Gå til innhold

Spørsmål om frontsett i Grøtbekklien's A4.

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

Litt O.T, men den A4 her er utrolig fin. Har desverre kun fått sett den på bilder foreløpig, men håper å se den "live" en dag. Meget stilren og elegant. Syntes det generelt ser ut til å bli høyt nivå på selve innstallasjonene på flere biler nå. Moro!!

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er absolutt værdt å få en lytt til Glenn.Jeg ble fortalt att det ikke er ordentlig innspilt av frontsettet.Seas Lotus Reference er en ABSOLUTT ett merke jeg vil vurdere.Tro det eller ei.Fælt å bo 100m fra Seas og ikke vurdert

merket før nå.:hammer ........

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er absolutt værdt å få en lytt til Glenn.Jeg ble fortalt att det ikke er ordentlig innspilt av frontsettet.Seas Lotus Reference er en ABSOLUTT ett merke jeg vil vurdere.Tro det eller ei.Fælt å bo 100m fra Seas og ikke vurdert

merket før nå.:hammer ........

Seas har laget utrolig mye bra i sin lange tid som elementprodusent. Er ikke uten grunn at du finner Seas i mange av verdens mest kjente høyttalere til hjemmebruk. Jeg har desverre aldri blitt helt overbegeistret for Seas Excel Magnesium. Lotus Reference høyttalerne er basert på disse. Dem har helt klart flere gode egenskaper, særlig i nedre mellomtone og nedover, men ikke helt slik jeg liker det totalt sett. Det er derimot en smaksak. Nå er det en stund siden jeg har lyttet skikkelig til Magnesium, så her kan det ha skjedd ting.

Nye Excel med Nextel membran derimot, disse har jeg lyst til å prøve i et kommende hjemmehøyttalerprosjekt.

Alltid moro å lytte, så jeg får håpe sjansen byr seg.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får komme til NM finalen og høre på seas bilene da vettu,er sikker på att jeg skal klare å få deg til å dra på smilebåndet......:thumb

Vi må få til en lytt Jonny, hadde vært moro det. Hvem vet, kanskje Seas har gjort noe lurt på de siste utgavene. Jobber intenst selv nå for å ha en bil klar til da, om ikke for å delta, men hvertfall så folk kan få en lytt.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Glenn.

Hvilket elementer av disse parametrene ville du ha montert i en Golf 4.......

http://www.in-akustik.com/files/seiten/6W3-be-spec_1130414348_03706194.jpg

http://www.in-akustik.com/files/seiten/6W3-be-freq-imp_1130414348_03706194.jpg

http://www.seas.no/Lotus%20web%20PDF/RW165.1-L0017.pdf

http://www.seas.no/Lotus%20web%20PDF/XRT27F-L0004.pdf

Jeg personlig likte ett av disse settene.Ett av disse er til vurdering...:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat riktig å bestemme valg av element til en viss bil ut i fra parametre. Som jeg har sagt før, så sier parametre reltivt lite om elementets lyd.

Jeg har lenge vært veldig begeistret for Focal sine basser og mellomtoner. Særlig W-cone elementene har jeg likt veldig godt. Begge elementene har fine parametre for bilbruk, noe som ikke burde være overraskende. Jeg har desverre hørt svært lite av nye Utopia, og intet av nye Lotus, så jeg har vanskelig for å si eksakt hva jeg hadde gått for selv, om valget hadde stått mellom disse to. Erfaringen min med metallmembraner i mellomtonen er foreløpig ikke særlig god, men det er ikke umulig at SEAS har gjort noe nytt med nye Lotus. Igjen må jeg påpeke at dette er en høyst personlig erfaring basert på egne preferanser. Liker man lyden fra metallmembraner, er nok SEAS en av de aller fremste på området, og kvalitetskontrollen til SEAS er noe av det beste som finnes på markedet. Meget liten eksemplarvariasjon.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig med deg att å lese ut ifra parametre sier lite.Men etter å ha hørt disse settene,satt jeg med en følelse av att Focal midtbassen låt en tanke skarpere.Mulig jeg tar feil her.Vet ikke..................Det får kanskje andre her på forumet si noe om.Men jeg må si att SEAS LOTUS låt.........m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig med deg att å lese ut ifra parametre sier lite.Men etter å ha hørt disse settene,satt jeg med en følelse av att Focal midtbassen låt en tanke skarpere.Mulig jeg tar feil her.Vet ikke..................Det får kanskje andre her på forumet si noe om.Men jeg må si att SEAS LOTUS låt.........m'm

Spennede oppservasjon. Det lille jeg har hørt av nye Focal Utopia er på langt nær nok til å gi et godt nok inntrykk. Derfor vil jeg ikke kommentere noe på akkurat dette settet, men har veldig god erfaring med basser og mellomtoner fra Focal tidligere. Både i bil, og hjemme. Det er svært interessant om SEAS har klart å temme den noe anemiske øvre mellomtonen jeg ikke har likt tidligere. Siden elementene har flere gode sider, vil dette, i mine ører, gjøre settet vesentlig mer komplett. Blir spennede å høre.m'm

mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider