Gå til innhold

Hva irriterer deg mest i trafikken?

Ranger emnet


Gjest Volvo_gutten

Anbefalte innlegg

...

I følge trafikkreglene er syklister kjørende, og kjørende skal i følge de samme reglene ferdes i veibanen. Så slutt å irritere dere over syklister i veibanen, de har full rett til å være der, og det er også det tryggeste stedet for syklister som ferdes fortere enn gangfart.

Som feks, holde fartsgrenser og å IKKE VÆRE TIL HINDRING FOR ANDRE TRAFFIKANTER. :)

 

Edit: Nevnt før meg ser jeg hmmmmmmmmm

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei det med L er fakta... idag var jeg ute å kjørte på motorveien og jeg holdt 110+ ALLE bilene som kom bak meg bare MÅTTE forbi på liv og død

har nok også den uvanen jeg når det gjelder L bilene og mopedene.

De fleste mopeder er uplomberte så dem klarer fartsgrensene på strekningene, det går fint, men med en gang det er litt motbakke dabber hastigheten dems drastisk ned så jeg pleier å kjøre forbi når jeg har muligheten til det så slipper jeg å presse mopeden i bakkene. Men holder god avstand når jeg legger meg ut for å kjøre forbi dem. Er ikke noe som er mer irriteranes enn når man kjører moped og bilene presser seg forbi deg selv der det er midtrabatter.

 

Øvelseskjørere har jeg en del opplevelser i fra som gjør at jeg prøver å komme meg forbi dem slik at de det gjelder kan jokke seg ut av kryssene, nødbremse i rundkjøringene og ligge 5kmt under fartsgrensen :P

 

Men er mange av dem som er svært så flinke til å kjøre og det merker man fort. Kjører ikke unødvendig forbi da.

 

 

En anna ting som irriterer meg litt er når jeg er ute i SUVen.

Folk må ha en del negative erfaringer med folk som kjører stor bil.

Hadde en episode hvor en gamling begynte å blinke til høyre før han kom til rundkjøringen, noe som betyr at han skal til høyre i rundkjøringen og jeg kan da fra høyre kjøre ut i rundkjøringen. Men neida, han skulle egentlig rett fram. Begge to bråbremset og jeg, forbanna som jeg ble da han tutet på meg, gikk ut av bilen å forklarte hva blinklyset var til og reglene i rundkjøringen.

Da fikk jeg svar "Forbanna king of the road" ? Hadde da lite med saken å kjøre syntes jeg :P

Har samme reglene i liten som stor bil.

Jeg holder hvertfall veien noe mange av dem i tyttebær bilene ser ut til å ikke greie å håndtere :P

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører trimma moped og pleier å ligge i fartsgrensa men allikvell skal bilene forbi og i bakker drar min helt fint det fartsgrensa er somregel men alle skal forbi da og og det må jeg si er JÆVLA unødvendig er flere ganger jeg har måtte dratt ut på hvitstripa for å ikke bli dytta ut!

 

 

det med L er helt greit men jævla synd for tross alt ikke alle med L er Loosere på å kjøre bil noen kan faktisk kjøre bedre i rundkjøringer imotsetning til 50% av norges bilister kan.. jeg har drivi å lekt meg i masse biler siden jeg var 9 år og fram til nå så jeg har iallefall ikke problemer med clutching lenger :P

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører trimma moped og pleier å ligge i fartsgrensa men allikvell skal bilene forbi og i bakker drar min helt fint det fartsgrensa er somregel men alle skal forbi da og og det må jeg si er JÆVLA unødvendig er flere ganger jeg har måtte dratt ut på hvitstripa for å ikke bli dytta ut!

 

 

 

det med L er helt greit men jævla synd for tross alt ikke alle med L er Loosere på å kjøre bil noen kan faktisk kjøre bedre i rundkjøringer imotsetning til 50% av norges bilister kan.. jeg har drivi å lekt meg i masse biler siden jeg var 9 år og fram til nå så jeg har iallefall ikke problemer med clutching lenger :P

 

Ikkje kjør med "L" då. Treffer du på politiet seie du at den har fore av under turen.

 

Og SeaLion: Viss det er så "livsfarleg" å kjøyre på gangveien så kan du kjøpe deg ein terrengsykkel. :)

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde fartsgrenser betyr egentlig å ikke overstige fartsgrenser. Fartsgrenser er ikke minimumsgrenser, men maksimumsgrenser. Det er veldig få syklister som bryter fartsgrensene, så hva klager du over? ;)

klager ikke over de som ligger over fartsgrensen, men de som ligger under (eksempel; syklister) :boxing

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- alt som er blitt sagt i tidligere innlegg

- folk som kjører med langlys/tåkelys bak midt på dagen! heeeelt utrolig!!!!

- så for de som er litt kjent i Bergen: når jeg kjører fra lagunen og inn mot tunnelen før sjølinjen så ligger alle i ca 80km/t. helt topp! MEN, så kommer vi til enden av tunnelen...da er det plutselig ned i 60!!! og dette er altså rett før en to-felts motorvei!!!!! hvor vanselig er det å holde farten opp når du "plustelig" har mye bedre plass??? FA*N!!!!

- folk som må kjøre i 10km/t under grensen med en gang de ser en politibil! selv om den er parkert og det ikke er noen uniformerte i nærheten...

 

sikkert myyyye mer, men kommer ikke på noe mer for øyeblikket

 

mvh

Eirik Eikeland

 

Hehe, det med Lagunen og TroldhaugT irriterer meg noe jævlig også. Tror de får panikk inne i tunnellen da, det blir mørkt, dårlig vei osv... men ja, må bremse noe jævlig hver gang jeg kommer inn i den og bilene foran bremser. Tåpelig! Men du, når du kommer fra Lagunen så har du sikkert 80 i 60-sonen, er ikke mye påkjøringsfelt for oss som kommer fra Skjold/Nordås. Må nesten få hjelp til å komme inn der i tett trafikk.

 

Uansett, jeg bruker ryggelys på de som ikke holder avstand til meg! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker meg det er en del som klager på dette med at folk som kjører i venstre fil ikke kjører fortere enn de i høyre.. SÅ RART!! farts grensen er 80 på begge sider av streken folkens!! er bare at veldig mange tror at "siden det er venstre, så er det forbikjørings felt.. da kan vi kjører fortere!!"

dette er feil, du "kan" ikke kjøre fortere i venstre enn i høyre! som sagt, samme grense på begge sider!!

 

og de som ligger i 50 i 50 sona.. ja de følger bare grensen! at bilen viser 2-5 km feil er jo ikke noe de kan vite da!!

 

men igjen, jeg skjønner dere blir irritert på de, for deres bil viser muligens kun 56 i 60 sona, men den foran viser 60!

er derfor jeg konsekvent ligger 5-10 over grensen på min speed, for å være sikker på at jeg holder mer riktig fart!

 

er mye som plagermeg på veien og, men så er jeg yrkessjåfør! er mere på veien til daglig enn mange andre her inne!

men har og finne ut at det nytter ikke å gjøre stort med det.. eneste som hadde hjelpe var om man hadde mobil nr til alle som kom foran deg i veien, sånn at man kunne ringe de og si "du, du kjører litt sakte nå!!"

 

og de som legger seg inn rett foran, og bremser ned! de fortjener nakke skudd! hadde de bare vist hvor mange nesten ulykker de lager for oss yrkessjåfører så hadde de blitt skremt!

 

Veldig enig med deg. Jeg er også yrkessjåfør. Kjører lastebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det med Lagunen og TroldhaugT irriterer meg noe jævlig også. Tror de får panikk inne i tunnellen da, det blir mørkt, dårlig vei osv... men ja, må bremse noe jævlig hver gang jeg kommer inn i den og bilene foran bremser. Tåpelig! Men du, når du kommer fra Lagunen så har du sikkert 80 i 60-sonen, er ikke mye påkjøringsfelt for oss som kommer fra Skjold/Nordås. Må nesten få hjelp til å komme inn der i tett trafikk.

 

Uansett, jeg bruker ryggelys på de som ikke holder avstand til meg! :D

 

Den påkjøringen hater jeg. Prøver å unngå å bruke an når jeg vet det er mye trafikk. Digg med 10m aks. felt innpå der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klager ikke over de som ligger over fartsgrensen, men de som ligger under (eksempel; syklister)

:iconsm

Du kan tydeligvis ikke trafikkreglene. Levér straks fra deg førerkortet ditt og meld deg på en kjøreskole for ny føreropplæring.

 

Som jeg skrev tidligere, fartsgrenser er maksgrenser, det er tillatt å kjøre saktere enn fartsgrensa, men ikke raskere. De fleste syklister holder fartsgrensa, det vil si kjører saktere enn fartsgrensa, slik man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem som irriterer seg over syklister og mopeder i trafikken har jo veldig lite å klage over. Skaff dere en bil som går bedre så dere klarer å kjøre forbi da, men hvis dere ikke klarer å gire, clutche, gasse og ratte samtidig så skjønner jeg det kan bli litt vanskelig.

Tøffe i kjeften er dere men vet ikke konsikvensene hvis dere kjører ned en myk trafikant.

Så en syklist som ble påkjørt for 3 uker siden av en svimmel yrkes sjåfør

som ikke overholdt vike plikten sin,det gikk forholdsvis bra med syklisten, brak gragebeinet og en kraftig hjernrystelse.

Lappen til sjåføren blei tatt på stedet, jeg stod der som vitne og fortalte det som hadde skjedd.

Hadde ikke mye til overs for han som kjørte bilen, han påstod at han ikke hadde sett noe pga sola. Håper han ikke får igjen lappen med det første:iconsm

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår