Turboperformance Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Endelig har jeg et spørsmål til dere :hello: : Hvordan har man kontroll på at bensintrykket er høyt nok ved belastning på turbomotor uten å trekke bensintrykkmåleren inn i bilen og uten å kjøre motoren i benk eller på rullende landevei? Greit å stille grunntrykket på en justerbar BTR ved atmosfæretrykk, men ved f.eks 1,2 bar ladetrykk kan virkeligheten være helt annen. Hva gjør dere? Man vil jo være sikker på at dysene får nok trykk. Er det noen spes. bensinpumpe man skal bruke? Hva leverer ei original 240-Turbopumpe? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 turbopumpa til "At" leverer bare til 200hk.... Om det er av no hjelp, men tvilsomt for deg og dine effekter ;) Flust av bedre pumper å velge i.. Feks den Toyofan har, ser jo ok ut... (glemt hva den heter, sjekk prosjekt tråden hans). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captainvolvo Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 går an å sette inn et t-ledd før fuelrailen som du kan sette nedi en oljetrykksføler i f.eks. Da kan du ha et oljetrykksmeter inni i bilen som du kan sjekke mens du kjører. Da slipper du ihvertfall å tenke på å ha "bensin" i coupen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 går an å sette inn et t-ledd før fuelrailen som du kan sette nedi en oljetrykksføler i f.eks. Da kan du ha et oljetrykksmeter inni i bilen som du kan sjekke mens du kjører. Eller kjøpe en bensintrykkmåler?? Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
captainvolvo Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Har en tendens til å være litt dyrere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 BMW M5 bensinpumpe selger biltema for en snau 500 lapp (449 eller 499), og den holder sikkert, m5 har vel rundt 350 hk tipper jeg. er ikke det nok, kan du jo bruke 2 ;) hvor lenge den holder er en annen sak, men de må vel gjennom kvalitetskontroll de og, så de holder nok en stund Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 BMW M5 bensinpumpe selger biltema for en snau 500 lapp (449 eller 499), og den holder sikkert, m5 har vel rundt 350 hk tipper jeg. er ikke det nok, kan du jo bruke 2 ;) hvor lenge den holder er en annen sak, men de må vel gjennom kvalitetskontroll de og, så de holder nok en stund en måned eller så, også begynner pakninger å løsne og ødelegge filter osv.. Seriøst, biltema er dritt..... Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 har du prøvd an? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hvis det hadde vært tilfelle så hadde dem nok ikke solgt dem så veldig lenge. Svenskene skryter av Biltema pumpene, billig alternativ til en original Bosch til 2 lapper. Trykket på en original 240 Turbo pumpe er vel litt over 5 bar, og dem skal vel rekke til rundt 300 hk også. Litt vanskelig å si hvordan du skal merke om det er for lite trykk, men fusker den ved lading på høye gir osv. så kan det være ett hint om for lite trykk. Som nevnt tidligere, oljetrykksgiver funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Bredbåndslambda????? En sikker vinner.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 har ikke du lambda meter i bilen a kjetil... ser vell om den for nok bensin da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Bredbåndslambda?????En sikker vinner.. Har lambda, men ikke bredbånds, og det er omtrent verdiløst fordi den svirrer mellom stoich and rich som en hjulvisp. Burde investert i en bredbåndslambda; hvor selger de bredbåndssonde? Tror jeg kan bruke samme instrument. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Har lambda, men ikke bredbånds, og det er omtrent verdiløst fordi den svirrer mellom stoich and rich som en hjulvisp. Burde investert i en bredbåndslambda; hvor selger de bredbåndssonde? Tror jeg kan bruke samme instrument. "VolksWagen dealers in North America sell a Bosch LSU4 wide band sensor for $42. However this sensor is only inexpensive when purchased from North American sources. The Bosch part number is 0 258 007 057 or 0 258 007 058 (these are the same sensor, but they have leads of different length), and it can be purchased as a VW part number 021-906-262-B. The LSU4 uses a six wire connector. The matching connector is VW part number 1JO-973-733 (~$2.92). The wire terminals are part numbers 000-797-133, 000-797-133A, and 000-797-225 (3 required, ~$2ea.). You can buy Bosch LSU4 O2 sensors from http://www.1stvwparts.com using the VW part number. An application for this sensor is a 2002 VolksWagen GTI 1.8L, front O2 sensor. " :) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg kjører S**B 900 turbo pumpe for K-jet sprut.. Aldri kødda for meg.. Med den originale pumpa til 230F kutta den hele tia (ikke bra). Det var ikke store problemet å få skabb pumpa til å passe på braketten under bilen. Måtte bruke feste til en coil siden den var grøvre. Bredbåndslambda er fint... Når skal du skyte jøden som herpa sonden mr.varteig? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Holder ikke bare med bredbånds-sensor, du må ha kontroller også. Regn med tett på 3000kr hvis du får lurt ei pakke fra USA forbi tollen. Finns billigere varianter også, men logging og litt flere innganger er alltid kjekt. Bruker Innovate LM-1 jeg...den er god! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.