Gå til innhold

KE70 motoralternativer

Ranger emnet


projekt bruning

Anbefalte innlegg

K-motorene er ikke så slappe som du tror. Da de første kom så hentet de ut mer hester enn de gjorde senere. Dette skyldes sannsynligvis endringer i avgasskrav. En 3K (1200 ccm) fra 1969 har 73 Hk... noen år senere var det knapt 55 Hk.. (dvs drøyt i overkant av 30 Hk på bakhjulene på en KE30).

 

Det du kan gjøre er å sette på en weberforgasser og høvle toppen litt, så får du mer ut av 4K-motoren din, men 200Hk kan du vel bare drømme om ;)

De gamle støtstangsmotorene tåler veldig mye juling. Slaglengden er også bare 73 mm på den. Det som begrenser høye turtall på den ligger vel i designen av toppen. Likevel hindrer det ikke at du kan tyne mer ut av motoren på lavere turtall (før den får asthma).

 

Hvorfor kjøper du deg ikke en motor pluss kasse fra enten en Carina eller Celica.. Da har du litt å bygge på. En annen løsning er å sette inn motor og gir fra en annen bakhjulsdrevet bil.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

k motorene er vel sikkert like gamle og slappe som den som sitter der?

 

 

I new zealand er det ei som har putta turbo på 5k motorn.. 225hk!

 

Det er ikke værst på en 1,5 liters motor..

 

EDIT: 4k motorn er ikke så værst den heller da! Vi snakker over 100hk med porting, plansliping av toppen, en 32/36 Weberforgasser og kanskje grenrør fra

 

http://www.freetechnics.fi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden det tydligvis er så vanskelig å få tak i en motor som passer på kassa,så tror jeg nok alternativet her blir som hart sier:motor og gir fra en annen bil..

mulig jeg tar 16v motoren min gitt!!!hahaha

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom 35 sider med volvotråd så ser jeg at å transplantere en fremmed motor inn i KE70en bare er barnemat for deg.. hyggelig tråd, selv om den sikkert hadde vært 15 sider kortere om folk hadde holdt seg til topic ;)

 

Kan jeg anbefale en lettere motor til KE70en, da bilen blir litt vel lett på hekken om du bryter nedi en V6 eller værre. Dessuten er bakakselen laget av "kjeks".. dvs. tåler ikke så mye hardhendt lek :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor til bilen er handlet inn!!! og jeg kan si såpass at den bilen kommer til å virke jævlig godt med tanke på herjing!!!hehe

hyggelig at du tok deg tid til å lese tråden min da.kommer en tråd om toyotaen når den blir påbegynt.

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg på vegne av Toyotafolket :D.. Jeg bor jo farlig nært da ;)

 

Angående bakaksel så kunne du fiske ut en fra 4x4 stasjonsvogna (type AE95).. Etter sigende så er det LSD på denne og den er identisk til AE86.. Burde være et greit alternativ. Sist jeg sjekket på bruktbildeler.com var det to sånne tilgjengelig i den basen. Evt kunne du ta fra en TE71.. Likevel var disse levert med litt forskjellige bakaksler. På GT-utgaven tror jeg de hadde LSD, uten at dette kan garanteres fra mitt hold.

 

stå på.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den liker 200 HK kan jeg ikke svare på.. Bilen den står i veier 1100 kilo med en motor på 105 HK (AE95 altså).. En annen ting er at du skal sette denne diffen inn i en bil som ender på maks 900 kilo.. = masse hjulspinn. Ikke sikkert at det gjør så mye.. Hadde vel vært værre om bilen veide 1600 kilo.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer selvsagt an på åssen dekker man kjører på og selvsagt!!

men jeg kan love at denne bilen kommer til å bli straffet fra morra til kveld.hehe

blir nok til å sveise den orginale i første omgang

242 prosjekt

66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come

 

*jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den orginale tåler ikke 200 hk i allefall!

 

Men hvis du finner en T serie bakaksling, så skal den tåle det.. Spørs på bruken selvsagt.. Usikker på hvilke biler de satt i da men..

 

Ellers så kan du jo bruke bakaksling fra en gammel hilux! Det blir en smule overkill! men de tåler masse! er ganske tunge da :/

 

EDIT: Hvilken girkasse vil du bruke da? Finn ei fra en AE86.. passer rett på.. eller så er det vel lite som passer uten sveising

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår