Gå til innhold

Ny Cd spiller (STØYYYY)

Ranger emnet

Mombasa

Anbefalte innlegg

Mye riktig i det folk forteller her. For å si det litt enklere. Når du jorder spilleren på det originale jordpunktet via iso kontakten får spilleren mye dårligere jord enn forsterkeren som sitter bak. Det som da skjer er at spilleren begynner å dra jord via signalkabelen. Og da ryker en jordsikring i spilleren som er på ca 3 amp- Derfor får du støy.. Kan i noen få tilfelder være motsatt vei også. Dette vil jeg påstå er hovedgrunnen til at folk har støy i bilene sine. Mulig jeg tar feil, men tror ikke det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
har kun støy når jeg skrur på playstationen min jeg :P.. hehe.. å den er koblet til sigarettenneren :P.. og signalene bak spillern..

litt off topic her men.. ser du bruker playstation i bilen, har den samme muligheten som deg, men hva trenger jeg for å bruke min ps2 i bilen ? bruker den foreløbigt hjemme i huset.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp kabler idag, strøm og alt.. Kobla opp, prøve-spilte, og det låt helt OK og normalt.. Plutselig kommer det no VELDIG med støy.. når jeg bare har på tenninga.. Skrur av tenninga, tar ut spilleren, kobler vekk phonokabla og remote'en til forsterkera, skrur på tenninga, ingenting skjer. Kobler så inn remote'en. Ingenting skjer, hører forsterkera slår seg på, og det "summer" svært svakt i høyttallerne forran. Kobler inn phonokablene, ingen støy. Alt fungerer normalt lenge.

Starter bilen, ingenting skjer, alt er helt normalt. Kjører ut hjemme, ikke noe dynamostøy eller noenting. Treffer en dump, og plutselig får meg MASSE "turbolyd".. Treffer en dump til, det forsvinner litt.. og slik hopper det frem og tilbake.. Musikken er svak, men støyen er kjempehøy, og det durer og er ulyder i sub og mellomtone.

Hva er galt? Er "trippelskjermet" signalkabel, og ordentlig bilstereo-strømkabel.

Lagt på hver sin side. Høyttalerkabler er lagt på samme side som signal.

Noen ideèr? Tenkte å prøve i morgen på det som ble nevnt tidligere her i tråden, ekstra jording til signalkabel-skjermen.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp kabler idag, strøm og alt.. Kobla opp, prøve-spilte, og det låt helt OK og normalt.. Plutselig kommer det no VELDIG med støy.. når jeg bare har på tenninga.. Skrur av tenninga, tar ut spilleren, kobler vekk phonokabla og remote'en til forsterkera, skrur på tenninga, ingenting skjer. Kobler så inn remote'en. Ingenting skjer, hører forsterkera slår seg på, og det "summer" svært svakt i høyttallerne forran. Kobler inn phonokablene, ingen støy. Alt fungerer normalt lenge.

Starter bilen, ingenting skjer, alt er helt normalt. Kjører ut hjemme, ikke noe dynamostøy eller noenting. Treffer en dump, og plutselig får meg MASSE "turbolyd".. Treffer en dump til, det forsvinner litt.. og slik hopper det frem og tilbake.. Musikken er svak, men støyen er kjempehøy, og det durer og er ulyder i sub og mellomtone.

Hva er galt? Er "trippelskjermet" signalkabel, og ordentlig bilstereo-strømkabel.

Lagt på hver sin side. Høyttalerkabler er lagt på samme side som signal.

Noen ideèr? Tenkte å prøve i morgen på det som ble nevnt tidligere her i tråden, ekstra jording til signalkabel-skjermen.

Hehe.. høres veldig ut som om du har no løse kabler, deriblandt en eller flere jordingskabler, se over jordingskablene til stereoannlegget ditt å se om du finner no løse kabler.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mener du da? Til spilleren, eller hva? Det fungerte jo fint med høyttallere på spillern, bytta idag til forsterker, og da "føkka" det seg..

EDIT: Men tar til meg tipset, og skal se over. :)

da ville jeg skjekka ut jordinga til forsterkeren og evt. spilleren fordi det endrer seg når du kjører over humper, noe som tyder på at det kan være en eller flere ledninger som flytter på seg når du treffer en hump ol., kan jo selvfølgelig være RCA kabelen som ikke sitter sikkelig i også å som da plikker opp mye støy å gir dårlig signal.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant..

Jordinga til forsterkera har jeg orna orntli, brukte sånn "stålkuse" rundt og under bolten til hengerfestet, på bolten, og på begge sider av skiva.. Så det skal være god nok jording sånnsett, til forsterkera..

Men jeg er egentlig litt "fan" av å legge opp en + og en minus, har for meg at det er best.. Men mulig jeg tar feil.

Sjekke over alt i morgen, tenker jeg. Håpe det bare er en filleting...

OT: Har du bra anlegg i 240'en din? Syns det blir så dårlig "sub" igjennom den stålveggen i 244'en..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant..

Jordinga til forsterkera har jeg orna orntli, brukte sånn "stålkuse" rundt og under bolten til hengerfestet, på bolten, og på begge sider av skiva.. Så det skal være god nok jording sånnsett, til forsterkera..

Men jeg er egentlig litt "fan" av å legge opp en + og en minus, har for meg at det er best.. Men mulig jeg tar feil.

Sjekke over alt i morgen, tenker jeg. Håpe det bare er en filleting...

OT: Har du bra anlegg i 240'en din? Syns det blir så dårlig "sub" igjennom den stålveggen i 244'en..

Gå inn her så kan du selv bedømme om jeg har ett brukbart anlegg eller ikke, har gjort no endringer som ikke er kommet med på sia enda, men kommer etterhvert det også. Har flyttet decade'ne til kassa baki å kobla dem på en 2x170Wrms forsterker fra DynaBel med tanke på å spille på Streetmeet's og liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Hadde samme problemet jeg og. Støyet som faen når jeg rusa bilen. Årsaken til dette var at jeg hadde lagt signalkabelen og strømkabelen på samme side bakover. Skal man ungå dynamåstøy må man legge strøm på ene siden, og signal på andre :) Da funker det flott :)

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider