Gå til innhold

Rånerne mister lappen!

Ranger emnet

Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Hørte om denne saken et eller annet sted, da må jeg bare få uttale min mening litt.

Hørte media si at dette var livsfarlig lek.

Politiet har rett, dette er ulovlig, men Norge har litt dårlig utvalg av baner og de er litt spredt i landet. Kunne kanskje lønnet seg om staten og andre var litt mer positiv arrangering av lovlige "børnetreff" etc. Så får folk herjet fra seg på lovlig sett.

lurt.

Vi bør få lov å få frest ut av oss av og til på lovlig måte på en bane eller noen utpekte områder.

Vi sitter jo inneperret i norske lover uansett hva man gjør.

La oss nå kose oss litt de første årene med lappen.

Er jo stas med lapp og bil.

Mener ikke man må kjøre fort, men spinne og sladde litt for hyggens og dekkprodusentens venner :)

Norges tantepoliti har virkelig sunket lavt

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg syns også media er kjempeflinke på å fokusere på det negative, og på en måte "henge ut" bilkultur. Er jo aldri røyk uten flamme... Er en grunn til at noen tyr til å herje på gata liksom.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke stikke under en stol, at de fleste er negative til biler, politikere, politi, foreldre, osv osv. Men så må man jo spørre, hvorfor er de det? Er det bare oppskrytt, eller har det også noe med de unge å gjøre? Da bilen kom, var det stor stas å ha en bil. Enten var man veldig rik, eller var man oppfinner. Oppfinnerene ble sett rart på - helt til de også ble rike.

Nå er biler blitt synonymt med grisekjøring - og ungdommer. Dessverre, men sant, endel ungdommer bedriver galmannskjøring. Jeg sier selvfølgelig ikke at alle gjør det, eller at dette ikke også kan skje i andre tilfeller. En 20 år gammel mann er trolig bedre sjåfør enn en 80 år gammel dame. Men når jeg ser ungdommer, i opprusta biler, ta forbikjøringer med dårlig klarering uten sikt, og bilen foran må bremse opp mens man ser frykten i sjåførens øyne, mens ungdommene bare ler av ham og kjører videre, er jeg nær ved å spy!

Én ting er iallfall sikkert, jeg er pisslei av å lese om alle som rakker ned på politiet. Alle politimenn er duster. De prøver ikke å gjøre jobben sin, men å gjøre livet surt for ungdommer som "bare" kjører fort og burner i gata. Ser dere ikke at det er en ond sirkel? Dere mister mer og mer respekt for politiet, og blir bare frekkere. Hva gjør politiet? Mister mer respekt for dere.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel ikke stikke under en stol, at de fleste er negative til biler, politikere, politi, foreldre, osv osv. Men så må man jo spørre, hvorfor er de det? Er det bare oppskrytt, eller har det også noe med de unge å gjøre? Da bilen kom, var det stor stas å ha en bil. Enten var man veldig rik, eller var man oppfinner. Oppfinnerene ble sett rart på - helt til de også ble rike.

Nå er biler blitt synonymt med grisekjøring - og ungdommer. Dessverre, men sant, endel ungdommer bedriver galmannskjøring. Jeg sier selvfølgelig ikke at alle gjør det, eller at dette ikke også kan skje i andre tilfeller. En 20 år gammel mann er trolig bedre sjåfør enn en 80 år gammel dame. Men når jeg ser ungdommer, i opprusta biler, ta forbikjøringer med dårlig klarering uten sikt, og bilen foran må bremse opp mens man ser frykten i sjåførens øyne, mens ungdommene bare ler av ham og kjører videre, er jeg nær ved å spy!

Én ting er iallfall sikkert, jeg er pisslei av å lese om alle som rakker ned på politiet. Alle politimenn er duster. De prøver ikke å gjøre jobben sin, men å gjøre livet surt for ungdommer som "bare" kjører fort og burner i gata. Ser dere ikke at det er en ond sirkel? Dere mister mer og mer respekt for politiet, og blir bare frekkere. Hva gjør politiet? Mister mer respekt for dere.

Vanvittig bra innlegg! :)

En annen ting er jo at politiet kunne fokusert mer på værstingene, men hvor mye mer ressurser hadde ikke da blitt brukt?

En tredje ting er at det er stor forskjell på å lete en stund eter en tom parkeringsplass som ikke er i veldig befolket område, i forhold til å benytte enhver sjans til å spinne litt røyk, se hvor fort man klarer å akselerere, kjøre fortest mulig overalt osv...

Man blir jo selvfølgelig provosert om man mister lappen for å leke seg, men tenk på alle som bor rundt som kanskje er drittlei av kvinelyder og høye turtall fra biler som har effektanlegg bare for at det skal høres, helst på flere kilometers avstand. Jeg tror de fleste allerhelst vil ta hagla ned fra veggen å gjøre opp med rånerne selv!

Jeg er selv en råner, men ikke en av værstingene. Det er selvfølgelig moro å ut å kikke på kveldene, se om det er noe liv eller noen kjente noe sted. Men å kjøre opp og ned og i mente den samme stripa som bare er på noen hundre meter er mer provoserende for beboerne rundt, enn det er moro for meg. Bare fordi alle familiene i nabolaget har to biler hver, betyr jo ikke det at de er like interessert i bil som deg ;) Bil er, og vil alltid være, hovedsaklig et fremkomst middel. Ikke et leketøy som et fåtall av alle bileiere i norges land behandler det som. I alle fall ikke på det norske veinettet... På bane blir det jo noe helt annet :)

Og når man klager på at politiet bruker burnefilmen som en annen har lastet opp på nettet, blir det litt barnslig... Prøv å rane en bensinstasjon, og klag på at de har overvåkningskameraer ;)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baner? staten kan jo ikke bygge baner der folk kan kjøre fra seg.. då e det jo ingen som kjører fra seg på veiene, det vil jo si at det e ingen som får bøter, og hvordan skal staten då få inn nok penger til statskassen? Nei, baner det trenger vi ikke..

PS! Ironi for de som ikke skjønte det..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baner? staten kan jo ikke bygge baner der folk kan kjøre fra seg.. då e det jo ingen som kjører fra seg på veiene, det vil jo si at det e ingen som får bøter, og hvordan skal staten då få inn nok penger til statskassen? Nei, baner det trenger vi ikke..

PS! Ironi for de som ikke skjønte det..

kaffor dei ikkje kan bygge baner lurer eg på... vær kommune i hele lande har vel en egen fotball bane... å de er jo en hobby så hvorfro ikkje bygge en bane der vi kan kjøre på...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffor dei ikkje kan bygge baner lurer eg på... vær kommune i hele lande har vel en egen fotball bane... å de er jo en hobby så hvorfro ikkje bygge en bane der vi kan kjøre på...

Problemet er vel at en fotballbane involverer stort sett bare å flate et område og legge grus og sette mål. Det koster noen millioner fler å asfaltere en bane og bygge alt som behøves.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at en fotballbane involverer stort sett bare å flate et område og legge grus og sette mål. Det koster noen millioner fler å asfaltere en bane og bygge alt som behøves.

For meg virker det vanlig med kunstgressbaner, ser for meg at de koster mer.. Den gamle grusbanen ved skolen her ble utvidet en del og fikk kunstgress for noen år siden, de fjernet 2 tennisbaner og en binge for å få plass.. Ikke akkurat gratis..

De kunne droppet en fotballbane, og laget en rasarbane litt fra folk.. Feilen er jo at det blir vel ulovlig å kjøre der uten ambulanse stående på vent..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Børning er nok ulovligt det, hvis ikke reglene har blitt forandra i den senere tid

står ingenting om børning i loven.. står kun uforsvarlig kjøring... og det tolkes jo i de villeste retininger av purken..

Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ingenting om børning i loven.. står kun uforsvarlig kjøring... og det tolkes jo i de villeste retininger av purken..

Joda det står i lovverket, http://www.lovdata.no/for/sf/jd/xd-20031219-1660.html#2-5

10. Skrensing, burnout eller annen hensynsløs kjøring

Er person med førerett ilagt straff for skrensing og andre former for hensynsløs kjøring eller bruk av motorvogn jf. vegtrafikkloven § 3 første ledd, som for eksempel « burnout » på vei eller på områder som torv, plasser mv. hvor kjøringen har ført til trafikkuhell med personskade eller omfattende materielle skader, eller ført til situasjoner der slike skader lett kunne ha oppstått, bør tap av førerett fastsettes til minst 3 måneder.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. eg tok visst litt feil her ja... m'm men politiet e veldig fling til å smøre tykt på forklaringene sine.. har en kompis som stod i et kryss her i byn, han kjørte en skylark noen å 60-modell.. han skulle egentlig prøve å burne, men klarte ikke få den til å slippe.. det kom et lite skrik, (eg stod i bil ved siden av han) og så ble det grønt lys og han kjørte.. det han ikke hadde sett var at 3 biler bak han stod det en politibil.. de stoppet han litt lenger borte i veien, tok fra han lappen og bilnøklene og ba han om å hente bilen når han hadde fått tak i en annen sjåfør.. i forklaringen som politiet skreiv, stod det at han hadde røyklagt hele krysset sånn at andre bilister måtte vente med å kjøre til røyken hadde lagt seg..

og når han spurte om å få ta med seg vitner når han skulle i rettsak, ble han nektet det.. han mistet lappen i 6 mnd pga politiet sin falske raport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår