Gå til innhold

noen som er villig til å hjelpe?

Ranger emnet

Mehdi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er noen anbefalinger til hva jeg kan ha i hattehylla av bilhøytalere, jeg har en jobb der vi kun importerer JVC og PIONEER, og dermed får litt rabatt på produkter der (har selv tenkt på noen 6x9" fra Pioneer, men vet ikke helt)

hvis dette hjelper så vet jeg noe:

-jeg har en blaupunkt casablanca mp54 dem skal kobles opp på

-har også et anlegg av PG amp, morel frontsett, kicker 2x12 bass

-alt skal og sitter i en aud a4 95 mod

-orginal dynamo

Også kom jeg på noe, vil det ikke være litt trykk på elementer i hattehylla med tanke på at jeg har en bass som trøkker en del bak i bagasjerommet og vil presse på elementene feil vei enn det dem egentlig skal spille?

jeg betaler også noen hvis det er frivelige som vil hjelpe meg å finjustere all lyd på både forsterker og cd-spiller i follo området.

takk

MVH Mehdi

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kom jeg på noe, vil det ikke være litt trykk på elementer i hattehylla med tanke på at jeg har en bass som trøkker en del bak i bagasjerommet og vil presse på elementene feil vei enn det dem egentlig skal spille?

Siden du har 2x12" i bagasjerommet, kommer de til å flytte på endel luft når du spiller hardt. Og da vil du muligens få skurrelyder i 6x9" pga at basselementet i disse vil bevege seg mer enn de "skal" ved basslagene som subbene forårsaker fra bagasjerommet (skurrelyder fikk i alle fall jeg...). Løsningen er å droppe 6x9", eller å isolere dem på en måte.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids ha et kabinett rundt 6x9"erne, disse får du kjøpt mange steder eller lage selv :) Er ikke noen større jobb, trenger bare litt MDF, trelim og noen skruer.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner, men er det ingen form for å borre hull i bakdørene ellerno? tenkte å kanskje plassere noen der.. fordi basskassa bak går omtrent helt opp til hattehylla i bagasjerommet. og da går det dårlig med kasse rundt 6x9 høytalerne.. =/

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skjønner, men er det ingen form for å borre hull i bakdørene ellerno? tenkte å kanskje plassere noen der.. fordi basskassa bak går omtrent helt opp til hattehylla i bagasjerommet. og da går det dårlig med kasse rundt 6x9 høytalerne.. =/

Hva med å droppe 6x9?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider