Gå til innhold

Container-prosjektet : 1989 Volvo 745 GL

Ranger emnet

V940R6

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var jo ganske så pen den 745`n der. Får neste lyst på en slik selv når jeg så din.

takk takk.. den jeg har nå er ok å kjøre ,de er faktisk omtrent like "comfy" å kjøre som en s80 er.... ikke langt unna. Eneste er at min er litt "dau" , men bensinforbruket er "mycket bra!!"... 0,8 på milen med blanda kjøring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble en ny bil med grøftelys, turbogrill og alu felger. super DTM er en sikker vinner på en 745.

følger med glede med vidre i denne tråden :)

håper du tar 3liters motor ;)

takk takk.. mulig det blir swap med motor fra 940 som tidligere nevt.. da skal 940 har b21et med megasquirt og kvass turbo og greier... skal nok gjøre den mere sleeper-aktig enn i dag...

Når det gjelder 745'en ,så skal det kun settes på felger og hive inn 3literen..

synes det er greit drag i den selv om en del her på forumet synes den er slapp (ja den er slapp i forhold til en trimmet turbomaskin, skal ikke nekte for det...), men så skal den være familiebilen vår da...

Er i Karlstad Sweeden nå ,og den har vært snill på suppa hittil... 0,74 i snitt fra Bergen med relativ aktiv høyrefot...(b230f er slapp synes jeg, her ikke pfte jeg må gire så ofte....)

men, we'll see. kommer hjem onsdag ,da kommer rapport langtur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ,da har jeg og broderen konkludert med hvilken motor som kommer i....

blir en b21ft :cab . Er i utgangspunktet en B21ET ,men bare det at vi bygger den opp med LH2.4 i stedet... har hjerner til FT(mener jeg...)

Er jo en grei motor ,men vi bytter til 531-topp på den før montasje og går over hele greia og bytter lagre og slikt...

Satser på å få eldstemann til å si "ptsjj" om en stund..

Vet ikke hvor mye trykk jeg skal kjøre på den ,ei heller hvilken effekt jeg vil ha ut ,bare den greier å dra c-vogn uten større besvær.

Tips til turbo? mangler på maskinen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

lite skjer her også... har flyttet og vært uten bredbånd en periode nå.. litt styr, men har da overlevd.

hadde lagt noen planer for helgen for bilen, skal se om jeg får kastet på railsene og kanskje film på rutene..

Har fått felgene til bilen nå fra Roger, penta-felgene gjør susen... blir oppussing i nær fremtid, skal bare rive dekkene av først....

skal muligens få moddet fjærbeina til -86'en ,slik at den blir lavere foran...

kanskje jeg kan slenge ut noen bilder etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ,da har jeg og broderen konkludert med hvilken motor som kommer i....

blir en b21ft :cab . Er i utgangspunktet en B21ET ,men bare det at vi bygger den opp med LH2.4 i stedet... har hjerner til FT(mener jeg...)

Er jo en grei motor ,men vi bytter til 531-topp på den før montasje og går over hele greia og bytter lagre og slikt.

funker det ikke dårlig med LH 2.4 på b21 a. 2.4 er jo mappa til 2.3liter og ikke 2.1. mener det var en tråd om det på 200 forumet.

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider