Erik Braseth Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article684188.ece Noen herfra som har vært ute og kjørt med "litt" for liten trekkbil? :lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
708 Racing Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Så ut til at Sierran berga bra... Siter Tråden om min SKODA PICKUP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 For en dust ass.. Nå får en morsom bot.. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 toergolf ftw :D Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petramco Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 dust :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 hmm.. ser ikke ut som at grunnen var at bilen ikke klarte å dra da men.. ser ut som bilen har kjørt litt i skråningen og fått hengeren i ræva.. jaja.. dra tung bil med lett bil er ikke så lurt i grunn.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Alpina-B5 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 He-he, det minner meg godt om den gangen jeg solgte husvognen min (Campingvogn).. Den nye eieren kom å hentet den i en Chevrolet Suburban og det skjedde noe alà dette og resultatet var en knust front på campingsvigna.. Det var nok en fin start på ferien i ny campingvogn.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 en Suburban er vel mer en nok egnet for å trekke en vogn? .. er da mer snakk om tallentløs fører enn for liten trekkbil... Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Det der er vel akkurat der det er slakk nedoverbakke. Han har jo lastet hengeren helt feil, og derfor har den nok begynt å vugge. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Han har jo fronten på sierraen bakover noe som gjør at den hengern LETT løfter opp ræva på golfen, og da snurrer man fort som faen.. Er en grunn til at jeg bruker 2 tonn trekkbil til 1,5 tonn henger ja :) Og ikke 900kg trekkbil til 1,5-1,8 tonn henger.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Skjønner ikke hva folk tenker med. Er ikke uten grunn det finnes en regel om at hengeren maks skal være 1,5 ganger tyngre enn trekkbil. Dette gjelder ihvertfall vogntog. Dessuten må en stor henger lastes ideelt med 75kg på kula. Vis hengeren blir baktung skal du faen meg ha mandig trekkbil for å holde igjen slengen. Skjønner ikke tankegangen til folk. Nesten daglig noen som stunter pga feillastet henger og alt for liten trekkbil. Dette går igjen ut over oss som har litt vett og vil låne en slik henger på en besinstasjon. Hengeren er ofte skadet og kanskje ikke helt i henhold til.. Dyrt å låne er det også, for å ikke snakke om depositum som jeg har hørt hvert oppe i 3000 kr. Helt til slutt nevner jeg også at man må ha tillegg i førerkortet for å kjøre med henger over 750kg. Bilfrakter med bil på er fort 2 tonn! Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Stjerneeksempel på hvorfor man har begynnt med egen oppkjøring for tilhenger (BE). Skulle muligens også hatt tilbakevrikendekraft..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein p Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Man trenger ikke noe tillegg i førerkort for å kjøre med henger over 750kg. Bare hvis henger er tyngre enn bilen man kjører,eller "vogntoget" er over 3500 kg Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Man trenger ikke noe tillegg i førerkort for å kjøre med henger over 750kg. Bare hvis henger er tyngre enn bilen man kjører,eller "vogntoget" er over 3500 kg Jo, da trenger man klasse BE. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein p Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jo, da trenger man klasse BE. Sjekk dette, punkt 3 http://vegvesen.no/forerkort/opplaring/B_lov_a_kjore.stm Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg