Colli Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Så nå er den klar til Volvotreff om en liten mnd! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet August 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 hehe..mjah..muligens =) er blakk no etter at alle regninger er betalt, og skal snart i armyen, såå må spare penger:( Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Er jo ikke så langt til Bergen da. 10. september, ligger tråd inne på 200-forumet! VOLVOTREFF BERGEN EIKÅS! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet September 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2006 har skjedd litt forskjelligt med bilen så eg trur ikkje eg rekker. veivhus ventilasjonen er heeelt på tryne..er vel nesten så godt som tett, så det tyter ut olje over alt nesten..veivhusventilasjonen er komt..men lurer på om kanskje topp pakningen er komt. det som skjedde var at en kan måle oljen på bilen. og det viser fullt.. så merka eg bilen begynte å fuske litt.. + det var minimalt med kjølevæske på. er komt ny del som fikser det også. og da eg køyrte så begynte alle lamper på dashbord å lyse. og bilen stoppa..åpna panser, og såg at turbo gløda. burde egentlig ikkje køyrt da uansett..men det var nødvendig. så eg venta(han eg var med sa det gikk bra, var berre turboen som var over oppheta) til den hadde kjølt seg ned..såg da og at lokket til kjøleveske tanken var blitt ødelagt, hadde sprukke, så kjølevæska spruta over alt. fikk køyrt siste stykket opp..fylte på olje. ca 1 liter. da det ikkje viste noke på målepinnen no faktisk. sjøl om det tidligere viste fullt tidligere. fyllte på vatn da røyken fra tanken gav seg, 2-3 mugger med 1l vatn. den første literen tok ca 10 min før den hadde svelgt unna.. lagde mykje lyda, gurgla og spytta. fylte på eitpar runder til. prøvde å starte bilen, kom litt rare lyder, som at bilen ikkje fekk smørning..men den kom heldigvis..og bilen kunne ikkje stå der. så eg måtte køyre heim. ca 1 mil..meste i nedoverbakke fra dit eg måtte.. og akkuratt da eg bremsa for å stoppe bilen på tunet, såå begynte alle lysa å blinke igjen, og det rakk å lyse på olje lampa før bilen slåkna.. så imorra blir det forhåpentligvis skifte av veivhus ventilasjonen. og fylle på ny olje. takk gud eg får 200kr rabatt pr liter. og sjekke alle pakninger. vakse motoren under og rundt. Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet September 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2006 Syns jeg hadde sett den før:) Så kjempe fin ut..m'm Skal du bytte til nyere mod baklamper a? ser du har bytta foran skal bytte ut bak ja :P men det blir ikkje med engang =) Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne850 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Porno bil;)hvor har du kjøpt leppa som ligger under fangeren forran? Leppa er da en original R-fanger fra T5R og R Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne850 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 har skjedd litt forskjelligt med bilen så eg trur ikkje eg rekker.veivhus ventilasjonen er heeelt på tryne..er vel nesten så godt som tett, så det tyter ut olje over alt nesten..veivhusventilasjonen er komt..men lurer på om kanskje topp pakningen er komt. det som skjedde var at en kan måle oljen på bilen. og det viser fullt.. så merka eg bilen begynte å fuske litt.. + det var minimalt med kjølevæske på. er komt ny del som fikser det også. og da eg køyrte så begynte alle lamper på dashbord å lyse. og bilen stoppa..åpna panser, og såg at turbo gløda. burde egentlig ikkje køyrt da uansett..men det var nødvendig. så eg venta(han eg var med sa det gikk bra, var berre turboen som var over oppheta) til den hadde kjølt seg ned..såg da og at lokket til kjøleveske tanken var blitt ødelagt, hadde sprukke, så kjølevæska spruta over alt. fikk køyrt siste stykket opp..fylte på olje. ca 1 liter. da det ikkje viste noke på målepinnen no faktisk. sjøl om det tidligere viste fullt tidligere. fyllte på vatn da røyken fra tanken gav seg, 2-3 mugger med 1l vatn. den første literen tok ca 10 min før den hadde svelgt unna.. lagde mykje lyda, gurgla og spytta. fylte på eitpar runder til. prøvde å starte bilen, kom litt rare lyder, som at bilen ikkje fekk smørning..men den kom heldigvis..og bilen kunne ikkje stå der. så eg måtte køyre heim. ca 1 mil..meste i nedoverbakke fra dit eg måtte.. og akkuratt da eg bremsa for å stoppe bilen på tunet, såå begynte alle lysa å blinke igjen, og det rakk å lyse på olje lampa før bilen slåkna.. så imorra blir det forhåpentligvis skifte av veivhus ventilasjonen. og fylle på ny olje. takk gud eg får 200kr rabatt pr liter. og sjekke alle pakninger. vakse motoren under og rundt. Når det begynner å lyse i lampene, er det ikke lurt å la motoren gå. Da er det best å stoppe fort som F. Ringe Viking og få tauet bilen til der den kan stå til feilen er utbedret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 Oj Oj. er redd du må løfte ut motor og sjekke tilstanden på stempel og sylindervegger. Har den gått varm så må du plane toppen og, i alle fall få noen til å sjekke om den har slått seg skeiv. Trasigt når slikt skjer. Vitig å stoppe med en gang når man oppdager olje og vann forbruk i den klassen. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solefald Skrevet September 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 bilen står heime på tunet. utifra det eg har funne ut no, så virker det som at topp pakningen er gåen. men skal vel få tatt en kompress test for å få sjekka. for motoren gikk fint som den skulle når den først starta., så stempel har ikkje gått vil eg tru Siter Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne850 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 HUE! SKALLE! Du må da for all del ikke bare prøve å starte for å se om det går fint....!!! Har du kjørt den varm, og lokket på ekspansjonstanken har sprekt, så har vel motoren kokt noe heftig. heller du da på kaldt vann, er det store sjanser for at motoren tar skade av det vannet du heller på, og at det da blir spenninger i motoren. Både toppen og blokka er aluminium, og kan oppføre seg rart. Hadde en B5254 maskin en gang (2,5L 20V) som kjølevannslangen røyk på. Den gikk tom for vann, og det ble helt på vann (ikke av meg). Motoren hadde tilsynelatende ikke tatt skade av det, men da den ble varm skjedde det noe... hver gang. Kunne starte og kjøre 5-6 km før problemet kom. Alt var som normalt helt til den plutselig kokte fordi blokka hadde spenninger i seg og vrei seg slik at CO2 gikk i kjølevannet og vannet kokte. Hvorfor det kokte når CO2 kommer i kjølevannet kan du finne ut av på wikipedia, men resultatet var at hele motoren måtte ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magne850 Skrevet September 8, 2006 Rapporter Share Skrevet September 8, 2006 200 kr literen i rabatt ja... Hva i all verden for olje er det du har fått tak i da? hva koster den i utgangspunktet? Tror han som har solgt deg olje har lurt deg med en litt vel høy før-pris... Hvis du da ikke får betalt for å kjøpe olje da. Mobil1 0W40 koster i underkant av 200 kr literen på bensinstasjoner, og bedre olje enn det finner du ikke på det åpne markedet. Kan hende du har fått tak i noe spesial olje som er rappa fra McLaren, Ferrari eller noe som koster mer men den er nok ikke til salgs, og er sikkert ikke lur å ha på en vanlig motor. McLaren og Mobil1 utvikler sammen, og for å tjene noen sekunder i et F1 løp tilsetter de noe i olja for å tåle noe til en spesiell motor, men det er ikke sikkert det funker eller er heldig i en annen motor... Hvis du da ikke har brukt ei spesial olje for hydraulikk i romferger eller noe sånt da... Da er det forresten ikke så rart at det går til h.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet September 16, 2006 Rapporter Share Skrevet September 16, 2006 Oops, er alt jeg sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.