Gå til innhold

Går det an å drifte med FWD på tørr asfalt?

Ranger emnet


al3k$

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et eksempel, Falken EF-Civic, rigget driftingbil for profesjonell bruk som iallefall tidligere gikk i Drift Showoff-serien.

sema04IMG_0126.jpg

 

Så er vi tilbake til stridens kjerne - hva er drifting?

 

Hvis drifting er definért som å i svært høy fart på tørr asfalt komme sidelengs inn i en sving kan man drifte med FWD.

Hvis drifting er definért som å powerslide ut av en sving mens røyken velter ut av hjulbuene bak kan man ikke drifte med FWD.

Hvis drifting er definért som å ha McDonaldsbrett fast under bakdekkene og snurre rundt i tull på den lokale Essostasjonen kan man drifte med FWD.

Hvis drifting er definért som å brekksladde inn i den eneste lyktestolpen som står på den samme parkeringsplassen kan man drifte med FWD.

Hvis drifting er definért som å ligge sidelengs fra sving til sving (altså, å linke disse uten å ha grep bak en eneste gang) ned en svingete fjellvei i Japan kan man drifte med FWD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så summa summarium, man kan IKKE drifte med Fwd... Man kan ha det gøy og leke seg og tilogmed slædde med fwd men det blir aldri den samme følelsen som når man ligger sidelengs med en bil som trekker på alle fire eller på bakhjula.. Du ligger sidelengs både inn, midt i og ut av svingen...

 

Racer 89 kjøp deg noe billig bakhjulstrekk så vil du finne ut hvor gøy det er:thumb

 

Det er 1 grunn til at jeg kjøpte meg en fæl volvo, det er fordi jeg skal ha det gøy på div isbaner i vinter:driving

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI - man kan ikke drifte FWD!

 

Slutt å vær så wannabe.

 

Wannabe? Ok, gi meg en grunn til at den civic'en ikke kan drifte da, det både ryker av bakhjulene (ikke for at de spinner, men står stille, greit nok), bilen ligger bredt før svingen, gjennom svingen, ut av svingen, inn i neste and so on..

 

Klart man kan drifte bedre, lettere osv med bakhjulstrekk på større baner, men for meg ser det ut som om den civic'en hadde en "kontrollert sladd over lengre strekker" og at den "linker svinger sammen"..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår