Gå til innhold

Kjøpte motor, se etter hva?

Ranger emnet

yoyofish

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut og kjøpe meg ny motor på Søndag.

Motoren er en B23ET, bytta lager, pakninger og ringer for 500 mil siden.

Toppen er en 405, som er lett porta av selger, K-kam, hardere ventilfjærer, justerbart kamdrev.

B20 bunnpanne og oljepumpe (har sitti i en PV).

Jeg skal ta av toppen og titte litt når jeg drar for å hente motoren.

1. Hva skal jeg se etter i blokk/topp?

2. Noen "standard tester" som kan gjøres for å se at ting er i fin form?

Takker for svar! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste må være å ta en kompresjonstest,ta med batteri og en komptester og test ivei...når det er gjort kan du jo tappe av olja og se at den er svart og fin,ikke grå eller at det glinser i den..

Dette er jo brukte saker..

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, komptest var ikke så dumt nei.

Skal sjekke olja ja.

Slitasje på kam, hva skal jeg se etter da? Hva kjennetegner en slitt kam kontra en frisk/ny kam?

Jeg skal ha B23/230 bunnpanne og oljepumpe på motoren jeg, så hvis du har noe å tilby så gjerne for meg! ;)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, komptest var ikke så dumt nei.

Skal sjekke olja ja.

Slitasje på kam, hva skal jeg se etter da? Hva kjennetegner en slitt kam kontra en frisk/ny kam?

Jeg skal ha B23/230 bunnpanne og oljepumpe på motoren jeg, så hvis du har noe å tilby så gjerne for meg! ;)

"Eggen" på kammen skal være rett hele veien, dvs ikke "oval" (høyest på midten og slitt på sidene) noe som tyder på at den er slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider