Gå til innhold

Prøvekjøre bruktbil - vanskelige selgere

Ranger emnet

Ultronic

Anbefalte innlegg

Sower: Om jeg hadde opplevd noe slikt hadde jeg satt meg ned å skrevet et rimelig langt brev, med beskrivelse av de som var på jobb, og sendt et referat til sjefen deres. :)

Så hadde jeg videre argumentert med at jeg nå ville kjøpe bil et annet sted, og ikke vil bruke stedet i noen fremtid, bemerk alltid at du var i en situasjon der du kunne ha kjøpt en bil, for å illustrere alvorligheten. :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er oppblåste, sure osv.

Men mange har kule og greie selgere og.

Jeg har fått testet de bilene jeg har spurt om(50 000kr-1 400 000kr).

Aldri vært noe problem. Og jeg er ikke den som går i rosa skjorter og vite bukser, og ser ut som Vanilla Ice. Går helt vanlig kledd i ola bukser og genser.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri opplevd det ..

men det kan ha noe med at de gangene jeg har prøvekjørt bil har jeg enten vert med et familiemedlem (mor) , vert på en butikk hvor jeg kjenner folk som jobber / de kjenner meg (eks Autostrada, bilsalongen, Morris ...) eller jeg har blitt sett når jeg kom

jo nyere bil du selv kommer i (og de ser deg) jo mindre problemer får du med selgeren ...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har vi svaret :D

Nomix: han ene var faktisk lederen av butikken... *hatedenbutikken*

så jeg holder meg heller mer til privatpersoner... litt mindre ignorert slik ;)

Gå til avisen! Er det en kjede? Send et brev dit! :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en mere privat bilhandel vil jeg tro, med utgangspunkt i mitshibishi og yamaha + noen bruktbiler.. :)

men onkelen min er medeier av denne butikken da... >.< det var broren hans som var i telefonen, og onkelen min var borte da pga. hjertet, så vikke stresse'n med dette... :P

dem får vel leve med at dem taper enda en kunde.. *10hi* ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tillogmed en blomsterkvass på døra et par dager etterpå med takk for handelen.. snakker om service der..

Noe som sier meg at du ikke akkurat gjorde et kupp... :D

Bare tuller, sikkert bra. Men når det gjelder å få prøvekjøre biler, har jeg aldri hatt noe problem med det. Men det er viktig å ikke labbe rett inn i butikken, kaste et blikk på bilen og si til selgeren noe sånt som: "Fet bil, den der har jeg lyst å prøvekjøre" mens man gliser fælt, og kompisen står klar utenfor med rånebilen og vil kappe... Vær saklig, og spør litt om bilen først, så går det nok bra.

Men dersom man har utvist normal folkeskikk, og selgeren ikke vil la deg prøve bilen, er det noe som sier meg at det er verken en bil man vil kjøpe, eller en forhandler man vil handle med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider