Gå til innhold

MDS Fanatic f20 - sikring

Ranger emnet

Bompi

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har kjøpt en slik forsterker på en politiauksjon.

På forsterkeren er det plass til 2 sikringer, men det er kun en der nå. Og den er på 20amp.

I og med at jeg ikke finner spesifikasjoner til denne på internett, spør jeg dere. Noen som vet sikringsstørrelsen på disse?

Er ikke veldig lysten på og bare hive inn en til 20amp sikring i det andre hullet. Som sagt, fordi jeg ikke vet hva det skal være originalt :)

Mvh Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har kjøpt en slik forsterker på en politiauksjon.

På forsterkeren er det plass til 2 sikringer, men det er kun en der nå. Og den er på 20amp.

I og med at jeg ikke finner spesifikasjoner til denne på internett, spør jeg dere. Noen som vet sikringsstørrelsen på disse?

Er ikke veldig lysten på og bare hive inn en til 20amp sikring i det andre hullet. Som sagt, fordi jeg ikke vet hva det skal være originalt :)

Mvh Bjørnar

Frågor angående:

- Produkter, teknik

- Lådritningar

- System förslag

- Vad passar i min bil

- Alla övriga tekniska frågor

Tel: 08-556 00 740

support@mds.se

Send mail og spørr.

men du kan jo bare sette inn 1stk 20A. så er det likt på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver du inn 10A sikringer i begge hullene bør du være godt sikret frem til du får svar fra MDS. Uansett vil det sannsynligvis gi mer enn nok effekt. Og ryker sikringene skjer det ikke noe verre enn at.. ja.. sikringene ryker. Bedre det enn at forsterkeren dør på seg og tar med seg høyttalerne i samme slengen..

Det kan ikke sies mange nok ganger: er du usikker på sikringsstørrelse, så underdimensjoner! Gjerne mye! Et kjapt regnestykke gir 10A x 13.6V = 136W, eller ca. 65W x 2. Det holder for de aller, aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider