Gå til innhold

enda et oljeproblem ;o

Ranger emnet

KloA

Anbefalte innlegg

peila olje idag og fant ut at det var laangt over maxmerket , skiftet olje for ca. en måned siden, og mener jeg bare fylte det som trengtes (ca. 3 liter?) når jeg tappa ut idag var det 4?? fylte på 3 liter ny olje da, men : wtf ?

min far (evig vw-mekaniker) mumla noe om at kaldstarten står på hele tiden og blabla fylle med bensin , men hvordan det kunne fikses hadde han ingen anelse om.. forslag ? både til hva som skjer, og hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt noen sammenheng mellom kaldstart og økende oljemengde. du har enten fylt mer enn du var klar over, Peila du når du fylte? husk, bilen må stå i vater sånn ca. eller så har du vannlekasjei toppen eller toppakningen. men da skal olja di bli grå.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, så ikke helt sammenhengen selv heller 0_o , peila når jeg fylte, så var ganske sikker, men kan være at jeg har slurvet, vannlekkasje kan jeg ganske trygt si at det ikke er =) får satse på at det var jeg som bomma på mengden, og at det ikke var noe verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 har ikke noe kaldstart dyse..

16v med k-jetronik har kaldstartdyse.

Hvis den står på hele tiden, så kan du etterhvert få noe av den uforbrente bensinen forbi stempelet og ned i motorolja.. men da lukter du tydelig bensin av olja.

En annen ting er at hvis den står på når den ikke skal, så går bilen som en dass..

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker helt fint med oljekjøler. Min står egentlig ganske dårlig til bak fangeren, men jeg har likevel aldrig vert over 104 grader. Dette var på vålerbanen, så det sier vel sitt. normaltemp ligger stort sett konstant mellom 89 og 92.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på oljen.

peilepinnen min er knekt ( sikkert fordi noen glemte av den når noen tok av g-ladern en gang) og lurer på om det er flere her som kjører med knekt peilepinne?

deler av plastiken er jo borte så lurer egentli om den peiler rett nå. er litt redd for at den viser litt for mye.

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mens vi er inne på oljen.

peilepinnen min er knekt ( sikkert fordi noen glemte av den når noen tok av g-ladern en gang) og lurer på om det er flere her som kjører med knekt peilepinne?

deler av plastiken er jo borte så lurer egentli om den peiler rett nå. er litt redd for at den viser litt for mye.

min knekte også når laderen min ble tatt ut..

på ebay er det enkelt å få tak i ny slik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fylte også på 4 liter olje på min, men jeg skiftet også oljefilter. da jeg tok av oljefilteret, etter alt var ferdig med å dryppe fra bunnpanna, dryppet det et par desiliter fra det også. Hva er egentlig så ille med å kjøre med litt over max merket? det var kanskje 110% fullt ifølge peilepinnen, men det har gått seg til nå. Har en liten skrape i bunnpanna som lekker tre-fire dråper hver natt :)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider