Gå til innhold

Bmw eller Audi?

Ranger emnet

-Oddi-

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om jeg poster denne på riktig plass.Men håper på det.

Har det slikt at jeg nå snart skal kjøpe meg bil.

Men klarer ikke helt å bestemme meg.

Slik det ser ut nå,så ligger valgene på en Bmw 318 i og en audi a4 1.8 turbo quattro. Audi`n er en 1996 modell og har gått 193000 km og 150hk.

Bmw`n har jeg ikke helt bestemt meg for enda,for det finnes en god del av de som selges ;). Men blir vel en fra 1993-1997 en plass tipper jeg.

Hvilken bil bør jeg kjøpe?, Bmw`n er jo en mere ungdomsbil enn den Audi`n.

Og Audi`n er jo bedre igjen på vinteren og den har jo også turbo :d .

Audi`n er altså en stasjonsvogn mens Bmw`n personbil.

Prisen på audi`n er 99000 kr mens ettersom jeg ikke har funnet en spesiell 318i enda så ligger sikkert prisen på 50000-75000 kr.

Noen som kan hjelpe meg litt her ;)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde akkurat samme "problem" nå da jeg skulle kjøpe meg bil.

Det sto mellom BMW og Audi.

Nå hadde jeg litt høyere prisklasse enn deg, men jeg endte opp med å kjøpe meg en ny Audi. Og jeg angrer ikke :)

Jeg ville nok valgt Audi i ditt tilfelle også. Bare rent motormessig er det STOR forskjell på en 1.8TQ og en 318. Større plass er det også.

Nå har ikke jeg hatt bmw så jeg regner meg jeg får høre masse bra om BMW mot meg her :D

Men... jeg endte opp med Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så veldig usikker på hva jeg skal kjøpe meg :P .

Er jo en stund til jeg blir 18 år enda,men kommer det ikke til

og se litt rart ut da :P ,at en 18 åring kjører med stasjonsvogn :P ? .

Men ble litt mere positiv til Audi nå ;) .

Blir jo litt av et styr å komme fram på vinteren med en bmw tenker jeg meg,har en sykt jævlig bakke hjemme hos meg,så kan kanskje være lurt med en quattro da ;)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så veldig usikker på hva jeg skal kjøpe meg :P .

Er jo en stund til jeg blir 18 år enda,men kommer det ikke til

og se litt rart ut da :P ,at en 18 åring kjører med stasjonsvogn :P ? .

Men ble litt mere positiv til Audi nå ;) .

Blir jo litt av et styr å komme fram på vinteren med en bmw tenker jeg meg,har en sykt jævlig bakke hjemme hos meg,så kan kanskje være lurt med en quattro da ;)

Tja..rart å se en 18 åring med stasjonsvogn? Nei syns da ikke det. Kaller det heller å være fornuftig jeg å handle en bil med stor plass. (Noe jeg ikke akkurat gjorde nå.........fatality )

Dessuten.. man vet jo aldri..plutselig plopper det ut et par unger også, og da trenger du ikke engang å bytte bil. For du har jo alt stasjonsvogn! :D

Vanskelig valg ja. Håper du blir fornøyd med valget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..rart å se en 18 åring med stasjonsvogn? Nei syns da ikke det. Kaller det heller å være fornuftig jeg å handle en bil med stor plass. (Noe jeg ikke akkurat gjorde nå.........fatality )

Dessuten.. man vet jo aldri..plutselig plopper det ut et par unger også, og da trenger du ikke engang å bytte bil. For du har jo alt stasjonsvogn! :D

Vanskelig valg ja. Håper du blir fornøyd med valget ditt :)

Haha,trur ikke det blir unger med det første da.

Men er jo alltids praktisk med bil med god plass. Blir vel snart lærling,og da

er det alltids kjekt å ha litt god plass til verktøy i bila ;).

Men satser på at jeg blir fornøyd med valget mitt,den dagen jeg snart kjøper meg bil ;)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt nå BMW på vinter i over 5 år og har ikke hatt noen problemer med det. De problemene jeg har fått et for store hjul.. Nå har ikke jeg hatt Audi, men jeg holdt på å kjøpe meg en.. En kamerat av meg hadde A6 2,4/2,5TDI Quattro og det var problemer med den hele tiden. Den var relativt ny og verksted/delene var grisedyre. Han endte opp med et stort tap og gikk over til Mercedes. Ellers har jeg bare positive erfaringer med BMW.. Hvis du vil gå litt lenger inn i sømmene vil jeg anbefale deg en tur på http://www.bimmers.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt nå BMW på vinter i over 5 år og har ikke hatt noen problemer med det. De problemene jeg har fått et for store hjul.. Nå har ikke jeg hatt Audi, men jeg holdt på å kjøpe meg en.. En kamerat av meg hadde A6 2,4/2,5TDI Quattro og det var problemer med den hele tiden. Den var relativt ny og verksted/delene var grisedyre. Han endte opp med et stort tap og gikk over til Mercedes. Ellers har jeg bare positive erfaringer med BMW.. Hvis du vil gå litt lenger inn i sømmene vil jeg anbefale deg en tur på http://www.bimmers.no ;)

Jeg har vært som smått inne på sida der ;), men får vel ta meg en tur til :)

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører A4, sedan riktignok, og om du gjør litt med en A4 stasjonsvogn, så blir det ikke rart i det hele tatt! jeg synes at om du hadde gått for A4 Avant/stasjonsvogn, og kanskje gjort litt med den, så vil du ikke angre. Du hadde fått en tøffere og ikke minst sprekere bil en 318i. i tilegg har du en nydelig bil som er digg på vinterføre! Så jeg ville gått for A4, men er jo ditt valg og lykke til med det! Ellers så kan du jo ta turen innom VACN siden (VW Audi Club Norwegen) En bra klubb hvor du garantert vil få svar på dine spørsmål! http://www.vwaudi-club.no

Mvh.

TropicX

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om jeg poster denne på riktig plass.Men håper på det.

Har det slikt at jeg nå snart skal kjøpe meg bil.

Men klarer ikke helt å bestemme meg.

Slik det ser ut nå,så ligger valgene på en Bmw 318 i og en audi a4 1.8 turbo quattro. Audi`n er en 1996 modell og har gått 193000 km og 150hk.

Bmw`n har jeg ikke helt bestemt meg for enda,for det finnes en god del av de som selges ;). Men blir vel en fra 1993-1997 en plass tipper jeg.

Hvilken bil bør jeg kjøpe?, Bmw`n er jo en mere ungdomsbil enn den Audi`n.

Og Audi`n er jo bedre igjen på vinteren og den har jo også turbo :d .

Audi`n er altså en stasjonsvogn mens Bmw`n personbil.

Prisen på audi`n er 99000 kr mens ettersom jeg ikke har funnet en spesiell 318i enda så ligger sikkert prisen på 50000-75000 kr.

Noen som kan hjelpe meg litt her ;)

Hvorfor ikke en BMW 320i? Da får du jo den deilige 6`r lyden å;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider