Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet

Poolish

Anbefalte innlegg

Komponentliste:

Utstyr jeg har:

Alpine CDA-9855R Vet ikke helt om denne blir brukt. Har hatt endel problem med spilleren.

00005282.jpg

4 stk. Sinfoni AMPLItude 45.2 og 1 stk SinfoniAMPLItude 150.2x

HPIM0772.jpg

2 x Soundstream Vgw 12" med Taranula griller

ssvgw12.jpgwoofergrills-3-lgb.jpg

Brown Bread demping

Bilde386.jpg

Kinetik HC 2000

HC2000.png

Kinetik HC 1400

HC1400.png

POWERMASTER-12 batterilader

HPIM0812.jpg

Har også endel kabler, terminaler, sikringsholdere ol. fra Evus

Bilde132-1.jpg

UTSTYR som må skaffes:

Frontsett

2 x Morel MT23 diskant

2 x Morel CDM 54 mellomtone

4 x Morel Elate 6 midbass - 2 i hver dør

4 x Morel MX 33.3

elate.jpg

Kabler, terminaler, sikringsholdere osv. Fra Evus

calbe_intro_01.jpgcalbe_intro_02.jpgcalbe_intro_03.jpgcalbe_intro_04.jpgcalbe_intro_06.jpg

calbe_intro_07.gifcalbe_intro_08.jpg

blir kansje også en ny Pioneer spiller. Etter alle problemene jeg har hatt med min alpine. Så har jeg veldigt lyst til å byttet il Pioneer. Bruker en billigere Pioneer nå. er kjempe fornøyd med den. Har litt lyst på en Pioneer DEH-P88RS

Pioneer_DEHP88RS.jpg

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prosjektet startet for godt over et år siden.

Pengemangel har vært grunne til den sene framgangen.

Litt av det som er gjort:

Har begynnt litt på dørene.

Bilde70.jpg

Bilde173kk.jpgBilde187jj.jpg

Bilde224.jpgBilde226.jpg

Bilde234.jpgBilde235.jpg

Nesten alle plast deksel ol. har det blitt lagt pakninger på. dette fjernet nesten alle "skranglelyder" i bilen.

Bilde353.jpgBilde278fff.jpg

Har dempet gulvet i bilen med matter fra biltema. Ikke helt fornøyd med resultatet. så her skal det også legges BB under.

Bilde95f.jpgBilde87f.jpgBilde82f.jpg

Har dempet bagasjerommet og alle 4 dørene med BB.

Bilde389.jpgBilde391vc.jpgbilde890.jpg

Bilde373hh.jpgBilde372hh.jpgBilde388.jpg

Bilde041m.jpgBilde049m.jpgBilde051m.jpg

Har også vært endel uhell underveis.

Kjøpte en Soundstream rubicon 1002. Denne ble ødelagt under testing. fikk svid noen komponent inni den

Bilde462.jpg

Hadde også noen seas element som skulle brukes. Men det ene fikk seg en smell når det sto montert i døra ei stund. så det ble litt inklemt. men har ikke så stor betydning nå. siden det ikke skal brukes lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Mye kremutstyr her ja :) Menneh... hvor mye mer en bilen er dette verdt? :respect

Har selv mye likt her ser jeg ;)

Mvh Tony

Bilen er nå lite kjørt og er i ganske bra stand i forhold til alderen, men anlegget vil vel komme på rundt 4 - 5 ganger så mye som bilen :D

Har regnet litt gjennom det å funnet ut at det nokk vil komme på 50 - 70 tusen. Da er alt fra byggekosnader og komponentene med i prisen.

HPIM0215.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vakkert hardware her ja :) Virker som et interessant proskjekt du har føre deg her.. Men unnskyld et lite OT-spørsmål; Er morel et bra merke? Aldri hørt noe særlig om de..

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vakkert hardware her ja :) Virker som et interessant proskjekt du har føre deg her.. Men unnskyld et lite OT-spørsmål; Er morel et bra merke? Aldri hørt noe særlig om de..

Du kompis... skal til Ålesund i slutten av måneden, vil du høre på akkurat dette settet her? ;)

Ja, Morel er good shit :)

Edit: Jeg hadde faktisk en Santana en gang i tiden. 85 modell :) Santana er jo lik bil, bare sedan.

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg to små termometer. Disse er av den typen som blir brukt i endel fryse og kjøledisker på butikker.

Disse er felt inn i ei liten rød plexi plate. tenkte å kansje få felt disse inn i veggene i bagasjerommet.

termometer.jpg

bilde567.jpg

kult å se at du er i gang igjen!! :) ellers ser jeg at de termometrene går fra minus 40 til +40grader?? isåfall blir for lite da de fleste forsterkere kan fort jobbe med temperaturer rundt +70 - 80grader og da vil de termometrene dine bare vise full utslag..... :hammer :) og Sinfoni kan fint komme opp i 90-95 grader før den reduserer effekten og over 110grader slår de seg av -da den har en smart protections krets i motsertning til de fleste andre som slår seg av ved en gitt max temperatur-

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nokk litt endring i komponentene.

Stor sjangs for at Elate settet blir droppet ;) Blir nokk heller Morel Supremo 6 komponentsett :D

100130.gif

Ellers så dropper jeg de termometerene. Som matador sier så vil de ikke være til noe nytte. Får heller bruke dem i kjøleskapet eller frysa der de hører hjemme :)

Noen som vet hvor jeg får kjøpt termometer, som passer bedre til den bruken jeg skal ha? Helst noe i samme stil som dem jeg har. Men tar også imot andre forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se her for tempmålere. Du kan jo montere en ølkjøler i bilen med måler også når du først er i gang, hehe :D

CDM 88 kan vel brukes i dashen sammen med Supremo settet om en er bekymra for hvordan lydbildet blir vil jeg tro. Det blir jo to 6 kanals forsterkere med ypperlige muligheter for justering av delefrekvenser på hver side her.

Gassmaska holder ennå regner jeg med?

God helg mann :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider