Gå til innhold

Bøs 240 + litt snacks...

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Kan ikke bli annet enn imponert over Raymond Johansen sin 240.. Skikkeli sleeper. 7,9 sek er jo bra det med en bil som brukes daglig. Det gjør ikke mange av amcar som kjører i bad boys klassen.. Naila: vet du ikke at du skal ikke lære far din å pule.

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har aldri sagt at 7,9 sek var ei dårlig tid, har bare hele tiden ment at den kunne vært bedre.

Ei heller har jeg sagt at jeg ikke er imponert, er riktig nok voldsomt imponert, gjerne derfor jeg har giddet å bruke en god del tid på å lage tråd om bilen og lagt ut alle bildene.

Prøver ikke å belære noen som helst, bare ytrer min mening og spør siden jeg selv mener den kunne gjort det bedre.

SHS gutta jobber jo med tuning av bil, for all del de kan mye mer enn meg.

Dessuten liker jeg ikke amcar, om du tror det.

Krutpaket: Vet du ikke at den beste måten å redde et ansikt på, er å holde den nederste delen lukket?

Sporte aldri om hverken din respons eller ditt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skryte på meg at jeg fikk med meg hele drag racet, da jeg kom litt sent og måtte dra litt før slutten. Men det jeg mener er at med enkle grep kunne 240en ha kjørt mye raskere om den bare fikk mere feste i starten.

Er ikke ute etter å kritisere eller angripe bilen, men ville jo bare at alle skulle se hvor værst en skikkelig 240 egentlig går, fordeom den gjor veldig bra tider, kunne de vært enda bedre!:)

hehe, det er ikke alle som gidder..

det er jo tross alt en gatebil, som han tok med på bane..

morro for han og morro for de som så på..

synest det blir litt teit om man skal forvente at alle skal bygge bilene sine for dragrace, bare fordi de har trimmet motor, byttet motor eller har terninger i vinduet.

ikke ment som kritikk mot deg altså, men jeg bare skjønner han bileierens synspunkt også. (ja, jeg skjønner du bare vil se hva den har potensiale for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er ikke alle som gidder..

det er jo tross alt en gatebil, som han tok med på bane..

morro for han og morro for de som så på..

synest det blir litt teit om man skal forvente at alle skal bygge bilene sine for dragrace, bare fordi de har trimmet motor, byttet motor eller har terninger i vinduet.

ikke ment som kritikk mot deg altså, men jeg bare skjønner han bileierens synspunkt også. (ja, jeg skjønner du bare vil se hva den har potensiale for).

Han tok riktig nok ikke bilen med på bane, men på stripa, type flystripe.

Har aldri sagt at det ikke var en 110% gate rigget 240?

Forventa heller ikke at han skulle ha bygget bilen for dragrace only, da ville vel ting som kortere momentstag, bløtere dempere etc vært peanuts? En ordentlig drag 240 ser ikke ut, med dette mener jeg gigantiske ballong dekk som hver er en meter brei og et helt annet bakstell.

Jeg har heller ikke forventet av alle med trimmet motor, byttet motor eller de som har terninger i vinduet skal bygge bilene sine for dragrace. Hvor tar du det fra?

Jeg skjønner utmerket godt bileier og bygger (Raymond og Håvard) sitt synspunkt, deler også syn med dem. MEN jeg luftet bare min kuriositet og tankengang anngående de små enkle grep som kunne utføres for å få vist folk hvor sinnsyk den 240en egentlig er. Jeg ble seff mektig imponert, men flere av tilskuerne trakk på skuldra og snakka varmt om cossiene istedenfor 240en(til tross for 240ens bra slutt-tid), jeg visste at i utgangspunktet tar 240en dem både i aks og sluttfart.

Er jo ikke store jobben å skifte momenstag, samt bakdempere på en 240 vell?

Var bla det jeg foreslo som "mods" for å gjøre at en grasalt vill bil, kommer enda mere til sin rett!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok riktig nok ikke bilen med på bane, men på stripa, type flystripe.

Har aldri sagt at det ikke var en 110% gate rigget 240?

Forventa heller ikke at han skulle ha bygget bilen for dragrace only, da ville vel ting som kortere momentstag, bløtere dempere etc vært peanuts? En ordentlig drag 240 ser ikke ut, med dette mener jeg gigantiske ballong dekk som hver er en meter brei og et helt annet bakstell.

Jeg har heller ikke forventet av alle med trimmet motor, byttet motor eller de som har terninger i vinduet skal bygge bilene sine for dragrace. Hvor tar du det fra?

Jeg skjønner utmerket godt bileier og bygger (Raymond og Håvard) sitt synspunkt, deler også syn med dem. MEN jeg luftet bare min kuriositet og tankengang anngående de små enkle grep som kunne utføres for å få vist folk hvor sinnsyk den 240en egentlig er. Jeg ble seff mektig imponert, men flere av tilskuerne trakk på skuldra og snakka varmt om cossiene istedenfor 240en(til tross for 240ens bra slutt-tid), jeg visste at i utgangspunktet tar 240en dem både i aks og sluttfart.

Er jo ikke store jobben å skifte momenstag, samt bakdempere på en 240 vell?

Var bla det jeg foreslo som "mods" for å gjøre at en grasalt vill bil, kommer enda mere til sin rett!:-)

Oppsett for stripen, som du sier, er ikke noe bra for gate.

Det vil være oljedempere, ikke megastive fjærer, høyprofil, o.l.

Det vil mao. være en sånn bil som du her sier du ikke liker :P

Ja, man kan skru av/på felger, av/på stag, fjærer, dempere. Men det krever jo fort 2 timer mekk før et treff, noe som noen gidder og andre ikke.

Videre, koster jo de skikkelige dragracehjulene litt mer en Eikerfelger :P

jeg for mi ndel synest det er litt fett med en meter breie bakdekk.. men nok ikke så digg på gate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider