Gå til innhold

Fjusker/stopper/starter

nitro2005

Anbefalte innlegg

Har et problem med min Sierra 2.0L 88 modell.

Etter jeg har kjørt en stund ( 3-4min ) begynner bilen å fjuske, og går ikke normalt. Bilen går meget ujevnt på tomgang, og gir jeg gass ender det med at den stopper etter å ha rusa$ seg opp og ned på turtall. Jeg kan starte bilen igjen, men den går

Venter jeg en liten stund ( 5-10min) starter bilen å går normalt en liten stund å så skjer det samme igjen.

Kjøpte bilen for en ukes tid siden, å den har tidligere blitt kjørt av en eldre dame, så mulig den kan ha tatt skade av kjøringa mi :S

98 VW Passat

88 Ford Sierra 2.0IS-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig vanlig sierra problem!! å det kan vist være mange grunner til dette! men hos meg var det fukt i fordelern! men det kan også være at det oljelokket som er på motorn kan trekke inn litt falskluft! så prøv å press det ned å hold det helt tett! det skjedde hos meg! å det er ikke kondens?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slet me det samme, den gikk fint når den var kald. Straks den begynte å bli varm så var det til 3 sylindrer å hakking osv ved pådrag...

problemet med meg var tenningsmodulen, den sitter på fordeleren på 2.0I..men på L mener jeg den skal sitte seperat og være vesentlig billigere å kjøpe..

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et veldig vanlig sierra problem!! å det kan vist være mange grunner til dette! men hos meg var det fukt i fordelern! men det kan også være at det oljelokket som er på motorn kan trekke inn litt falskluft! så prøv å press det ned å hold det helt tett! det skjedde hos meg! å det er ikke kondens?

Tror ikke det er kondens nei. Har fått tips om å bytte forgasser, så skal prøve det. Det med oljelokket har jeg ikke tenkt på, men kan sjekke om det hjelper. Noen andre tips?

98 VW Passat

88 Ford Sierra 2.0IS-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne en ting i første post.

Var ute å kjørte med den idag, så fikk den et sånn "anfall". Da var jeg i en nedoverbakke, og bilen hosta å rykket fremover. Jeg ga full gass, og straks etterpå fyrte den igjen å gikk normalt. Er det et tegn på noe?

98 VW Passat

88 Ford Sierra 2.0IS-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at forgasser dysene dine ikke har løsna, og så når bilen går fint napper du av ledningen på forgasseren(den feite multipluggen på stegmotoren), går den fint da så er det kalibreringa av den eller hjernen som har kvelda, styreenhet for tomgang og tenningsenhet er samme på denne, sitter på V. innerskjerm, stor.

Ellers sjekk at choken din går av, tror med stor sannsynlighet at det kan være det, om den ikke gjer det så sjekk ledningen til choken, på chokehuset eller bak på dynamoen( blå med hvit stripe tror jeg)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at forgasser dysene dine ikke har løsna, og så når bilen går fint napper du av ledningen på forgasseren(den feite multipluggen på stegmotoren), går den fint da så er det kalibreringa av den eller hjernen som har kvelda, styreenhet for tomgang og tenningsenhet er samme på denne, sitter på V. innerskjerm, stor.

Ellers sjekk at choken din går av, tror med stor sannsynlighet at det kan være det, om den ikke gjer det så sjekk ledningen til choken, på chokehuset eller bak på dynamoen( blå med hvit stripe tror jeg)

Første gangen bilen fikk et sånn anfall var etter jeg hadde kjørt i en halvtimes tid, og av den grunn kan vi vel utelukke choken?

Prøvde også å dra av den ledninga på forgasseren, men den fjusket like mye etter jeg gjorde det.

Men er det en mulighet at jeg kan ha fucka opp tenninga etter jeg monterte turteller? Koblet den til den grønne ledninga på coilen, så alt er etter boka.

98 VW Passat

88 Ford Sierra 2.0IS-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider