Gå til innhold

Problemer med JT-superflow til 240

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har et JT-superflow 3" anlegg til bilen min.

Jeg sliter litt med at det bråker, fordi eksosanlegget slår borti bensintank, eller rammewangen. (Jeg er ikke sikker på hva det heter). Nå fant jeg ut at eksosopphengene bak gulvet hadde gått istykker, og jeg mistenker at det skyldes en kombinasjon av min raske montering uten justering og mine dårlige motorfester. Jeg husker jeg måtte presse eksosanlegget litt hardt for å få det på plass i opphenget. Jeg har fått meg nye motorfester nå (bestilte fra pederstens racing), så jeg håper de fungerer bedre.

Så spørs det om jeg får tak i nye oppheng til eksosanlegget, slik at jeg slipper den bråkinga når eksosanlegget slår borti bensintank og faenskapet bak der:)

Er det forresten flere som har hatt samme problemet?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

hei

Jeg har et JT-superflow 3" anlegg til bilen min.

Jeg sliter litt med at det bråker, fordi eksosanlegget slår borti bensintank, eller rammewangen. (Jeg er ikke sikker på hva det heter). Nå fant jeg ut at eksosopphengene bak gulvet hadde gått istykker, og jeg mistenker at det skyldes en kombinasjon av min raske montering uten justering og mine dårlige motorfester. Jeg husker jeg måtte presse eksosanlegget litt hardt for å få det på plass i opphenget. Jeg har fått meg nye motorfester nå (bestilte fra pederstens racing), så jeg håper de fungerer bedre.

Så spørs det om jeg får tak i nye oppheng til eksosanlegget, slik at jeg slipper den bråkinga når eksosanlegget slår borti bensintank og faenskapet bak der:)

Er det forresten flere som har hatt samme problemet?

Jeg hadde problem med orginal eksosen min.. den slo borti reservehjuls brønnen.. Det jeg gjorde, var å løsne det siste "s" røret, som henger på den bakerste potten.. Jeg vridde det så et stykke nedover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3" er nesten dobbelt så stort som orginaleksosanlegget. Slår borti alt som er uansett hvordan man vrir og bøyer rørene.

Vet du forresten hvor man kan få kjøpt løse deler til JTsuperflow? Jeg ødela noe opphengs detaljer

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

3" er nesten dobbelt så stort som orginaleksosanlegget. Slår borti alt som er uansett hvordan man vrir og bøyer rørene.

Vet du forresten hvor man kan få kjøpt løse deler til JTsuperflow? Jeg ødela noe opphengs detaljer

nei.

hvor kjøpte du det?

hva gav du?

rå lyd? utenom "dunk dunk" i bilen?? brøler det?

to eller en potte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte det av Iglebæk motor på Sørlandssenteret i kristiansand. Han har lang volvoerfaring, og selger volvodeler, men han vet ikke alltid hva han prater om. Han pleier å bli sur på meg:p Iallefall når jeg sa at jeg hadde fått tak i 2 motronicbokser (022) til 500SEK, og en FT-Turboblokk til 2000SEK.

Det er 2 lyddempere. Han Mente at siden jeg hadde stasjonsvogn, så ville det bråke mer med bare en lyddemper, siden det er mye luftrom. Jeg tviler litt på det.

tja.. også var det lyden da. Veit ikke helt hva jeg skal si om den. Det brøler ikke! Det bråker heller ikke. Lyden er kanskje litt groveren. Bedre enn orginalt, synes nå jeg. Det hjelper litt med KNfilter også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider