Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i trafikken?

Ranger emnet


Gjest Volvo_gutten

Anbefalte innlegg

merker meg det er en del som klager på dette med at folk som kjører i venstre fil ikke kjører fortere enn de i høyre.. SÅ RART!! farts grensen er 80 på begge sider av streken folkens!! er bare at veldig mange tror at "siden det er venstre, så er det forbikjørings felt.. da kan vi kjører fortere!!"

dette er feil, du "kan" ikke kjøre fortere i venstre enn i høyre! som sagt, samme grense på begge sider!!

 

og de som ligger i 50 i 50 sona.. ja de følger bare grensen! at bilen viser 2-5 km feil er jo ikke noe de kan vite da!!

 

men igjen, jeg skjønner dere blir irritert på de, for deres bil viser muligens kun 56 i 60 sona, men den foran viser 60!

er derfor jeg konsekvent ligger 5-10 over grensen på min speed, for å være sikker på at jeg holder mer riktig fart!

 

er mye som plagermeg på veien og, men så er jeg yrkessjåfør! er mere på veien til daglig enn mange andre her inne!

men har og finne ut at det nytter ikke å gjøre stort med det.. eneste som hadde hjelpe var om man hadde mobil nr til alle som kom foran deg i veien, sånn at man kunne ringe de og si "du, du kjører litt sakte nå!!"

 

og de som legger seg inn rett foran, og bremser ned! de fortjener nakke skudd! hadde de bare vist hvor mange nesten ulykker de lager for oss yrkessjåfører så hadde de blitt skremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Folk som kjører med veldig varierende fart i en fastssone. Når noen varierer farten sin mellom 25 og 60 i en 50 sone....f***!!! så irriterende.

'98 Golf IV

'87 Yamaha FZR 1000 Streetfighter/caferacer prosjekt

'69 VW 1300 m/1600 motor

'68 VW 1300 Baja bug

'65 VW Beach buggy 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ligger under fartsgrensene..Folk som skal fort inn i en rundkjøring, men som kjører så sakte at de holder på å kvele motoren.

Folk som skal fort inn før deg på veien, men som kjører saaaaaaaakte på hoved veien igjen. Folk som ikke holder høyre veis regelen..Og som attpåtil kjører sakte på hoved veien igjen..Da setter jeg bare på fullt lysa og legger meg helt i ræva på dem, og ligger på 3000rpm, for da bråker bilen som mest..Helst hvis det er bekmørkt.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- alt som er blitt sagt i tidligere innlegg

- folk som kjører med langlys/tåkelys bak midt på dagen! heeeelt utrolig!!!!

- så for de som er litt kjent i Bergen: når jeg kjører fra lagunen og inn mot tunnelen før sjølinjen så ligger alle i ca 80km/t. helt topp! MEN, så kommer vi til enden av tunnelen...da er det plutselig ned i 60!!! og dette er altså rett før en to-felts motorvei!!!!! hvor vanselig er det å holde farten opp når du "plustelig" har mye bedre plass??? FA*N!!!!

- folk som må kjøre i 10km/t under grensen med en gang de ser en politibil! selv om den er parkert og det ikke er noen uniformerte i nærheten...

 

sikkert myyyye mer, men kommer ikke på noe mer for øyeblikket

 

mvh

Eirik Eikeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister med kondomdresser som absolutt _MÅ_ bruke veien når det er sykkelsti rett forsidenav!

 

Jeg er så enig, Det og Folk som tror de kjører En semi trailer, mens de egentlig kjører en Corsa! (bruker hele veien)

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Folk som ikke blinker.

-Folk som ikke klarer å få bilen opp i den hastigheten den skal. Om de klarer det tar det 5min.

-Folk som ikke plasserer seg i kryss, så jeg må vente til de kjører før jeg kan kjøre, selvom jeg har hatt klar bane hele tiden.

-Folk som ikke klarer plassere seg i rundkjøringer.

-Folk som kommer i en helvetes fart inn mot en forkjørsvei så jeg må bremse ned for jeg tror de skal deise inn, men nei. Å holde vikeplikten betyr ikke bare du skal stoppe!!

Folk som legger seg ut rett foran meg når jeg foretar en forbikjøring på en motorvei, og så skal de absolutt holde samme fart som bilen i høyre felt (om ikke 1-2km/t fortere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Alle hull og dumper i veien

-De ekle homofile syklistene som ikke GIDDER å bruke fortauene, sikkert bare får å irritere oss bilister å

-Mopeder... de trimma er egentlig værst, for de som kjører de kjører som om de skulle vært med i moto GP. + at 2 takter på høyt turtall lager fæl lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som ikke bruker blinklys.

de som kjører alt for fort i småveier med lekende barn og mange utkjørsler.

de som plasserer seg feil i rundkjøringer og kryss.

de som skal kjøre forbi deg, bare fordi du har "L".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting;

Ta dem med døra!! :thumb

 

 

 

dårlig idè da får du skader på døra og det vil du vel ikke ha?? enten kan du få passasjeren din til å gi han et lite "knuff" ut mot grøfta eller så er det vel noen som kjører med balltre i bil eller noe annet langt og fint å få inn i eikene..

 

men hvis man abosolutt må ta dem med selve bilen så pass på å ta dem med dekka dine for da får du ikke skader av dem FAENS SPANDEXHOMSA!!!!!!!

 

 

hater syklister så GRENSELØST!!!! DET plager meg i trafikken

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører til / fra jobb (riks 22 mellom Fetsund - Båstad)

 

Så ligger jeg som regel i 70 i 60 sone. Og da er det ofte att noen kjørerforbi, bare for att jeg skal ligge helt i ræva på dem i 80 sona, for der kjører dem fortsatt 75 km/t. Mens jeg skal jo bryte fartsgrensa like mye der, som i 60sona. altså, jeg vill kjøre i 90 Km/t.

 

Noe jeg også klarer i alle svingene i 80 Km/t delen. (1 sving detter jeg ned til ca 80 Km/t siden jeg syns den doserer litt feil)

 

Men disse som altid kjørerforbi i 60 sonen. detter helt ned til 50 Km/t i disse svingene. HVORFOR MÅ DEM GJØRE DET?????

 

Også Lastebiler semitrailere, som absolut ikke vil slippe forbi andre, eller dem skal altid legge seg inn i høyrefil, når noen skal inn på motorveien, selv om dem ellers gjerne kjører i venstrefil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister med kondomdresser som absolutt _MÅ_ bruke veien når det er sykkelsti rett forsidenav!

Å bruke veibanen har syklistene full rett til, og det anbefales også av trafikkmyndighetene, les f.eks denne saken:

http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050826/LOKAL8/108260076/1021

Trafikkpolitisjef Oddmund Jensen bruker veibanen – og ikke sykkelstien – når han trener på tohjulingen. Og han anbefaler andre raske syklister å gjøre det samme.

 

-Folk som trener med sykkel, og de som holder litt høy fart frem og tilbake til jobb, bør sykle i veibanen. I medvind og utforkjøringer er i hvert fall det tryggest, sier Jensen.

 

Årsakene til at politimannen anbefaler veibanen fremfor sykkelstien for syklister med potensiell høy fart er flere. På sykkelstien befinner det seg mange små barn som vingler, det er folk som går tur med barnevogn og det kan være livsfarlige av- og påkjørsler.

 

-Ved av- og påkjørslene har syklistene vikeplikt både fra høyre og venstre. Ved hver innkjørsel oppheves sykkelstien, og det kan lett oppstå farlige situasjoner når en bil skal krysse, opplyser han.

Dessuten er det faktisk svært mye glasskår på gang- og sykkelstiene, og asfalten (hvis det er noe asfalt der) er ofte svært oppsprukket og hullete og derfor ikke særlig egnet for ferdsel i noe særlig mer enn gangfart.

 

I følge trafikkreglene er syklister kjørende, og kjørende skal i følge de samme reglene ferdes i veibanen. Så slutt å irritere dere over syklister i veibanen, de har full rett til å være der, og det er også det tryggeste stedet for syklister som ferdes fortere enn gangfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår