Gå til innhold

Rayb: VW Golf II - VR6 prosjekt

Ranger emnet

rayb

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg skal ikke kritisere dine valg.. men det passer bedre med golf lykter i stedet for jetta... er litt av sjarmen med små runde lykter på disse bilene :)

Er ikke Jetta lykter heller, ville hatt Golf Runde lamper i stedet ja. Men dette er Golf G60 Rally lamper og kan ikke sammenlignes med Jetta lamper. :)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått lånt meg en elefant så jeg får satt på plass motor til helga, så da er det bare og koble ledninger, og sette på front, eksos og drivakslinger:)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja :) Er det generelt sett mye arbeid å bygge om fra 1,6 - VR6 som du har gjort her? Hatt vanlig engine-swap en gang, men det var samme motor som ble dumpa nedi igjen ;)

Liker VR6 i golf 2, og litt fett med G60 i 3'er golf ;)

VR6 i Golf 2, og G60 i Golf 3 er fett ja.

Er litt jobb å bygge om, det er det.

Slik jeg gjorde det, så flytta jeg over Golf 3 VR6 forstilling og bakstilling komplett med bremser, bensintank m/pumpe. Alt dette passer rett på plass. :)

Så har jeg brukt Passat VR6 pedalsett pga. hydralisk clutch pumpe og stanset ut et hull i torpedoveggen til stagge som går fra pedalsettet til clutch pumpa. Bygde om Golf II 16V bremsekraft forsterker, tok feste brakket, clutc pumpe og bremsevæske beholder fra Passat VR6 og flytta rett over på 16V pumpa. Og du må ha Passat radiator, passat travers med motorfeste, senkett høyre motorfeste ca.2-3cm tror jeg det ble. Og ledningsnett fra 90mod Golf 2 for å få kontakter til å passe bak på sikkringboksen til VR6`en.

Det er litt jobb, men du verden og gøy det er når man får det til.

Stor Takk til Volkswagen Konsernet som lager gromme motorer og deler som vi klarer å få til å passe i disse eldre Vagene våres.

:hailvw

VW Passat 1.8T stv 99mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier bilen egentlig?

Bilen veier blir vel veiene rundt 1000kg. Veier 950kg originalt. original Golf 3 veier 1150kg tror jeg det er, så blir 150-250kg lettere enn Golf 3!

VW Passat 1.8T stv 99mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider