Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet

Poolish

Anbefalte innlegg

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvde å montere spilleren her for en stund siden

HPIM0338.jpg

Den var alt for stor til å gå inni. Så jeg valgte å slå ut veggen bak spilleren for å få plass. Da kom jeg rett inn i luftkanalen som skal blåse opp på vinduet.

Så jeg må finne ut av en løsning der. Som lar spilleren få gå langt nokk bak og i tilegg leder luften opp. Sånn det er nå så forsvinner nesten all luften inn med spilleren.

Tenkte å bruke f.eks. en bit av en pressening som dekker hullet. La den henge litt løst så spilleren får det rommet den trenger bak og luften blir ledet til rett plass.

Bare å foreslå andre måtter det kan fikses på. Hvis noen har noen gode forslag :)

Har ikke fått montert spilleren helt enda. Bare testet den i hullet. Alle kabler skal legges opp på ny før den blir montert.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøsses!! Endelig noen med vett og starter og bygge anlegg i passat 32b ! Dette blir helt værst!

Gleder meg og se dette framover! Hva slags motor har du? 5sylindra 2.2literen?

Har sjekket litt nå.

slagvolumet står oppført til 1781 cm3 i vognkortet.

Så den er vell 4 sylndra 1,8 L 90 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg endeligt fått montert Alpine spilleren :) Hørte en veldigt forbedring i lydbilde fra første tone. Spiller kjempe bra.

HPIM0487.jpg

HPIM0459.jpg

Testet litt forskjelige farger på tastene. Blir nokk den blå som blir brukt. Den passet best til spilleren.

farger.jpg

Har skiftet alt av orginal kabling med evus pc 10 + det er lagt opp nytt jordingspungt.

calbe_intro_01.jpgcalbe_intro_02.jpgcalbe_intro_03.jpgcalbe_intro_04.jpgcalbe_intro_06.jpg

calbe_intro_07.gifcalbe_intro_08.jpg

Grunnen til at jeg valgte Alpine. Var at jeg har testet endel Pioneer spillere før, men vært veldigt misfornøyd med menystyringen på de modelene som har vært mest aktuele. Så da tok jeg sjangsen på Alpine heller. Er veldigt fornøyd med denne til nå. Både menystyringen og lydkvaliteten er veldigt bra :)

tenkte å få koblet opp en sikring på remote kabelen også. Vil dette funke bra?

Snabb glasrörssäkring 5×20 mm 500mA

l1176.jpg

Sladdsäkringshållare 5×20 / 6,3×32

l1191.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, lurte på hvor du kjøper dynamoer hen jeg..er ute etter en selv skjønner du.. på 200A..??

Dynamo får du hos http://www.excessiveamperage.com/

Du kan også ta en titt på http://www.ebay.com søk etter Iraggi Alternator. Disse skal også være veldigt bra.

Tror prisene hos disse to skal være ganske like. Hvis du samenligner prisene på en brukt overhalt dynamo av liten størelse her i Norge og en stor ny spesialbyggd til din bil fra USA. Så er det ikke så mye forskjell i pris egentligt.

Selv har jeg hørt litt rundt. største dynamoen de kunne skaffe til min bil var vell på rundt 90 A denne skulle de ha 3000 for. Andre mindre skulle de ha rundt 2000 +- for, men disse var ikke støre en den jeg alerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Begynnte med å ta ut nesten alt interiør i bilen å la på gummilister rundt mesteparten av dette. Brukte samme type du bruker på vindu. Arbeide tok endel tid, men hadde ikke den store kostnaden og fjernet mesteparten av ulydene i bilen, men er ikke helt 100% fornøyd enda.

Etterpå ble alle plastdeksel å hattehyllen fjernet bak i bilen. Da hadde du minimalt med støy igjen inni bilen. Men ble jo endel veistøy når alt av deksel og demping bak var fjernet.

Hadde lekasje i bilen på vinteren. så da ble det en hasteløsning med å fått skiftet ut alle matter i gulvet. Brukte da de dyreste dempemattene fra biltema. Disse ga mye bedre effekt en orginalmattene, men er ikke helt fornøyd enda. er enno antydner til motorstøy og litt veistøy, men er ikke sånn helt krise heller. Så blir ikke gjort noe med det enda.

Så ble det demping med BB. Brukte 2 ruller ja (2 pakker med 2 små ruller i hver). Det er vell beregnet at dette skal holde til en hel bil.

Jeg har dempet bagasjerommet. Tatt det veldigt nøye å dekket absolutt alle flater. Ligger vell nesten dobbelt lag med bb de fleste plasse.

Bakdørene er dempet. Så er framdørene dempet veldigt nøye. På framdørene er alle flater dekket med bb + det også er lagt BB på dørtrekkene.

For meg holdt de to rullene (12 m2) akuratt til å få dempet det jeg har tatt, men da er alle skjøter veldigt godt overlappet og det ligger dobbelt lag med BB så godt som alle plasser.

2 ruller burde nokk holde fint til hele bilen hvis du holder deg til et lag demping.

Selv tenkte jeg på å ta takket også, men ombestemte meg fort der. Løsnet alle fester i taket å prøvde å få det ned, men ble til at jeg måtte bare sette det på plass igjen så det ikke ble ødelagt. Gammelt sprøtt materiale så det brakk på flere plasser. I tilegg til det så var stoffet i taket festet under takluka. så ville ikke begynne å skjære sundt stoffet heller for å få det ned.

Ellers så har jeg tenkt litt på å ta få lagt BB under biltema mattene på golvet, men siden jeg har gått tom for BB så blir det hverfal ikke noe av det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamo får du hos http://www.excessiveamperage.com/

Du kan også ta en titt på http://www.ebay.com søk etter Iraggi Alternator. Disse skal også være veldigt bra.

Tror prisene hos disse to skal være ganske like. Hvis du samenligner prisene på en brukt overhalt dynamo av liten størelse her i Norge og en stor ny spesialbyggd til din bil fra USA. Så er det ikke så mye forskjell i pris egentligt.

Selv har jeg hørt litt rundt. største dynamoen de kunne skaffe til min bil var vell på rundt 90 A denne skulle de ha 3000 for. Andre mindre skulle de ha rundt 2000 +- for, men disse var ikke støre en den jeg alerede har.

Går det an å bestille via nettet eller må jeg ringe dit... jeg har aldri kjøpt no fra utlandet se.. så lurer litt på ossen dette funker..? jeg beklager at dette er er litt utenfor tråden men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å bestille via nettet eller må jeg ringe dit... jeg har aldri kjøpt no fra utlandet se.. så lurer litt på ossen dette funker..? jeg beklager at dette er er litt utenfor tråden men..

Trur nokk du skal kunne bestille via mail. Skal nokk ikke vær nødvendigt å ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syke komponenter i bilen din:) blir nok morro å høre sluttresultatet på denna bilen...... lykke til videre :)

Takk :)

Håper nå på at det skal bli bra, men siden dette er mitt første prosjekkt. Så er jeg litt usikker også. Tror nokk byggingen skal gå ganske greit hvis jeg bare tar tiden til hjelp. Så får jeg heller søke litt hjelp til instiling av anlegget. Skal nokk gå fint det. Mye god hjelp å få av dyktige folk her på forumet :)

Så får du ha lykke til med ditt eget prosjekt også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider