Gå til innhold

Bøs 240 + litt snacks...

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Litt fakta:) Er aksel fra en ambulanse garantert da jeg skrudde den av selv på huggern. Sto på en 87 mod ambulanse. Å d er 1031. Vi har ikke hadd den åpen så d må være ihvertfall ei anna sperre i den da den har holdt i flere år nå med syk leking å drag kjøring. Vanlig 240 sperre bakstell holder knapt en kveld med hannes kjørestil med denne effekten. Turboen er turbonetics super 60 med 1.00 eksos hus nå (hadde 0.84 eksoshus når den var bremsa) Da ga den 460hk å 600nm ved 1.5kg ladetrykk. Sprutet er autronic smc. Firma vårt heter SHS Performance A/S. Han har tilogmed kjøpt bilen av meg:) . Correct me if m wrong men d var vell ingen cossie der som kjørte bedre tider enn volvo 240en? Var vell nærmere 160 kmt i sluttfart vær gang på 240en. Bra d på 1500kg bil syns vi. Å litt av vitsen med bilen er jo at d er en daily driver som brukes stort sett daglig å ikke er bygd for drag, er jo en gatebil. Ps jeg har ikke 650 hk i min 240 men den går friskt når blokka er tett ja,har ei heller vunnet no drag. Å motorn i Raymonds bil benka vi hos Torgeir Wetterhus. Raymond skrur å bygger mye selv å har fådd mye hjelp hos SHS/meg. Alt av deler/tekniske løsninger på dette bygg er levert av SHS/meg. Mvh Håvard Forsaa. Kan tilføye at Raymonds bil går sykt bra ute på veien, spes i hastigheter fra 100kmt å opp.....

hehe, ok bra du korrigerer meg, snakket bare utifra det jeg fikk høre av andre der på treffet og det jeg trodde var korrekt!

Men anyways, var du han med svart hår av dere 3 SHS guta? Sto å diskuterte bremsing av motor sammens med en Tromsø fyr i Orange jakke :p?

Jeg sporte deg om dyse størrelse etc...

Har du bilder/info av 240en din? hadde vært gromt!

Greit 160kmt er ok sluttfart, men jeg ville vertfall ikke stillt opp på dragrace med en såppas kostbar og grom 240, uten å ha rigga bakstellet slik at man får litt grep, lite vits med 450hk når alt går i hjulspinn, greit det spinner lett med så mye hk, men jeg vet vertfall at det er mulig å oppnå mye bedre grep.

No offence, men kjipt når cossie med rwd med endel mindre hk har myye bedre feste i starten! Å få bedre feste kunne dere ha gjort så enkelt som å skrudd av stabstaget, korta momentstaga, brukt bløtere dempere etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Å få bedre feste kunne dere ha gjort så enkelt som å skrudd av stabstaget, korta momentstaga, brukt bløtere dempere etc.

Jeg ville ikke fjernet stabstaget..

ville heller gått for andre felger/dekk og kortet inn momentstagene, som du sier.

for all del, jeg er en av de som mener eiker felger er ganske pene..

men, ja.. de veier 11kg stk :P uten dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ok bra du korrigerer meg, snakket bare utifra det jeg fikk høre av andre der på treffet og det jeg trodde var korrekt!

Men anyways, var du han med svart hår av dere 3 SHS guta? Sto å diskuterte bremsing av motor sammens med en Tromsø fyr i Orange jakke :p?

Jeg sporte deg om dyse størrelse etc...

Har du bilder/info av 240en din? hadde vært gromt!

Greit 160kmt er ok sluttfart, men jeg ville vertfall ikke stillt opp på dragrace med en såppas kostbar og grom 240, uten å ha rigga bakstellet slik at man får litt grep, lite vits med 450hk når alt går i hjulspinn, greit det spinner lett med så mye hk, men jeg vet vertfall at det er mulig å oppnå mye bedre grep.

No offence, men kjipt når cossie med rwd med endel mindre hk har myye bedre feste i starten! Å få bedre feste kunne dere ha gjort så enkelt som å skrudd av stabstaget, korta momentstaga, brukt bløtere dempere etc.

Vis du mener han prestere dårlig iforhold til effekten han har foreslår jeg at du stiller opp på neste drag å slår han med dem modsa du snakker om på din egen bil. Nevn gjerne vilken cossie som kjørte i bad boys klassen å kjørte raskere enn Raymond. Tenker da på tid ikke sluttfart. Jeg vet mye om va som skal til for å få mer feste men syns bilen blir uegnet til å kjøre på vei vis man bygger om for mye. Raymonds beste tid var 7.9 sec å d raskeste man kan kjøre i bad boys er 7.7sec. 0.2 sec fra index syns jeg ikke er mye. Mulig du er veldig godt vant med raske tider på street legal. Litt av vitsen m å kjøre med bilen slik den er til daglig er jo å vise hvor bra d går hevde seg mot amerikanske biler med mye mer motor/preppa automat kasser/spes bygde bakstell/oppheng for drag å for ikke å snakke om nesten en meter breie hjul på hver side av type slicks. Mvh Håvard Forsaa.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du mener han prestere dårlig iforhold til effekten han har foreslår jeg at du stiller opp på neste drag å slår han med dem modsa du snakker om på din egen bil. Nevn gjerne vilken cossie som kjørte i bad boys klassen å kjørte raskere enn Raymond. Tenker da på tid ikke sluttfart. Jeg vet mye om va som skal til for å få mer feste men syns bilen blir uegnet til å kjøre på vei vis man bygger om for mye. Raymonds beste tid var 7.9 sec å d raskeste man kan kjøre i bad boys er 7.7sec. 0.2 sec fra index syns jeg ikke er mye. Mulig du er veldig godt vant med raske tider på street legal. Litt av vitsen m å kjøre med bilen slik den er til daglig er jo å vise hvor bra d går hevde seg mot amerikanske biler med mye mer motor/preppa automat kasser/spes bygde bakstell/oppheng for drag å for ikke å snakke om nesten en meter breie hjul på hver side av type slicks. Mvh Håvard Forsaa.

Å komme med min egen bil på drag, med de modsa har jeg vel aldri antydet at jeg skulle gjøre? Hvor tar du det egentlig fra? Har aldri sammenlignet min 240 med Raymond sin, blir jo som natt og dag! Men om jeg en gang kommer til å stille opp på drag, blir jeg såklart å modifisere bakstellet for bedre grep! Skjønner utmerket godt hva "vitsen" med å stille opp med bilen slik den er, alle vet vel at det er en gatebil? Men det skulle jo i utgangspunktet ikke være det store problemet å ha et oppsett for drag og et for vei/banekjøring. Feks ha liggende kortere momenstag og bløtere dempere til bruk på drag race, så enkelt kan det være.

Kan ikke skryte på meg at jeg fikk med meg hele drag racet, da jeg kom litt sent og måtte dra litt før slutten. Men det jeg mener er at med enkle grep kunne 240en ha kjørt mye raskere om den bare fikk mere feste i starten.

Er ikke ute etter å kritisere eller angripe bilen, men ville jo bare at alle skulle se hvor værst en skikkelig 240 egentlig går, fordeom den gjor veldig bra tider, kunne de vært enda bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider