Vissy Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei! Noen som vet om noen elementer helst 12" som tAler 3000w RMS i 2 Ohm evt 2 som taaler rundt 3kw, som ikke koster skjorta. PA forhAnd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 bare for å spørre, hvorfor skal at absolutt ha et element som tåler 3000W? du kan få en sub på 500W som spiller bøde like høyt og mer detaljert enn en sub på 3000W... er desverre alt for mange som er opptatt bare etter watt på både forsterkere og høytrtalere nå for tiden. watt er det aller siste du skal se på når det gjelder lyd. men vet om flere elementer som tåler den effekten ja. men gratis er de jo ikke da. denne for eks: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17018&PHPSESSID=33686aea1ba1c228642707e6e505ede1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 av ren nysgjerrighet; Hva slags forsterker har du som klarer å gi 3000W rms i 2 Ohm ? Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 finnes jo en del billige i allefall. 3000W RMS @ 2 ohm = soundmagus x3000 (som er 2x x1500 brokoblet i ett kabinett), er det første jeg tenker på i allefall. men finnes jo mange flere også sikkert da, hehe. :) vel, dette var vel litt off topic, og det var ikke meg du spurte en gang, så da holder jeg kjeft og går ut og fortsetter å vaske bilen jeg... hehe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Over hvor lang tid skal elementet tåle 3000W RMS? og forresten; http://www.hifi-writer.com/he/misc/rmspower.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vissy Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det stemmer at det er en slik soundmagus X3000, siden den kverka ts3004spl'en min, og trekker maaaad med str0m, tror jeg at jeg bruker angreretten og sender den tilbake og kj0per meg en noe mindre forsterker fra pioneer istedenfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 hva hjelper det med mindre forsterker? det er jo bare fordi du har spilt for høyt at den har blitt sprengt.. :P du kan fint sprenge det elementet med en mindre forsterker også. er bare å presse forsterkeren inn i klipping det så tar elementet fort kvelden.. så det er bare en fordel med en stor forsterker. skal du ha et element som tåler et klippet signal over tid må du ha et element med Ekstremt høy effekttåleranse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 hehe! om forsterkeren er for "stor" for elementet er da bare et pluss. du vil da ha god kontroll osv. Som -JEJ- sier, har nok forsterkeren blitt presset og spreng subben ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Jeg vil nå egentlig si at man er langt på vei med en skikkelig justert forsterker. Hvorvidt den er liten eller stor spiller liten rolle.... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Støttes. Og Zetec snakker sannsynligvis (og hovedsaklig) om gain, ikke om bassboost og delefrekvenser. Selv om det såklart har noe å si det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 du Vissy, jeg har en mest helt ny Velocity 12" 3600w max bilde under VPW 300 på blaupunkt.no der er også litt specs.. butikkpris 3590,- må bort NÅ så selges for 2000,- med ei kasse den spiller greit i(orig velocity kasse) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg