Gå til innhold

Går det an å drifte med FWD på tørr asfalt?

Ranger emnet


al3k$

Anbefalte innlegg

Wikipedia om drifting:

 

When the rear wheels are slipping at a greater angle than the front wheels, the car is drifting, or "power-sliding". The rear end of the car appears to chase the front end around a turn.

 

 

Ikke SÅ kult når bakhjula står stille, men ellers så det bra ut med Civicen. :) Det er altså fullt mulig, til tross for at harrye 240-eiere på død og liv skal mene noe annet...

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går det an å drifte med FWD på tørr asfalt?

 

Stooooooort NEI!

 

edit - heller ikke på våt, grus, snø, is, gress, MCdonaldsbrett.

Drifting = RWD. 4x4 og FWD for ikke en gang lov å stille i D1GP i japan, et av kravene for å stille er RWD :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooooooort NEI!

 

edit - heller ikke på våt, grus, snø, is, gress, MCdonaldsbrett.

Drifting = RWD. 4x4 og FWD for ikke en gang lov å stille i D1GP i japan, et av kravene for å stille er RWD :)

 

 

Da er det vel bare å gjenta seg selv:

 

 

Wikipedia om drifting:

 

When the rear wheels are slipping at a greater angle than the front wheels, the car is drifting, or "power-sliding". The rear end of the car appears to chase the front end around a turn.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare å gjenta seg selv:

 

 

Wikipedia om drifting:

 

When the rear wheels are slipping at a greater angle than the front wheels, the car is drifting, or "power-sliding". The rear end of the car appears to chase the front end around a turn.

 

Og er Wikipedia plutselig blitt noen fasit...? Og det som er beskrevet der er en vanlig sladd, det er ikke det samme som drifting, de greier ikke holde farten oppe med forhjulstrekk.

 

Jeg har sett videoen, det er helt tydelig at de mister fart etter lange sladder... Derfor skulle jeg like å se en forhjulsdrevet bil greie langsvingen på rudskogen i en sladd....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er Wikipedia plutselig blitt noen fasit...? Og det som er beskrevet der er en vanlig sladd, det er ikke det samme som drifting, de greier ikke holde farten oppe med forhjulstrekk.

 

Jeg har sett videoen, det er helt tydelig at de mister fart etter lange sladder... Derfor skulle jeg like å se en forhjulsdrevet bil greie langsvingen på rudskogen i en sladd....

 

 

Nå er ikke langsvingen på rudskogen DRIFTING da men..... Det er jo bare 1 sladd..

 

 

 

Tror vi kan si det slik: På korte og små baner, så er drifting med FWD fullt mulig.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke langsvingen på rudskogen DRIFTING da men..... Det er jo bare 1 sladd..

 

 

 

Tror vi kan si det slik: På korte og små baner, så er drifting med FWD fullt mulig.

nei nei, men tenk deg da, i drifting må man jo kunne ta en så lang sving breit, og det skjønner jo alle at ikke går med fwd..så jeg er helt enig med dere som mener fwd ikke har nooe med drifting å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drifting, en sport for de med RWD..

 

Jeg kjørte selv Fwd i 2 år før jeg kjøpte bakhjulstrekker som bruksbil, og selv om brekket får ut rompa.. så er det ikke samme greiene. Du får litt røyk på asfalten, og du kan få en liten sladd, men det er jo uansett ikke drifting! Det og linke flere svinger på tørr asfalt greier du ikke med fwd så lenge ikke det er en bane med sinnsyk korte svinger.

 

Prøv og kjør på en lang strekning og hold bilen i konstant sladd med FWD, da mister du sakte men sikkert all farten, og slengen blir mindre og mindre.

 

 

 

Krever mer jobb å få fine slides med FWD, desto mer givende å få det til!

Dette kan du da seriøst ikke mene? Med fwd er det bare og holde brekke oppe på vinterstid, så ligger jo rompa ute. Eneste du kan gjøre galt her er jo og slippe brekket ned når du kontrer, allefall vist du ikke har skjønt at da ror bilen seg fort inn igjen. Mer jobb med bakhjulstrekk, må kordinere mye mer mellom gass- og rattbruken for og få en fin lang sladd.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi forskjellige, har eid både fwd og rwd, og kjørt mange representanter av de forskjellige trekkmulighetene. Synes personlig det var mye enklere å småsladde rundtomkring, og linke svinger med rwd enn fwd. Ergo er fwd vanskeligere å få bra til.

 

Om du dundrer mot en sving, ratter over og skrur på brekket så står du med rumpa først i grøfta før du rekker å stave "drifting" så riktig SÅ enkelt er det ikke.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår