Gå til innhold

Hva mener dere om dette??

Ranger emnet

stianth

Anbefalte innlegg

Her sett litt rundt på diverse produkter nå, og har kommer frem til at jeg har lyst på Kicker... Anlegget vil bestå av 1 Kicker L7 12" 2006 modell, 1 Kicker ZX 750.1 mono forsterker 2006 modell. og en kondis av et slag.. har ikke så mye greie på kondiser så der trenger jeg litt ekspert hjelp.. Er det nødvendig? Hvilket merke? Hvor stor?? Bilen dette skal inn i er en Golf 2....

Tror dere dette vil funke?

(La ut samme tråd istad, men den er slettet???? finner den ikke iallefall.. så legger ut en ny... )

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Regelen" med kondis er 1F pr. 1000watt. Men tror ikke det trengs kondis her. Spar heller litt til og legg pengene i et ordentlig batteri.

Ellers kommer nok dette til å spille bra - tror jeg, har ikke så mye erfaring med kicker.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. men det er jo litt stas med kondis da... orntlig med kabler skal jeg iallefall gå for.. heller litt for stort enn litt for lite... tar gjerne imot fler innspill angående kondis og resten av anlegget....

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noe erfaring med kicker... den erfaringen jeg har med kicker har kun vært positiv. L7 rister godt veldig godt. kondensator kan du kjøpe men som fab sier: legg heller pengene i gode kabler og ett sikkelig batteri. også evt ny dynamo viss det trengs. bruker selv kicker forsterker på mine type R og jeg er storførnøyd med lyden:)

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Markro, jeg jobber med faren din. hehe, han sa du skulle til CB til lørdag? Hvis du får tilbud om 2x Nye type R bassere, som er mistenkelig billig, kan du si ifra til meg? Mine to ble nemlig stjålet på parkeringen på Gilde på fredag.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer til å sørge for gode store kabler i alle retninger strømmen skal gå... kommer nok til å kjøpe kondis, men ikke større enn 1 farad. og større dynamo. batteri får jeg ta etterhvert.... m'm

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer til å sørge for gode store kabler i alle retninger strømmen skal gå... kommer nok til å kjøpe kondis, men ikke større enn 1 farad. og større dynamo. batteri får jeg ta etterhvert.... m'm

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller puttet de penga i et batteri istedet for en slik kondensator. Minste til Kinetik får du for 1698,- tror jeg... Har litt mer å rutte med en en kondensator vet jeg :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, alle sier nei til kondis jo... hehe... må jo være noe i det... vil det batteriet du nevner funke a? ble anbefalt det monster batteriet fra de... men kosta jo 3800kr.... er det Kinetik HC 600 - 600 Ampere Power Cell - The Cap Killer du mener?? dette koster ca 1600kr på morel.no

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, alle sier nei til kondis jo... hehe... må jo være noe i det... vil det batteriet du nevner funke a? ble anbefalt det monster batteriet fra de... men kosta jo 3800kr....

Det vil funke strålende :) Sies at det har like mye kapasitet som 100 1-farads kondensatorer, og like rask som 1 på 1 farad. Startstrøm på 600A var det vel og...

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil funke strålende :) Sies at det har like mye kapasitet som 100 1-farads kondensatorer, og like rask som 1 på 1 farad. Startstrøm på 600A var det vel og...

da er det vel denne det da. Kinetik HC 600 - 600 Ampere Power Cell - The Cap Killer. kosta ca 1600kr.

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider