 hjernen avhengig av signal fra katalysator o2 sensor, om at katalysatorene virker.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig greit med GTO bunnpanne, det bruker vi i den Mantaen jeg bygger på for en kompis. Vet ikke helt om jeg hadde lagt ut de ekstra kronene for en LS6 motor da disse er ganske mye dyrere og selv om det er noen forandringer så mener nå jeg at det ikke er verdt pengene. Men det er sef opp til deg.

 

Kult at du skal bygge om ihvertfall, blir stilig dette her :-)

 

Hva slags girkasse planlegger du å bruke?

 

Hans, gratulerer med ny motor. Hva skal den oppi da, eller er det under planlegging enda?

 

Når jeg er ferdig med projektet mitt en gang i løpet av de 50 neste åra, så har jeg jævlig lyst å bygge en Astro med LS1/T56 kombo.

 

Det hadde vert noe det :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbiler skal ha manuell ja ;-)

 

Får jo også masse fine deler til 3.gen camaro med LS1 i, da dette er et ganske populært motor bytte i USA. Bla longtube headers og diverse.

 

Mye bra info på http://www.ls1tech.com viss du ikke har sett der tidligere.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser det er mange her som har satt inn ls1 motorer i bilene sine. Lurte litt på hvordan dere tilpasser ledningsnettene!? Er det mye jobb??:wonder:

Ser at de motorene som selges i USA selges med ledningsnett til motor + at hjernen følger med. Trenger mann noe mer?? :watchout

Hvordan kobler dere sammen ledningsnettet i motoren sammen med lys og resten av bilen (snakker da om veteranbiler). Har trans am 75 mod som jeg har lyst til å sette i nyere motor etterhvert!!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.techlinebilelektro.no bygger om lednings nettene, det som må gjøres er først og fremst at "VATS" fjernes, det står for Vehicle Anti Theft System, altså start sperre. Oe det er en fordel å få fjernet de to bakerste co målerene, eller lambda om du vil, de fjernes fysisk fra ledningsnettet og det fjernes også kontrollerene i hjernen for disse. (slettes fra hjernen)

 

Og ledningsnette kobbler du bare utenom det gammle ledningsnettet, som forex lys og slikt.

 

Er også en her som kjører aftermarket ecu, (datasprut)

 

Håper du ble noe klokere av det :-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Painless wiring bla har ferdige plug and play ledningsnett-

Jeg kjøpte ledningsnett og hjerne fra Turn Key. Du sitter igjen med omtrent 3 ledninger ut, dvs to til kjølevifter og en til bensinpumpen.Trenger omtrent bare tenningstrøm og startmotorsignal inn.Hjernen er også mye mindre fysisk enn den orginale .Letter å gjemme unna.

http://www.turnkeyengines.com

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene!! :thanks

De var mer oppklarende ja!! Har litt tid til å tenke på hva slags motor jeg skal ha! Så en i moldestuket hadde kjøpt en viper motor til sitt prosjekt. Kommer litt ann på prisen og hva jeg får plass til.

Var inne på http://www.techlinebilelektro.no or litt siden. Kan sikkert høre med de om jeg får problemer etterhvert. Hvis ikke er det jo en her på lillehammer som kjører camaro med ls1 motor og presse fra før.... han har sikkert fått litt erfaring. :heyyou:

Noen som vet om 3 gen. vipermotor får plass i bilen min sånn i det hele tatt!!?? (tenker da også i forhold til girkasse som også følger med på flere av de motorene....):wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viper motorer er dyre, tunge og dyre og trimme. Og det er ikke en gang et GM produkt ;-)

 

Liker ideèn din om gammel bil med ny motor, holder jo på med det samme selv :-)

 

Men håper jo sef at du går for en GM motor.

 

V8POWER: Hvor mye måtte du ut med for ledningsnettet? Perfect system du har kjøpt? (får jo det med dyno matcha cam og nå)

Og hvordan var servicen der da?

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår