Gå til innhold

Opel Vectra A fjusker på lavt turtall ved kjøring.

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Kan det være Lamdasonden som er sotet ned da? hmm *søker råd hos flere medlemmer*

Kan ver lambda'en ja... min sveiv finare (ikkje fint) itte eg renste min (i white sprit) han såg heilt j*vlige ud.. di tri avlange hålå i an va HEILT tette så bilen jekk i nødprogram heile veien for en målte feil å fekk feil blanding av luft å bensin å derfor kom motorfeillyset åg.. Lyser motorfeil lyset ditt emerica?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90vectra / OPEL 2RE: Har faktisk prøvd å koblet ut lamdasonden, jeg syntes bilen gikk litt bedre når den var utkoblet, men den fjusket som før..

Motorfeil-lyset lyser ikke nei...

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koble ut lamdasonden nei, hehe. Den er der for å regulere luft-drivstoff blandingen. kobler du ut denne er det ikke helt så utenkelig at den går ujevnt. Prøv å rense den evt. å få tak i en annen å bytte ut. Hva koster en sånn en da?

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke koble ut lamdasonden nei, hehe. Den er der for å regulere luft-drivstoff blandingen. kobler du ut denne er det ikke helt så utenkelig at den går ujevnt. Prøv å rense den evt. å få tak i en annen å bytte ut. Hva koster en sånn en da?

koste MINST ein tusing nye hos opel.. kjøp ein hos ein knoks/høggeri å rens an me white sprit eller bare ta ud den gamle å rens den ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nevne en annen ting i tråden også...

Når jeg starter bilen og når jeg begynner å kjøre, så bråker bilen litt helt opp til 2000 omdreininger. Så slutter bråket!

Høres ut som ei reim som bråker, kan det være viftereima? Den er ganske slitt...

Lurer også på hvilken viftereim jeg skal kjøpe til min Vectra 94mod 1.8i.

Er mange forskjellige typer...

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trailer

Jeg har også et lignende problem. Bilen virker nesten som om den av og til kjører bare på 3 sylindrer. Har nettopp bytta alle 4 pluggene. Kan det være plugledningene? Forslag til løsning blir vel mottatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider