soundlord Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Ble plutselig helt stille og tenkte at nå har jeg sprengt subbene.Men når jeg dytter på de blir det ingen skrapelyder.de går som før.Spilte så å si full guffe med dem i flere timer.Var noe helt sinnsyk varme.kunne ikke ta i de engang. er nå fortsatt varm en time etter det skjedde.Men det er ingen lyd i de lengre. Hva har antageligvis skjedd? og er det noen plass i norge de rekoner subber? Subbene er av typen cerwin vega stroker 124 som ble kjørt på helix 1000.2(har nok strøm til fortsterkeren) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 hmm.. uten at jeg skal påstå noe.. så kan det være at varmen som bled utviklet var nokk til å smelte lakken og derfor kortslutte spolen Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 vil tippe det samme, at spolene er brent over! om subben blir varm er noe galt.. ihvertfall om den ble glo varm.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 høres veldig ut som spolen er brent over ja. skrapelyder er det ikke alltid det kommer når et element er sprengt. mål resistansen til elementet. den skal ligge noe under impedansen. er den betydlig lavere, eller du ikke måler noe, så er spolen gåen. er ikke unormalt at elementet blir varmt. står til og med advarsel i manualen til pioneer elementene at man ikke må ta på suben etter at den har spilt høyt lenge, for den kan bli veldig varm. men man bør absolutt begynne å passe på litt når det begynner å bli varmt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Juli 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2006 stroker har vel litt slik dårlig kabel ting på seg tror jeg, sjekk om de sitter som de skal. Mener da de kablene som går ifra "magneten" og i membran(tror jeg..). Kanskje du har spilt dem av :D. Men uansett, Stroker er jo noe av det grommeste dB messig, så da må du ha spillt hinsides høyt :). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg