Gå til innhold

Bilen starter ikke?

Ranger emnet

75mk2

Anbefalte innlegg

Har bytta motor i 240'n, fra 230a(t) til 90 mod 230f med lh2.4. Har bytta hele ledningsnettet. Når jeg vrir på nøkkelen nå skjer det ingen ting. Motoren starta og gikk da jeg tok den ut fra delebilen. Alt er fra samme bil. Jeg var litt uheldig da jeg kobla på batteriet og fikk bytta om polene, mye pga feil polstilling på batteriet. Kan det ha noe med dette å gjøre? Og tar hjernene til motorstyringa kvelden av dette, eller er det noen form for beskyttelse der? Ladelampa lyser ikke, så jeg regner med at dynamoen har gått, pga feilkoplinga. Noen gode svar?

Edit: har fått fiksa starteren nå. Bilen har vært automat, så det mangla en jumper på den koblinga. Men bilen starter fortsatt ikke. Har testa litt og funnet ut at bensinpumpene ikke går. HAr og prøvd å sette på en ledning i sokkelen til bensinpumpe releet,og da går begge pumpene. Det skulle jo tyde på at rele, hjernen eller begge deler er ødelagt. Noen som har databokser og rele liggenede til en 90 mod b230f motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så rart det ikke er noe liv hvis du har satt feil på polene, da må du begynne og undersøke ledninger,bokser,bak tenningslåsen, kan skje litt av hvert faktisk. Kan være en del som har tatt føyken, stikk innom ett bilverksted og hør hva som kan skje, men jeg veit en kompis satt feil en gang og der kortslutta myyyye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal egentlig ikke skje noe..

men har hvert borti at div sikringer ryker og at diodene i dynamoen ikke lever lenger..

men aldri hvert borti noe kødd med styreenheten!

ot: hvordan går det med motorbyttet lassis?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mambo: går greit, motor og gir er i, skal fortsette litt mer i morgen, eksos, mellom aksel, se om ståle får begynt på ledningsnettet.. har kjøpt en 1031 med sperre og.. samt gullboks, så må vel få skaffa noen chipper og større turbo, dyser og alucooler etterhvert vel.. :) Nye OMP stoler har jeg og men skal ikke i før detta er godkjent på BT,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bytta hjerner, og bensinpumpene går. HAr trykk fram og tilbake i returen. Men fortsatt starter den ikke. Jeg har feilsøkt motornettet + alle komponentene, men finner ikke noe feil noe sted. Prøvd med annen svinghjulssensor, coil, tenningsforsterker osv. Ingenting hjelper. Pluggene er tørre, men har heller ikke gnist på pluggen. Noen som har noe gode forslag til meg? Fikk råd om å prøve en annen luftmengdemåler, noen som har en sånn liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ville ha sjekket er om du faktisk har spenning ifra tenningslåsen og inn til hjernene er ikke helt sikker på om det er en eller to kabler det skal være +12V på, og deretter sjekket den ene ledningen med flatsikring som skal være ett sted forran fjærtårnet på Venstre side forran. Om dette ikke er i orden er det nok hjernen(e) som er døde. For du vet jo ikke om det var i orden før du koblet batteriet feil....

Drit i å bytte alle deler rundt motoren, den eneste sensoren jeg kan huske som gjør at motoren er helt død, er svinghjulssensoren og den har du jo allerede byttet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bytta hjerner, og bensinpumpene går. HAr trykk fram og tilbake i returen. Men fortsatt starter den ikke. Jeg har feilsøkt motornettet + alle komponentene, men finner ikke noe feil noe sted. Prøvd med annen svinghjulssensor, coil, tenningsforsterker osv. Ingenting hjelper. Pluggene er tørre, men har heller ikke gnist på pluggen. Noen som har noe gode forslag til meg? Fikk råd om å prøve en annen luftmengdemåler, noen som har en sånn liggende?

sikker på at du har skrudd på jorings kaben på motoren??

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider