KloA Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 peila olje idag og fant ut at det var laangt over maxmerket , skiftet olje for ca. en måned siden, og mener jeg bare fylte det som trengtes (ca. 3 liter?) når jeg tappa ut idag var det 4?? fylte på 3 liter ny olje da, men : wtf ? min far (evig vw-mekaniker) mumla noe om at kaldstarten står på hele tiden og blabla fylle med bensin , men hvordan det kunne fikses hadde han ingen anelse om.. forslag ? både til hva som skjer, og hva som kan gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 ser ikke helt noen sammenheng mellom kaldstart og økende oljemengde. du har enten fylt mer enn du var klar over, Peila du når du fylte? husk, bilen må stå i vater sånn ca. eller så har du vannlekasjei toppen eller toppakningen. men da skal olja di bli grå. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 nei, så ikke helt sammenhengen selv heller 0_o , peila når jeg fylte, så var ganske sikker, men kan være at jeg har slurvet, vannlekkasje kan jeg ganske trygt si at det ikke er =) får satse på at det var jeg som bomma på mengden, og at det ikke var noe verre enn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60 Racing Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Da jeg slifter olje og filter fyller jeg på 4 liter i allefall (eller 3 og peiler opp til ca 4) eller rettere sagt 5 nå med ekstern olje kjøler... Siter 99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir. 89 Corrado 16vt projekt! (x) 02 Caddy TDI små mods. Turbo is life! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Har og ekstern oljekjøler ( ganske liten) fyller ca 3,8 med filterskifte. Tror det er det som står i boka og. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 hmm, en annen liten ting, funker ekstern oljekjøler noe bra ? hvor har dere puttet den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bigwindow Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 G60 har ikke noe kaldstart dyse.. 16v med k-jetronik har kaldstartdyse. Hvis den står på hele tiden, så kan du etterhvert få noe av den uforbrente bensinen forbi stempelet og ned i motorolja.. men da lukter du tydelig bensin av olja. En annen ting er at hvis den står på når den ikke skal, så går bilen som en dass.. Siter 1991 Golf cabriolet G60 1991 Passat syncro G60 1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 well, har G60, så da kan jeg vel se bort fra det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Det funker helt fint med oljekjøler. Min står egentlig ganske dårlig til bak fangeren, men jeg har likevel aldrig vert over 104 grader. Dette var på vålerbanen, så det sier vel sitt. normaltemp ligger stort sett konstant mellom 89 og 92. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 mens vi er inne på oljen. peilepinnen min er knekt ( sikkert fordi noen glemte av den når noen tok av g-ladern en gang) og lurer på om det er flere her som kjører med knekt peilepinne? deler av plastiken er jo borte så lurer egentli om den peiler rett nå. er litt redd for at den viser litt for mye. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 mens vi er inne på oljen. peilepinnen min er knekt ( sikkert fordi noen glemte av den når noen tok av g-ladern en gang) og lurer på om det er flere her som kjører med knekt peilepinne? deler av plastiken er jo borte så lurer egentli om den peiler rett nå. er litt redd for at den viser litt for mye. min knekte også når laderen min ble tatt ut.. på ebay er det enkelt å få tak i ny slik ;) Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 mangler bare opplæring i ebay... Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 er det bare den orange som er knekt, så får du en ny slik for en slikk og ingenting hos vw Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 når jeg skifta olje så brukte jeg litt over 4 liter. Var hvertfall det jeg fikk beskjed om at var mengden. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
selbekk Skrevet Juli 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2006 jeg fylte også på 4 liter olje på min, men jeg skiftet også oljefilter. da jeg tok av oljefilteret, etter alt var ferdig med å dryppe fra bunnpanna, dryppet det et par desiliter fra det også. Hva er egentlig så ille med å kjøre med litt over max merket? det var kanskje 110% fullt ifølge peilepinnen, men det har gått seg til nå. Har en liten skrape i bunnpanna som lekker tre-fire dråper hver natt :) Siter Kris Selbekk Norwegian emigrant > American Idol '89 VW Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.