Gå til innhold

Fra automat...Til manuell

Ranger emnet


Fjellvang

Anbefalte innlegg

Kan dette skyldest at veiva ikke er skikkelig balansert? Vet at automat svinghjulet, eller kan vel ikke helt kalle det et svinghjul, er tynt og veier ingenting, men når du plutselig får på et stort tungt et, så kan det være ei lita muligheit for at veiva kjem i ubalanse.. Men nå vet ikke jeg om veiva er balansert for å takle begge typer svinghjul da.. Var bare en liten teori.. :/

 

Det du kaller automat svinghjul heter vel flexplate, sitter der stort sett bare for å ha noe å skru converteren fast i og ha en plass å ha startkransen. Pga converteren som har stor masse, så trenger man ikke svinghjul som på en manuell bil.

 

Siden det er så mange som bytter ut disse hersens automatene, så er det vel noen som vil kvitte seg med en mot henting :thumb

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lageret i veiva er man nødt til å bytte uansett når man har clutch ute.Det er min mening. Bytter det uansett når man først kommer til,er surt hvis lageret skulle gå senere pga man skal spare seg for litt arbeid og 106kr. På automat sitter det kun ei foring der,mens med manuell er det et lager.Mulig derfor folk får problemer fordi de glemmer dette.

 

Mvh Morten

 

Er den foringa du snakker om på alt av automat-motorer? Har en b230e som var automat.. trenger jeg å bytte foringa der? Hvor sitter den forresten? Trenger ikke ta av selve veiva?

 

sorry for litt OT..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den foringa du snakker om på alt av automat-motorer? Har en b230e som var automat.. trenger jeg å bytte foringa der? Hvor sitter den forresten? Trenger ikke ta av selve veiva?

 

sorry for litt OT..

 

når du ser i enden av veiva så er det et hull i senter som lageret/foringa sitter i. Om alle automater har foring kan jeg ikke svare sikkert på men det ville være rart om ikke alle hadde det.

 

du trenger ikke ta ut veiva nei.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta fra automat til manuell kasse på bilen min, gikk helt fint, pedalsett må man ha, lageret på veiva må på plass og fjerning av oljerør må til. I tillegg til dette må slanger o.l. til hydr. clutch på plass.

Unnagjort på en kveld hvis man har noen til å hjelpe seg, da kassene veier mongomasse..

StianMartin.No

 

-Audi A4 -240TIC -240TIC

x740TIC x740TIC xTransit xRenault Express

And so on..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clutch fra hvilken som helst B230xx passer vel. xx indikerer stort sett bare hvilken utstyrstype motoren har, i dette tilfelle er E en innsprøytningsvariant. Så en clutch fra B230F f.eks vil jo passe. F er bare en nyere type innsprøytning

 

jo..man sku jo tru d,,men som sagt har ikke skrudd girkasse før og vil ikke drit mæ heilt ut når æ gjør d..

 

Ka som e beste girkassa av M46 & M47?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster M90 kasse da? Ca?

der jeg kjøpte dem på alingsås var det alt fra 2,500 og oppover alt ettersom ossen stand kassen var i. jeg tok den som hadde gått minst av alle de hadde. og derfor kostet den mer, men jeg har garanti på kassa hvis den går i stykker (husker ikke hvor lenge den varer) + at jeg fikk med alt inkludert, spakstell , pedalsett, aksling og div tilbehør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår