Gå til innhold

Golf 3 - RE, Alpine, Herz, ??, ??

Ranger emnet

Fab

Anbefalte innlegg

Kan en moderator endre tittel til "Golf 3 - Bilstereoprosjekt

Grunn: skrivefeil, og ikke sikker på merkene ennå.. hehe

Sitter her å kjeder meg på jobben, så tenkte jeg kunne lage en liten prosjekttråd. Hele anlegget mitt ble stjålet på fredag, og da må jeg ha nytt. Foreløpig har jeg handlet:

Alpine 9855R

RE XXX 15

Dynabel Monoblokk 7501

Gammelt MB Quart (eller no) frontsett <- byttes ut

Fremtiden ser omtrent slik ut:

Frontsett - Focal, Morel, forslag?

Forsterker til frontsett - Forslag?

Skal begynne å bygge til helga, så da kommer det bilder og litt diverse snacks. Ellers så tar jeg med glede i mot tips og triks! =)

EDIT: feil navn på frontsettet

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk en ting: ingen kan fortelle deg hva du skal kjøpe, bare hva du KAN kjøpe :) Anbefaler deg å lytte til diverse merker/modeller og finne ut av hva du liker! Jeg endte opp med morel mens en annen kanskje vil gå for noe annet. Smaken er som baken o.s.v. ;)

Du har fått deg grom spiller da, et bra utgangspunkt :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder frontsett så synes jeg focal har meget bra sett da! Men hører mange bruker Morel for tia! Men personlig så har jeg så god erfaring med Focal at har jeg vært deg så ville jeg ha tadt Focal!

F.eks 165KF fra focal. er litt pris på de men det er greit å satse litt på et bra frontsett mener jeg da!

drive safe,,but very fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge inn et bilde av bilen min da, siden jeg ikke har noe annet å ta bilde av ennå. Hehe.. Bildet er tatt med mobil, så er ikke knallkvalitet.

PS: Møkkete bil :P

DSC00130.jpg

Fant jaggu et bilde til. Dette er før senk og felger. Tatt med mye bedre kamera. hehe

240208_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående batteri... Vil anbefale Kinetik batterier :) skal selv ha de som heter HC 800 og hc 2000. Dette er good shit!

Jeg så akkurat posten din til stianth, hehe.. Titter på de nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg XXX'n hjemme :) Fy så stor å tung den er. Får monoblokka i løpet av uke, og mdf-platene kommer hjem til meg litt senere i dag. Kommer bilder i kveld! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ligger monoblokka å venter på posten. Sitter å rister, er på jobb. Har fått testet elementet med en annen forsterker. Helt vilt! =)

Lurer på hvordan jeg skal bygge kassa. Vil ha det litt pent, men skal ha kassa slik elementet vil ha den. Bare på penest mulig måte. Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått testet basseren. Takk til Typhon =)

Jeg ble overrasket over hvor kjapp den var. Og, det var faktisk ganske bra lyd også. Etterhvert dro jeg litt på, og vindusviskeren var med å digga musikken. Morro! :)

Bilder kommer i løpet av kvelden. Gjenstår endel justeringer ennå.

StigO: Felgene er kjøpt på Dekkspesialisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har jeg sitti å tenkt ganske lenge på en kasseløsning. (lite å gjøre på jobb) hehe..

Slik som kassen er nå så er den en skråvegg mot baksetene, også er baffelen rett ned. Totalt er kassen på 127 liter, med to bassreflekser og magneten på elementet er ut (montert "feil" vei).

Jeg lurer nå på om det vil ha stor innvirkning om jeg bygde en ny kasse, i gulvet. Skal prøve å forklare: Altså, at jeg lager en dobbelbunn i bagasjerommet. Hvordan vil dette fungere? Blir det noe forskjell i lyden i det hele tatt? Sett at jeg lager kassen like stor. (130l) Kommer med bilder etter jobb i dag, glemte å legge de inn i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider