Gå til innhold

bmw 316 turbo konvertering E36

Ranger emnet


bmw 316 turbo

Anbefalte innlegg

Du tjener mye mer hester og morro ved å få tak i en 2,5l f.eks, pluss at det er mye enklere.. Å sette turbo på en så liten motor er egentlig bortkastede penger, da du ikke vil oppnå noen stor effekt uansett.. Mæn det settet på ebay der var billig, så om du absolutt vil ha turbo, så kjøp det.. Får det ikke billigere annet sted uansett så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han hadde satt i en m42 motor og trimmet den da??

En i sverige har 500-600hk i den gate reg. Full gass i tredje og bare spinner.

 

Kan ikke si att det ikke er mulig og få hester ut av denne m40 motoren hans.

Har selv en m40b18 motor jeg har turbo på og skulle greid og halde dem jeg.

Dette er fra en som har hvert med i en e30 325i i lang tid.

Min gikk til og med bedre sa han.

 

Dette er ikke ment som noe personlig mot noen, men jeg er bare litt lei av alle som kommer med det å putte i en sekkser istedet for en firer.

 

Kanskje han som eiger denne 316 bmw'n synnst det er spennende og trimme sin firer, akkuratt som meg.. Kan ikke skade det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han hadde satt i en m42 motor og trimmet den da??

En i sverige har 500-600hk i den gate reg. Full gass i tredje og bare spinner.

 

Kan ikke si att det ikke er mulig og få hester ut av denne m40 motoren hans.

Har selv en m40b18 motor jeg har turbo på og skulle greid og halde dem jeg.

Dette er fra en som har hvert med i en e30 325i i lang tid.

Min gikk til og med bedre sa han.

 

Dette er ikke ment som noe personlig mot noen, men jeg er bare litt lei av alle som kommer med det å putte i en sekkser istedet for en firer.

 

Kanskje han som eiger denne 316 bmw'n synnst det er spennende og trimme sin firer, akkuratt som meg.. Kan ikke skade det..

 

er vel ingen som har sagt at det var UMULIG å få ut noen hester av denne motoren? er det vel?

tenk heller litt smart du lille venn. 1.6 med turbo og original ellers, her snakker vi maks 150hk. får han tak i en 318is motor som også er en FIRER så har han 140hk. hva blir billigst og hva egner seg til videre trim? tja. 1.6 kansje?? og får han tak i en m50b25 som klarer 400hk med original innmat. hva egner seg best? tjaaa 1.6??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han får problemer med att den ikke greier mer en 160hk på grunn av dyser da. Men jeg fikk jo 106hk på hjula bare med eksos og filter. De er det samme som en is, men han har jo bare 102org i motor da.

 

Sorry for OT, og jeg har konvertert en slik motor bare det er fra en e30

Bytte bensintrykksregulator, dreie ned stemmpler eller få ti mls toppakkning til m42 motor. Den skal passe, det har jeg fått bekreftet fra motornord i sverige. Bruk en liten turbo, ikke større en t3. Da får du problemer med for lite bensin og tenningen på 0,5bars trykk.

 

Snakker av erfgaring, byttet til t3\t4 turbo og da fikk jeg tenningskutt.

Bytta til større dyser så blei det litt bedre men ikke bra.

Så nå blir det data sprut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å dømme det nord og ned, å tråkke prosjektet ned i dritten slik du skal ha det til.. Noen kan kanskje tenke litt mer på hvordan de ordlegger seg fordi..

 

Slik jeg ser det, så prøver folk her å si i fra at han kan få til en bedre og enklere og kanskje rimeligere løsning ved å sette inn en annen motor.. Å montere turbo, når man ikke kan det selv, kan bli en meget kostbar affære.. Skal han ha alt nytt, pluss verkstedsmontering snakker vi fort 20.000,- og oppover.. Ny T3 ligger på en 6-7000,- manifold vet jeg ikke, men sikkert 2-3000,-, IC ca 2000,- slanger og rør og klemmer ca 2000,- og så kommer fresing/freiing av stempler, evt dobbel/tykk toppakning til 1500-2000,- og oppå det igjen så kommer verkstedregningen som sikkert ligger mellom 5-10.000,- avhengig av hvor du får det gjort..

 

For samme sum penger vil han kunne få seg en større, helt original og driftsikker motor, som vil ha mer effekt originalet, enn etter 1.6l har fått turbo..

 

Om du synes dette er dårlige råd..?? Ja da synes jeg ikke du har mye her å gjøre, unnskyld meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende denne karen har interesse for å prøve seg på en slik jobb,also konvertere. Ligger mykje moro i det arbeidet og en lærer jo mye,så lenge han kan bli veiledet. GIK og TurboPower er behjelpelige med råd og info sikkert:)

 

Og for å poengtere: en 1,6ltr er meir en godt nok potent til å få mangen hester ut av,men ser at kvar gang noen forespør råd om trimming av "små" r4,blir en nesten mobba for å i det heile tatt gidde å prøve. Klart det kan være enklere å skifte til noe større. Men det er jo ka en har interesse for som er avgjørende spør du meg. Så at folk skriver at det er bortkasta,er vel folk som knapt veit korleis en motor fungererbullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår