Gå til innhold

spm ang hks ventil!

Ranger emnet

Hissig_Pannekake

Anbefalte innlegg

hvordan få denne til å passe på original innfestinga til dumpen?

http://www.motorandning.se/show_product.asp?artnr=DV%2D7&ref=%2Fshow%5Fcategory%2Easp%3Fcategory%3D20%26subcategory%3D11%26subcategory2%3D0

må ha en blende tut i tilegg men den ser ikke ute til å ha samme festedrit som orignal, med slangeklemme lissom

fant det her

http://www.motorandning.se/

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er IKKE HKS dump.. Er Kina kopi av superseq. Hks sin koster fra 2500 og oppover.. missvisende å kalle det "typ HKS" når det ikke er HKS

Seriøse firma selger ikke fake ting så jeg har ville sett meg etter noen andre å handle ifra

Mvh

Edit: orginal 5483186.2.jpg

5483188.4.jpg

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med turbosmart dualport nå...

den slipper både ut og i resirk...

blir vel litt mer bensinforbruk og soting av plugger, ødelegger katalysatoren...

har strammet min nå så den slipper veldig lite ut, mest retur lyd i den nå...

men kunne tenkt meg en litt fancy løsning egentlig.

satt på orignale resirk, og satt på en åpen helt oppe ved insuget, slik at den åpne ikke åpnet før 0,9-1bar eller no... blir sikkert litt merkelig lyd av det men...

den aller feteste lyden er jo av en åpen som ikke åpner før 1bar og alt under det staller bare i turboen, altså ingen resirk, kun åpen som slipper ut over 1bar.... da er det fet lyd når du slipper gassen på 0,8 bar da :) :)

og syko grom på 1,3bar

men nå kjører jeg jo bare 0,5bar enn så lenge så da er det ikke like funky med en som bråker mer en det går!

jeg har AEB motoren og den funker fint med åpen dump, sett bort i fra det som er nevnt over, den går ikke i nød modus ihvertfall...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m_leikfoss skrev:
kjører med turbosmart dualport nå...

den slipper både ut og i resirk...

blir vel litt mer bensinforbruk og soting av plugger, ødelegger katalysatoren...

har strammet min nå så den slipper veldig lite ut, mest retur lyd i den nå...

men kunne tenkt meg en litt fancy løsning egentlig.

satt på orignale resirk, og satt på en åpen helt oppe ved insuget, slik at den åpne ikke åpnet før 0,9-1bar eller no... blir sikkert litt merkelig lyd av det men...

den aller feteste lyden er jo av en åpen som ikke åpner før 1bar og alt under det staller bare i turboen, altså ingen resirk, kun åpen som slipper ut over 1bar.... da er det fet lyd når du slipper gassen på 0,8 bar da :) :)

og syko grom på 1,3bar

men nå kjører jeg jo bare 0,5bar enn så lenge så da er det ikke like funky med en som bråker mer en det går!

jeg har AEB motoren og den funker fint med åpen dump, sett bort i fra det som er nevnt over, den går ikke i nød modus ihvertfall...

Hvor er det du setter den eller hvordan gjør du det? Jeg har filter og resik fra ts jeg det vhoooser my men høre mere sliten eller sprek ut... lader dog bare 0,5 foreløbig jeg også da.

..::Audi A4 Avant 1.9TDI::..

..:x:Passat 1.8T Highline 99::.. Solgt!!

..:x:Golf Mk2 1985 Gti::.. Solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetl0vB skrev:
Hvor er det du setter den eller hvordan gjør du det? Jeg har filter og resik fra ts jeg det vhoooser my men høre mere sliten eller sprek ut... lader dog bare 0,5 foreløbig jeg også da.

Både på passaten og a4 en min , tok jeg av bunnplata og bytta den orginale mot en åpen ventil, og tettet igjen resirk ventilen med en blendeplugg .. Funka genialt det.. bensin forbruket øker litt , men hadde ingen andre problemer...

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ta av den plast plate dritten under og kast den...

ta av bøylene også så har du litt mer å gå på når den senkes :)

da er det super lett å komme til ventilen!! mye lettere på saab 93 men det får bare være... har du tatt av plata under så er det bare å kjøre med nesa utafor en fortauskant å legge seg på ryggen under så har man fri tilgang!

2010 VW Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR jeg egentlig har ombestemt meg litt jeg!

d1560v2.jpg

denne her med blende tut så den bare er resirkulerbar lagde syko grom lyd!!

den har lang vandring, og når man strammet den maks så ble det en slags tju-tju-tju-tju lyd...leeeenge etter at man slapp gassen så tju-tjua den :)

skal prøve å ta opp lyd av den seinere, har den ikke montert på bilen nå, bare lånte den av en kamerat, men fy feite det ble vill lyd!

da driter jeg i åpen dump og kjører heller resirk, er jo bedre for motor....

hehe selv om jeg sikkert hadde kjørt åpen hvis jeg hadde testa en med en fet lyd i...

det som er litt av tanken er jo at den som det er bilde av kan man jo lage om til kun åpen også da, ;)

så mulig en turbosmart dualport kommer til salgs snart..

bare å si ifra... den lager feit lyd når man kjører den som åpen/resirk, men ikke akkurat den lyden jeg er ute etter til min bil

ps den det er bilde av fås kjøpt hos speedparts

2010 VW Scirocco

Lenke til kommentar
Del på andre sider