Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet

Poolish

Anbefalte innlegg

Du kan jo se her for tempmålere. Du kan jo montere en ølkjøler i bilen med måler også når du først er i gang, hehe :D

CDM 88 kan vel brukes i dashen sammen med Supremo settet om en er bekymra for hvordan lydbildet blir vil jeg tro. Det blir jo to 6 kanals forsterkere med ypperlige muligheter for justering av delefrekvenser på hver side her.

Gassmaska holder ennå regner jeg med?

God helg mann :)

Hehe nei ølet sitt får de så sitte på finna en annen måte å få kaldt :fingers: hehe

Så bra ut de tempraturmålerene :) Akuratt den typen jeg tenkte på :) Litt i dyreste laget, men du får nå hva du betaler for også :)

Supremo er jo ikke bland de biligste settene. Så blir litt i dyreste laget med mellomtone også. Så får se hva jeg har penger til :)

Ellers så frister det jo veldigt med den største supremo diskanten :D men den blir litt stor igjen. Blir nokk endel ekstra arbeid da i forhold til plasering og alt slikt. Så får se hva som skjer.

Hverfal ganske sikkert at det blir Supremo om det blir med ellr uten mellomtone og hvilken diskant som blir bruk. Har jeg ikke helt bestemmt meg for enda.

Vil nokk funke veldigt bra med forsterkerene vil jeg tro :) Får jo 3 kanaler på hver når jeg brokobler dem så da har jeg en kanal for hvert element :) kjører mellomtone og diskant på front og rear. så 6,5" på sub delen. Har felles instilinger på fron/rear og en egen for sub delen.

En ting jeg har tenkt litt på. Blir jo veldigt mye spliting av signalkablene for å få signal på alle kanalene.

Har jo nå EVUS RS signalkabel, men syns det var litt kjipt med y-leddene er i den billigste RC serien :(

Men fins vell andre alternaiv her? Det jeg aller helst vilel hatt. var en "boks" hvor du har intak til signalkabelen og utak til flere kabler. Slik jeg kan droppe y-ledd og heller kjøpe inn endel 1 meters RS kabler :) Men noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke? Må være av bra kvaliet. vil ikke ha et mellomledd som svekker signalet :)

Gassmaska jeg fikk av deg funker helt supert den ja :D

God helg til deg også :)

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det aktiv 3-4 veis deling på den Alpine spileren? isfall må du ha en aktiv filter før Dennon forsterkeren siden den ikke har noe båndpass filter, men ellers går fint om Alpine har 2 veis aktiv deling. Regner med at du har kjøpt Sinfoni Shadow med innebygd delefilter.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 veis ja m'm da kan du "løse" spliter behov ved å åpne Dennon ampene og lodde innvendig... ;) da behovet er samme signal inn på begge inngangene og et av kanalene inverterer fasen slik at gjeldende + utgangene blir den ene fase snud 180grader og voila så blir den et minus utgang for et brokoblet par....:eek: -eller noe sånt i den durren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 veis ja m'm da kan du "løse" spliter behov ved å åpne Dennon ampene og lodde innvendig... ;) da behovet er samme signal inn på begge inngangene og et av kanalene inverterer fasen slik at gjeldende + utgangene blir den ene fase snud 180grader og voila så blir den et minus utgang for et brokoblet par....:eek: -eller noe sånt i den durren....

På norsk blir det...? :eek:

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... amatører... kanal 1 og 2 (det samme kanal 3/4 og 5/6)skal ha samme signal inn på RCA 1/2 og vanligvis bruker man et splitter slik at det samme signal går til inngang 1 og 2... kanal 1 inverterer ikke fasen så + utgangen på kanal 1 forblir + til høytaleren. Kanal 2 snur fasen=inverterer med 180 grader -i forhold til kanal 1- så med et "negativ" signal så blir logisk nok + utgangen på kanal 2 et "minus" utgang for høytalerern siden inngangs signalen er snud med 180 grader... :eek: vanskelig dette gitt... :hammer og hvis fremmdeles "do ike kjønne deta" så må dere lese om "brokobling for dummys".... :cab :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heftig prosjekt du har :)

som nevnt her hadde jeg lik bil før hehe, fin bil å bygge anlegg i, bra trykk i coupen..

jeg kjørte både uten hatt hylle og med halve bakenden kappet av.. kjekk bil.

Men mine 2x12 earthquake og 2 forsterkere ble litt puslete i forhold til det du driver med. hehe

mvh

vemund

takk :)

veldigt bra bil å bygge i :D veldigt enkel å jobbe med og alt er veldigt åpent å fint :)

skal nokk bli bra trøkk også ja :D

Du har ikke noe bilder fra anlegge du hadde i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... amatører... kanal 1 og 2 (det samme kanal 3/4 og 5/6)skal ha samme signal inn på RCA 1/2 og vanligvis bruker man et splitter slik at det samme signal går til inngang 1 og 2... kanal 1 inverterer ikke fasen så + utgangen på kanal 1 forblir + til høytaleren. Kanal 2 snur fasen=inverterer med 180 grader -i forhold til kanal 1- så med et "negativ" signal så blir logisk nok + utgangen på kanal 2 et "minus" utgang for høytalerern siden inngangs signalen er snud med 180 grader... :eek: vanskelig dette gitt... :hammer og hvis fremmdeles "do ike kjønne deta" så må dere lese om "brokobling for dummys".... :cab :)

Forstår sånn halveis ja m'm Men blir litt mye å holde styr på :eek:

Tror jeg skal la insiden av forsterkerene får være i fre ei stund til hverfal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :)

veldigt bra bil å bygge i :D veldigt enkel å jobbe med og alt er veldigt åpent å fint :)

skal nokk bli bra trøkk også ja :D

Du har ikke noe bilder fra anlegge du hadde i bilen?

har ikke noen bilder desverre, men det var ikke noe særlig å skryte av heller, var vel pioneer 6,5" front, 6x9 bak (huff liker ikke 6x9) , 2x12 earthquake, 4 kanals blaupunkt som dro subbene og en 4 kanals leagazy som dro resten, sony mp850 spiller..

kom foresten på at "turbokano" eller noe her på forumet hadde sånn passat før, han hadde rimelig mye stereo mener jeg å huske :)

har noen bilder av noen andre stereo bygg i disse passatene på maskina foresten.

her er foresten bilde av passaten jeg hadde :) http://vemund.oyer.biz/Mjosmeet/DSCN3657.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bruker nå et midlertidigt oppsett. Dette består av Denon DCT-670R, Denon Dca 800 og Morel Pulse 6 Coax

HPIM0331.jpg

HPIM0335.jpg

f74aadd6.jpg

Hadde endel problem med støy fra dørene. Så det ble lagt BB på dørsidene. Dette fjernet all støyen.

HPIM0304.jpg

Ganske greit oppsett dette. Spiller både høyt og bra. Veldigt stort potensiale i disse billige høyttalerene :) Spiller kjempe bra til prisen.

Så nå blir det bare å få kjøpt inn mest muligt komponent i tiden framover. Så det kan bli litt framgang i prosjektet.

Fikk kjøpt en brukt Alpine CDA-9855R nå. Så den vil bli montert i bilen om ikke så alt for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøsses!! Endelig noen med vett og starter og bygge anlegg i passat 32b ! Dette blir helt værst!

Gleder meg og se dette framover! Hva slags motor har du? 5sylindra 2.2literen?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider