Gå til innhold

Hvite skiver hos AST Performance?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by kimoajajaj

...

Projekt rust, fortell meg eksakt hvordan jeg tar av nålene uten og ødelegge noe ! Ditt ansvar ;) De på AST sa jeg skulle bruke en gaffel og vippe dem av..

gaffel hørtes kanskje ikke så dumt ut..

det jeg glemte å gjøre var å merke hvor nålene stod før jeg tok de av.. (=ut og inn med instrumentpanel 7 ganger for å "kalibrere" speedo :-)

for å få av nålene så vil jeg mene jeg brukte fingertuppene mine første gangen.. trykte liksom foten på nåla oppover.. det gjorde jo seff vondt som F!

men jeg tror en gaffel kan funke. bare legg noe mjukt under der den treffer skiva di så du ikke skraper den opp.

og ikke glem å fest nålene SKIKKELIG når du setter de på igjen.. jeg slurvet litt og da vinteren kom og veibana var rene offroad-løypa (sinnsykt med isklumper i veien), ristet det så jævlig i hele bilen av nåla løsnet litt, slik at plutselig stod turtelleren på 0 rpm.. i 50 km/t på 3. gir!

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, gode tips det her ! :)

skal vist være følsomme greier det der!

Er det mulig og løsne den svarte biten som sitter fast på nåla?

Huff 7 ganger inn og ut med instrumentene, helvettes jobb .

Jeg sitter og ber om at skivene kommer i morgen, men ingen krise, har jo lørdag også.. .

Ellers så er det jo ikke ukjent at der fins billige måter og få full tank, kald motor og stor fart ;) På en mazda til en kompis er det gjort på 1 min og ta av nålene osv :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte og hvite delen tror jeg ikke kan skilles. Mener å huske at den hvite delen var smeltet. Men det kan du jo bare maskere.

ta bort teipen straks du er ferdig å spraye så lakken ikke kryper under.

Teste noe litt off topic.. Speedwell - Well Kult?

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, saken er den at jeg var inne på tanken å bytte instrument skiver rett etter at jeg kjøpte bil'n(for snart 2 år siden) men det prosjektet fikk liksom en knekk når ein sa at det var en stor og vanskelig jobb.. Derfor skrinla jeg det! (feigt......ja....)

Har lyst til å prøve å bytte... men har ikke lyst til å gjøre det på egenhånd. Mekker helst med noen som kan se meg over skulda og rope "NEI NEI NEI" hvis jeg er på vilspor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ZemteX

Nei, saken er den at jeg var inne på tanken å bytte instrument skiver rett etter at jeg kjøpte bil'n(for snart 2 år siden) men det prosjektet fikk liksom en knekk når ein sa at det var en stor og vanskelig jobb.. Derfor skrinla jeg det! (feigt......ja....)

Har lyst til å prøve å bytte... men har ikke lyst til å gjøre det på egenhånd. Mekker helst med noen som kan se meg over skulda og rope "NEI NEI NEI" hvis jeg er på vilspor ;)

å skru ut instrumentpanelet er ufattelig enkelt :)

det du først må gjøre er å ta av alle lysbrytere og armer til varmevelgeren (dra de rett ut).

lysbryterene vipper du først ut nede, så drar du de også ut, og løsner de fra kontaktene.

husk også å skru ned dekselet som er på undersiden av rattet - og foran sikringsboksen.

så gjelder det å finne skruene.. :-)

dekselet på varmevelgeren kan du også ta av for hånd, bakom der er det 3 skruer, så er det 2 skruer til nede på ramma, en bakom lysbryteren og en under bryter nr 1 på ved siden av turtelleren.

oppe er der 2 skruer inne over hhv. speed og turteller, samt en over der man vanligvis har cdspelar..

da burde ramma rundt instrumentpanelet løsne, og du kan ta denne ut.

instrumentpanelet er festet med 2 skruer, en på hver side - ta ut disse, dra hele panelet litt mot deg (slik at du kommer lettere til på speedo wiren)

stikk hånda opp bakom instrmentpanelet, knip sammen speedowiren på hakket og skli den av..

ta også ut de 2 kontaktene på hver side av instrumentpanelet.

da er det løst, bare å ta det ut (lirk det litt ut om du fortsatt har rattet på plass - det er fullt mulig)

håper det hjelper.

dekselet under rattet tatt av:

fbb32de0.jpg

ingen ting annet enn dashbordet (som også er kjempelett og ta ut):

fbb3447b.jpg

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider