Burny Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Skal koble opp anlegg i bilen neste uke. Vet at signalkablene skal på motsatt side av strømkablen, med hvor bør jeg legge jordingskablen? Hvem liker den seg best med? Tenker på dette, for jeg vil ikke få noe ulyder osv. Hvis jeg vil isolere kablene ekstra godt fra hverandre, så de ikke tar opp hverandres lyder osv, hva bør jeg bruke? Har aldri gjort dette før, så hadde vært flott om noen kunne gi meg noen gode råd. Evt. en kort veileder med de viktigste tingene.. Takker for forhånd:) Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 den har vel ikke så mye å si hvor du legger? min jordkabel ligger hvertfall ganske mye sammen med strømkabelnn.. Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Skal koble opp anlegg i bilen neste uke. Vet at signalkablene skal på motsatt side av strømkablen, med hvor bør jeg legge jordingskablen? Hvem liker den seg best med? Tenker på dette, for jeg vil ikke få noe ulyder osv. Hvis jeg vil isolere kablene ekstra godt fra hverandre, så de ikke tar opp hverandres lyder osv, hva bør jeg bruke? Har aldri gjort dette før, så hadde vært flott om noen kunne gi meg noen gode råd. Evt. en kort veileder med de viktigste tingene.. Takker for forhånd:) Du trenger ikke legge en jordkabel gjennom bilen. Finn heller et jordingspunkt bak i bilen. Alt av metall i bilens karosseri er jord, koble deg på hvor som helst :) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 gjerne feste til baksete eller sikkerhetsbelte... Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Du trenger ikke legge en jordkabel gjennom bilen. Finn heller et jordingspunkt bak i bilen. Alt av metall i bilens karosseri er jord, koble deg på hvor som helst :) Ja, ok. Hehe. tenkte ikke på at jordings kablen begynner i forsterkeren. Jording har jeg tenkt og feste fast i stolpen der hvor setebeltene bak er festa. Passer perfekt. noen som vet hvordan jeg kan koble sånn at alt av anlegg o.l skrur seg av når jeg skrur av bilen? Vet man må legge en kabel fra remote til tenningsbryteren, men hvordan gjør jeg dette og hvilken ledning skal jeg koble meg inn på? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jordingskabelen skal du ikke trekke fra batteriet :). Du må finne et jordingspunkt bak i bagasjen hvor du fester jordkabelen.. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Ja, ok. Hehe. tenkte ikke på at jordings kablen begynner i forsterkeren.Jording har jeg tenkt og feste fast i stolpen der hvor setebeltene bak er festa. Passer perfekt. noen som vet hvordan jeg kan koble sånn at alt av anlegg o.l skrur seg av når jeg skrur av bilen? Vet man må legge en kabel fra remote til tenningsbryteren, men hvordan gjør jeg dette og hvilken ledning skal jeg koble meg inn på? Hvis du har en REMOTE eller AMP utgang fra CD-spilleren er det beste plass å koble til remote til forsterkeren. Ellers får du måle på ledningene til spilleren. Oftest en gul og en rød kabel hvor den røde er brutt av tenningen. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hvis du har en REMOTE eller AMP utgang fra CD-spilleren er det beste plass å koble til remote til forsterkeren. Ellers får du måle på ledningene til spilleren. Oftest en gul og en rød kabel hvor den røde er brutt av tenningen. Ok. Sånn ja.. Cd-spilleren er jo kobla til og skru seg av, så da kobler jeg meg bare inn på cd-spilleren sant? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Ok. Sånn ja.. Cd-spilleren er jo kobla til og skru seg av, så da kobler jeg meg bare inn på cd-spilleren sant? du har mok mest sannsynlig en liten kabel "tapp" bakpå spilleen din som står "REM" eller "AMP" på. koble på der og på "REMOTE" på forsterkeren. da slår forsterkeren seg på når spilleren slår seg på. Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 du har mok mest sannsynlig en liten kabel "tapp" bakpå spilleen din som står "REM" eller "AMP" på. koble på der og på "REMOTE" på forsterkeren. da slår forsterkeren seg på når spilleren slår seg på. Ok. Thanks;-) Da prøver jeg det.. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Forresten, Må jeg ha 2stk signalkabeler, en til hver forsterker. eller kan jeg koble dem sammen med sånn et sånt fordeler stykke fra den ene til den andre? Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Forresten,Må jeg ha 2stk signalkabeler, en til hver forsterker. eller kan jeg koble dem sammen med sånn et sånt fordeler stykke fra den ene til den andre? Kommer an på hva forsterkerne skal drive. De fleste CD-spillere har både front og rear-utganger og ofte sub. Hvis du har forsterkere som skal drive høyttalere foran og bak i bilen bør du legge to signalkabler så du har mulighet til å justere lydstyrke mellom foran og bak i bilen. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Juni 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Kommer an på hva forsterkerne skal drive. De fleste CD-spillere har både front og rear-utganger og ofte sub. Hvis du har forsterkere som skal drive høyttalere foran og bak i bilen bør du legge to signalkabler så du har mulighet til å justere lydstyrke mellom foran og bak i bilen. En 4-kanaler skal dra fronthøytallere og 6*9. 2-kanalern skal dra subben. Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 En 4-kanaler skal dra fronthøytallere og 6*9.2-kanalern skal dra subben. Dra to kabler bak, så kan du bruke fadern på CD-spilleren for å justere opp og ned volumet på subben. :) Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Jordingskabelen skal du ikke trekke fra batteriet :). Du må finne et jordingspunkt bak i bagasjen hvor du fester jordkabelen.. du får nå et kraftig magnet felt rundt plusskabelen når du bruker chassiet som "retur" til jordinga Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg