Gå til innhold

Passat 87 prosjekt - Morel - Sinfoni - Evus - Kinetik - Soundstream - Alpine/Pioneer

Ranger emnet

Poolish

Anbefalte innlegg

• Svar 193
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

strømmkablene vil sansynligtvis gå rett opp gjennom plata, og komme opp rett ved hver forsterker. Så all kabling vil bli sjult under der. signal og høyttalerkabler skal nokk kunne fikses ganske bra det også. Skal ikke være det store problemet det :)

Hade håpt å fått begynnt å kjøpt inn litt av frontsettet neste månde. Å forhåpentligvis ha allt klart innen et par månders tid. Får se hva det blir til. Litt usikker på hvor mye jobbing det blir framover. Har i utganspunktet fått nye oppgaver å jobbe med, men så er jeg en av svært få som kan det jeg har jobbet med før. så blir fort satt over på de tingene igjen når andre er borte. blir litt sånn fram og tilbake på forskjellige ting. Vet ikke helt hvor jeg ender opp :hmmmmmmmmm:

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag komm limen i posten. Så da var det bare å fortsette med arbeidet :)

Ferdigt resultat etter liming.

HPIM0950.jpg

Den lille skjøten på siden ble ikke så aller værst den :)

HPIM0952.jpg

Her har plata tatt plass bak i bilen igjen :)

HPIM0961.jpg

HPIM0954.jpg

HPIM0956.jpg

HPIM0957.jpg

HPIM0958.jpg

Planen videre var å prøve å få inn batterifestet i morgen, men får se hva det blir til. Selv vil jeg ha det gjort fortest muligt, men kjedeligt når han som skal gøre det aldri har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne blind, men jeg så ingen skjøter :D

Forsterkerene i en lang linje kunne blitt kult det, er vel ikke så mange som har det slik? :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjøten var ikke så lett å se nei :)

Alle forsterkerene på linje med delefilterene på siden kunne nokk sett bra ut det :)

linje.jpg

Ellers så håpte jeg vell på å å begynnt på subbkassene kansje nå snart eller i løpet av neste månde en gang. Trenger bare litt planlegging først :idea: Alt blir litt mer avansert når bakluka ikke kan åpnes, og alt må inn gjennom dørene bak. Så må få tatt litt mål å se hva som går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sidene i bagasjerommet har jeg jo kunn BB helt bart nå. dette fører til veldigt mye kondens og dogg bak på vinduene, siden det er helt bart metall nå.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre der? tenkte å kansje kle det også med teppe. Noen som har andre alternatv til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de blir montert på linje. så vil du få plasert filterene og forsterkerene ganske bra i forhold til hvordan det skal kobles opp.

linje2.jpg

Men så blir problemet igjen å dele signalet til forsterkerene. med den avstanden du har mellom dem, så nytter det ikke med y-ledd bak.

Så da tenkte jeg å bruke y-ledd bak på spilleren å dele signalet der. Så strekke en signalkabel til hver forsterker.

subb forsterkeren får egen kabel direkte fra subb utgangen.

De to forsterkerene til middbassee deler på rear ugange.

Den til mellomtone og den til diskant deler på front utgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg lei av å vente på å få noe hjelp til batterifestet. så da var det bare å starte selv :)

Pga. sveiseaperatet mitt er litt for lite til å sveise det fast. så måtte jeg heller finne en anenn løsning. så fant fram endel karoseriskruer å fikk skrudd det fast. på ene siden har du hull inn under. så der fikk jeg satt på to krafftige med mutter under. strammet dem godt ned i stålet. så skal ikke komme noen vei det :) på andre siden kommer motorfestet. så der kom jeg ikke til under. så da ble det boret veldigt små hull å fikk tvunget nedi krafftige karoseriskruer der også. sitter bomm fast. Drillen slet veldigt med å få inn skruene i de veldigt små hullene, men gikk tilslutt :)

Godt elverktøy som tåler litt misbruk kommer godt med, til denne type arbeid :win

HPIM0965.jpg

ble ikke så veldigt mange bra bilder i dag. fikk noen brukendes hverfal. ble litt vanskeligt å ta bilder i mørket.

HPIM0966.jpg

HPIM0974.jpg

HPIM0973.jpg

så vil det komme tykk gummipakkning i bunn som det blir skjært ut hull til skruene i.

Har ikke fått testet festet med batteriet i enda. ble så fort mørkt ute. Så ga meg med arbeidet etter det var festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommt godt igang nå ja :) Så håper arbeidslysten fortsetter. Mista litt lysten til å jobbe med det ei stund, men nå har den komt tilbake for fullt igjen :) Alt går mye lettere når det er gøy å holde på med det :)

Begynner endeligt nå å se litt resultat av alt arbeidet jeg har lagt ned i bilen før også :D Utenom dempingen. så har det bare blitt masse jobbing og hardt arbeid på ting som aldri ble helt ferdigt. Mister litt lysten til å jobbe med det da. Når du ikke ser så mye resultat av arbeidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det :D

Har jo kommt mye positivt ut av at prosjektet har tatt ganske lang tid.

Planen var egentligt å bruke maks 10.000. Så ble det med tiden et helt enkelt dynabel/seas lotus anlegg til en ca 16.000. siden jeg i den tiden ikke hadde jobb og ikke så mye penger. Så gikk tiden. fikk aldri komt noe videre på det.

så det ble til at det ble gjort mye sånn grunnarbeid med bilen, fjerne alle plastdeksel osv. som laget mye lyd, lege på gummipakkninger mellom alle deksler og alle ting i bilen som laget lyd. Før var det veldigt msse ulyder og støy i bilen. Nå er det så godt som ingenting av det :)

Tiden gikk og det ble brukt veldigt mye tid på planlegging og masse småjobber som tokk veldigt lang tid. Men noe anlegg ble det aldri i bilen.

så da ble det å bruke tiden å lese på nettet å få hjelp av andre til planlegging. så etterhvert så begynnte interessen for bedre og dyrere produkter å øke mer og mer. Budsjettet bare økte. det ble brukt 5000 på demping. Noe jeg aldri hadde vurdert en gang før. Nå er vell budsjettet på 60.000 +++ Har jo kjøppt forsterkerene brukt til en grei pris, fikk endl rabatt på subbene osv. Så vil tippe total kostnad kommer på rundt 70 - 80 tusen for komponent til ca 100.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider