Gå til innhold

Ny Cd spiller (STØYYYY)

Ranger emnet

Mombasa

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt kjøpt meg en ny cd spiller (pioneer mp30)

Alle kabler var oppstrekt i bilen fra før så jeg satte bare rett inn cd-spilleren.

Så kom det en vanvittig støy i hattehylle-høytalerene.

Jeg har jo litt peiling på bilstereo så kablene er delt pluss og minus kabel på ene siden og signal alene.

Jeg trodde med en gang at det var cd spilleren som var dårlig jordet.

Så jeg jordet chassiet på spilleren i karoseriet.

Lyden ble mindre når motoren er av, så vidt jeg hører noe...

Men med en gang jeg starter bilen hørest det ut som et JETTFLY som skal ta av.

Jeg ringte til en jeg kjenner som jobber med bilsterero.

Han mente på at det kunne vert jording som slo tilbake gjennom signalkablene og inn linjeutgangen.

dette er jeg ikke helt sikker på siden jeg ikke har gjort noe som helst med kablene i bilen og jeg har hatt 4-5 forskjellige spillere i bilen før. aldrig noen sånne problemer.

Noen forslag til hva som kan være feilen? anger2

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dette først:

Ta spilleren ut av hullet i bilen, ikke koble fra noen ting, så tar du kappen på signalkabelen, altså skjermen, som er den ytterste delen på pluggen, og holder denne inn til chassie på spilleren..

Forsvinner det da? Ta en stk ledning surr denne rundt skjermen og skru den fast i godset på spilleren sammen med den nye jordingen du nettopp har lagt opp..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv dette først:

Ta spilleren ut av hullet i bilen, ikke koble fra noen ting, så tar du kappen på signalkabelen, altså skjermen, som er den ytterste delen på pluggen, og holder denne inn til chassie på spilleren..

Forsvinner det da? Ta en stk ledning surr denne rundt skjermen og skru den fast i godset på spilleren sammen med den nye jordingen du nettopp har lagt opp..

tuuuuuuuusen TAKK! :) ELSKER DEG! :) det funket helt supert!!

Men kan du fortelle meg hva som egentlig skjer og hva som er årsaken??

Audi ftw! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo bra at det ordnet seg da :)

Dette kan være ett resultat av at forsterkeren din kanskje er noe dårlig jordet.

Så jeg ville tatt en ekstra titt på den, MEN selv om du jorder forsterkeren din bedre nå så vil ikke denne støyen forsvinne, så du kan nok ikke fjerne den ledningen. Mest sannsynlig ett resultat av noe dårlig jording på forsterker eller spiller, eller begge deler.

(Nå har du jo god jord på spilleren, men den kom kanskje litt for sent)

Alt i alt, så bunner slike lyder i dårlig jording, og i noen tilfeller dårlige signalkabler som plukker opp alt av støy på sin vei bakover i bilen.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Var jo bra at det ordnet seg da :)

Dette kan være ett resultat av at forsterkeren din kanskje er noe dårlig jordet.

Så jeg ville tatt en ekstra titt på den, MEN selv om du jorder forsterkeren din bedre nå så vil ikke denne støyen forsvinne, så du kan nok ikke fjerne den ledningen. Mest sannsynlig ett resultat av noe dårlig jording på forsterker eller spiller, eller begge deler.

(Nå har du jo god jord på spilleren, men den kom kanskje litt for sent)

Alt i alt, så bunner slike lyder i dårlig jording, og i noen tilfeller dårlige signalkabler som plukker opp alt av støy på sin vei bakover i bilen.

Hjalp ikke hos meg.. knitrer i diskantene fremme, også er den en liten smule dynamostøy når jeg ruser bilen.

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki jeg har ett bra spm da..

har "tubolyd" (dynamo støy) i subbene mine, hører ikke noe hvis jeg kobler de av.

og i tillegg til dette smeller det i subben når jeg bytter sang/slår spiller på.

hva kan dette komme av? strøm kabel og signalkabel ligger ikke nært hverandre med unnstak av 0.5m.

noen som kan komme med noen gode tips her?

kan også med dele at det ikke var noe n av disse ulydene da jeg satte inn subbene i en annen bil.

edit: glemte og si at jeg også har lakt opp ny jordings kabel til forsterkeren uten at dette hjalp en dritt..

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at cd-spiller og forsterker skal ha like god strømtilførsel, hvis det er forskjell på spenningen til spiller og forsterker oppstår som regel problemene med støy..

Ser du bor i kr.sand om du har mulighet kan jeg ta en kikk på det i kveld eller i morra.

Da jeg er på lund i kveld og hele morgen regner jeg med.

Du kan evt sende sms på 99 11 77 23.

Klarer jeg å fikse det skal du slippe gratis unna så lenge du hjelper til litt ;)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter signalkabelen sikkelig fast i spiller og forsterker?

mulig du har en dårlig skjermet signalkabel siden den tar opp dynamostøy. hvor stor + og - kabel bruker du? hvor er jordingspunktet?

hvilken forsterker?

skal sies at det ikke erjeg som har lakt opp noen av kablene i bilen det er fetteren min..

signalkabel sitter godt, kabelen er av en skerma type i fra biltema bruker 16mm2 + kabel og så lå det en 1,5mm2 jordkabel men jeg har lakt opp en 10mm2 i tillegg jordingspunktet til 1,5mm kabelen er bak i noe karroseri og 10mm2 kabelen er fåreløbig festa i en skrue som skal holde jekken på plass :P

menne en ting som jeg tenkte på at det KANSJE kunne være.. på minus polen på batteriet har starmmeskruen blitt sagd over og hadde problemer med dette tidligere, det var ikke god nok kontakt der til og få starta bilen.

mulig det kan være det som er problemet?

edit: fikk fiksa det nå. var det samma for min del en liten kabel i fra chassiet på spilleren til skjermen på signalkabelen og så var det godt som nytt igjenn

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Prøv dette først:

Fjerner støyen ja men ikke brannfaren i spilleren ;-) Jordbanen (smeltesikring) i spilleren må og bør fikses uansett. Ellers er faren for at spilleren brenner opp tilstede. Denne vil jo ryke igjen hvis ingenting gjøres med jord til forsterkeren.

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider