Gå til innhold

Hjelp! Lakken blir bare matt?

Ranger emnet

Frakk2000

Anbefalte innlegg

Holder på å lakke på bilen min, får dekt det ganske greit med jevn farge, men jeg får liksom ikke klarlakken til? Har slengt på 4 lag med klarlakk, men det blir bare ikke no særlig blankt, rubber og polerer, men det blir fortsatt skikkelig matt.

Har dere noen tips?

Lakker med metallic mørkegrå. (Bruker sprøyte og blander lakk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du 100% flyt ?? er basen 100% tørr ?? hvilken viskositet har du på klarlakken ?? hvilken temp har du under sprøyting ?? er pistolen riktig justert ?? hvilken avstand og hastighet sprøyter du med ?? hvilken dyse og luftkappe har du på pistolen ??

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge mer klarlakk på hvert strøk.. klarlakken blir ikke blank hvis du legger den i tynne strøk. prøv på en plass som ikke synes så godt, f.eks der skiltet skal stå.. Før sprøyta fram og tilbake til de ser at det begynner å bli blankt. men ikke legg for mye, da renner det.. det som er trikset.. ;) jeg la først et tynt lag med klarlakk, så på neste strøk la jeg et tykkere strøk. Å husk å ha godt med lys! utrolig viktig..

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i vertfall noen dager.

men det gjør egenrli ingenting med siig. så lenge det er i klarlakken kan jo alt poleres.

Det er "mottoet" til læreren vår.

Bilen min var også vanvittig matt da JEG TRODDE jeg var ferdig.

men etter litt kjeft av min lærere og 4l klarlakk senere var han (jeg og) endelig fornøyd.

Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo best å ikke få siig da.. ser ikke bra ut.

Klarlakken bør herde noen uker før du rubber har jeg hørt.. skal rubbe min til uka, og da er det gått litt over to uker.

Men er det mulig å polere vekk siig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, HELT enig. :D Og en ting som er viktig.. kjøp alltid mer klarlakk enn du beregner.. jævli trist å gå tom for klarlakk midt på en fanger.. :angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal ihvertfall prøve med litt tykkere lag, synes klarlakken er evig tynn (små dråper) når jeg sprayer på, kanskje gå litt nærmere med sprøyta :P

Går fett å la lakken herde i et ei uke ellerno før du polerer og koser deg, ihvertfall iflg Haynes lakkeboka ;) (Fikk 2 bøker, skal lese litt mer i de).

Lenke til kommentar
Del på andre sider