Gå til innhold

Spørsmål om frontsett i Grøtbekklien's A4.

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

Har aldri hørt noe om eller sett bilder av frontsettet i denne bilen før som mange vet at vant Proff/Expert lydklassen i EMMA ifjor.

For meg ser det ut som et 3 veis sett der han har midbass og mellomtone lavt i døra og diskant på dash'en. Stemmer dette? Synes det virker merkelig med tanke på at så mange her inne maser om at høyt lydbildet er alfa omega hele tiden siden denne bilen har vunnet en konkuranse der lydbildet er det viktigste.

Hvilket merke høyttalere bruker han?

CB_02.jpg

CB_04.jpg

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at det er noe rett nedenfor diskanten i dashen der egentlig.. som kan ligne på 4" mellomtone :)

Ser slik ut med tanke på refleksjoner fra frontruta ja, men hva har han i døra da?

Kan godt hende at han har høyt lydbilde, men uansett er jeg nysgjerrig på hva han har. Norgesmester og nesten ingen info om lydsystemet her på forumet :(

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører noen rykter om at det er Seas i denne bilen og jeg mener at Seas har noen 8" midbasser som trives i bassreflekskasse så du har en bra teori der :)

Det er Seas i den bilen ja ble jeg fortalt. Fyren hadde riktignok bare en gammel Madonna cd i bilen som jeg hørte på, men fikk et positift intrykk av bilen\anlegget i sin helhet.

Likte også designet i denne bilen her veldig godt. Nice "clean" pen install liksom. Er forresten en annen ting jeg stusset på når jeg gikk rundt å tittet på div biler på CB.

Veldig mange på CB showet hadde DVD spillere i bilen slik som i denne, men det virker for meg som alle bruker de til å spille CD plater. Er disse Alpine DVD spillerne bedre enn CD spillerne til Alpine i samme prisklasse pga at det muligens er noen extra justeringer mm på DVD spillern iforhold til CD spillern ? Eller er det rett og slett bare gjort for at en skal ha "DVD" muligheten til film og eventuelt DVD Audio plater ? Så ingen med denne spillern der spille musikk videoer eller film.

Toyota Celica T23 (2000 Modell)

Peugot 306 Cab (2000 Modell tror jeg)

Nissan Sunny (Ingen ide om hvem årsmodell dette er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg dvd spiller med skjerm pga brukervennligheten, touch, stor oversiktelig skjerm osv, og navigasjon da, vet ikke om disse alpine spillerene du sikter til har det.

Men jeg har brukt dvd-spiller med motorisert skjerm som headunit i 6-7 år nå og er veldig fornøyd med det :) Alle har seff vært pioneer spillere da ;)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider