Gå til innhold

Ulykke på omkjøringsveien i ettermiddag

Ranger emnet

Erik Braseth

Anbefalte innlegg

hmm.. ser ikke ut som at grunnen var at bilen ikke klarte å dra da men.. ser ut som bilen har kjørt litt i skråningen og fått hengeren i ræva.. jaja.. dra tung bil med lett bil er ikke så lurt i grunn..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo fronten på sierraen bakover noe som gjør at den hengern LETT løfter opp ræva på golfen, og da snurrer man fort som faen..

Er en grunn til at jeg bruker 2 tonn trekkbil til 1,5 tonn henger ja :) Og ikke 900kg trekkbil til 1,5-1,8 tonn henger..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva folk tenker med. Er ikke uten grunn det finnes en regel om at hengeren maks skal være 1,5 ganger tyngre enn trekkbil. Dette gjelder ihvertfall vogntog. Dessuten må en stor henger lastes ideelt med 75kg på kula.

Vis hengeren blir baktung skal du faen meg ha mandig trekkbil for å holde igjen slengen. Skjønner ikke tankegangen til folk. Nesten daglig noen som stunter pga feillastet henger og alt for liten trekkbil.

Dette går igjen ut over oss som har litt vett og vil låne en slik henger på en besinstasjon. Hengeren er ofte skadet og kanskje ikke helt i henhold til.. Dyrt å låne er det også, for å ikke snakke om depositum som jeg har hørt hvert oppe i 3000 kr.

Helt til slutt nevner jeg også at man må ha tillegg i førerkortet for å kjøre med henger over 750kg. Bilfrakter med bil på er fort 2 tonn!

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider