Gå til innhold

Container-prosjektet : 1989 Volvo 745 GL

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

:hello: Mårnings...

Da var det jo på tide med en skikkelig tråd om min nye "herregårdsvogn"....

Måtte ha en ny bil da sedan var litt trang for 2 vogner i bagasjen samt sub..

Dette skal være bil nr 2 ,men blir brukt til hverdags frem til samboern får lappen...

Om bilen:

Volvo 740 GL -1989

B230F LH2.4

M47

km 225000

kjøpte bilen av en snut for den nette sum av kr 21500,-

Må sveise 3 små plasser under for rust ,ellers meget bra..

Slik så den ut når jeg kjøpte den:

Photo-0255.jpg

Og slik ser den ut nå:

PICT2118.JPG

PICT2120.JPG

PICT2123.JPG

Mere kommer ,bl.a hvilke planer som finnes for den ,samt flere bilder tatt på dagtid i sola idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da følger planene for bilen:

- nytt interiør , blir svart skinn da jeg har dette liggende...

- nytt ratt ,står originalt i ,tenker på 760 turboratt e.l.

- diodeblink på skjermene

- takvinge

- toning av ruter

- nye felger ,Rondell SuperDTM 8,5x18, evt Eiker "Polaris" eller Eiker Decent A

- på sikt: ny motor, FT/FK evt 2,5 eller 3,0 fra 960.

- under interiør: el vindu/speil samt utbedret stereo, forutsett at barnevognene får plass...

mere kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stående jeg også, litt små sveising i bunnen på min og, gleder meg til du begynner på anlegget, har samme kriteriet med barnevogn her. hehe, men har en følelse av at jeg kommer til å eksperimentere en del med glassfiber når den tid kommer. er jo uante muligheter baki der, med store rom bak deksler.

Min er noen måneder eldre enn din. kjøpte den for 3000.- som delebil, eieren mente den var så rusten i bunnen at den aldri ble godkjent, men han visste ikke hva en forgasser var heller når jeg spurte, angrer på at jeg ikke bare leverte den inn med en gang å fikk den godkjent. måtte leite etter rusten for å finne den. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rust er en kjekk ting. De platene som er punket på bak ved jekkfestene bak er dårlig ,men er enkle å bytte. har kjøpt et chassi av Volvo-huggeren(ikke hentet enda) som jeg skal donere stål fra.

Anlegg som kommer i består av 4 dørhøytalere, 2 stk 8" bakhøytalere og foreløpig 1 stk GAS 10" sub. dette skal "gjemmes" delvis bort baki der....

Forøvrig så må jeg skaffe felger ,da Galaxy'ene er min bror sine. Jeg har et sett felger jeg skal hente i Stavanger ,og de går vel på denne til å begynne med før jeg hiver de over på 940 når den skal ha skiltene på igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pics

Flere bilder, vet at alle her simpelthen ELSKER bilder i trådene ,så her kommer flere...

PICT2134.JPG

PICT2135.JPG

PICT2136.JPG

PICT2137.JPG

PICT2138.JPG

Kommer snart noen fra motorrom, må først ta en vask der...

Må også ta lakkrens på bilen, da den har avtrykk etter barnehender som ikke går bort...

De småbulkene på høyre bakskjerm blir trolig ikke gjort noe med på nåværrende tidspunkt ,kanskje hvis jeg lakker bilen opp igjen...

Skal fjerne noe crome(under vinduene) hvis jeg finner listene fra 745turbo'en jeg hadde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser MYE bedre ut enn da du kjøpte den ja! :) Med litt sponsing fra meg ble den jo grei lav også. Vi må samle Volvogjengen ute på kaien en dag det er like fint vær (hele neste uke), og knipse litt bilder da. Er en liten stund siden det nå.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble særdeles mye finere når du fikk stussa den litt ja! :)

Blir veldig bra når du får fiksa litt mer tror jeg :) Må vel ha et understell av det mer behagelige, siden det er ala familjebil ;) Men den ble rå må jeg si!

Gjerne flere bilder fra invendig, bakasjerom osv :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han feiger ut med grillpartyet. Nå sitter han og klør seg i hodet, mens han venter på at jeg skal gi klarsignal til å rive ut motoren i bilen min. Gir jeg klarsignal, tar jeg en sjanse. Tviler på det blir godkjent... Hehe! Skal som skrevet før prøve å ringe igjen, men de er jo så forbanna late. Alle er på ferie, man får jo ikke importere biler i denne perioden virker det som. Ingen som kan skrive under på papirer i hele Norge osv... TRAGISK!

Skal vi ut på landet i morgen kveld eller? Hva sier du til det Børge? Be SOV handle inn en mygglampe først da.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han feiger ut med grillpartyet. Nå sitter han og klør seg i hodet, mens han venter på at jeg skal gi klarsignal til å rive ut motoren i bilen min. Gir jeg klarsignal, tar jeg en sjanse. Tviler på det blir godkjent... Hehe! Skal som skrevet før prøve å ringe igjen, men de er jo så forbanna late. Alle er på ferie, man får jo ikke importere biler i denne perioden virker det som. Ingen som kan skrive under på papirer i hele Norge osv... TRAGISK!

Skal vi ut på landet i morgen kveld eller? Hva sier du til det Børge? Be SOV handle inn en mygglampe først da.

kjøp grillmat da... bare å komme ut å grille.... men idag så er vel nærmeste plassen å kjøpe grillmat hos shell select....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da har prosjektet tatt en ny vending.

Fruen hadde et ønske ,og det skal vi kanskje gjennomføre.

Hun vil ha ny motor ,og da helst en 3,0 R6... Gjett hvor jeg får den fra? jo riktig... en viss 940 som står på tunet.. og da blir den turbobil.....

mere info kommer om planer for motorbytte samt bilder av den inni osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider