Gå til innhold

Bmw eller Audi?

Ranger emnet

-Oddi-

Anbefalte innlegg

Jeg må bare gjenta det som står i signaturen til Simonsen:

Alle biler er dritt ... Du må bare finne den dritten som passer deg best ...

Personlig ville jeg valgt Audi, rett å slett fordi jeg har en forkjærlighet for disse bilene.

- Nissan 200sx s13 92mod, sort

- Toyota Celica 88mod GT - SOLGT

- Golf III 95 mod. på 18" - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

awd er tragisk... RightWheelDrive er det beste. husk at awd stjeler mye av effekten også.

Men bare lurer til dere Audi folk? Ble S4 fra midten av 90-tallet (kanke en dritt om Audi' date=' men skjønner hvilken jeg mener) [blah blah blah']

Er en generasjonskløft på S4. Den første S4'en så dagens lys i 1992 og var bygget på Audi 100 typ4A, og var en sportsligere utgave av denne.

c4.jpg

Når 100'en bytta navn til A6 i 1995, ble S4'en også omdøpt til S6. Fremdeles i typ4A-karroseriet, også kalt C4.

I 1998 kom den første bilen av den 'nye generasjonen S4'. Denne var bygd på førstegenerasjons A4, typ8D.

b5.jpg

Etter dette har alle S-modeller fulgt A'en i modellprogrammet :)

S4 2.2T er vel i utgangspunktet ingen spektakulær baneracer, men det skyver nå fra helt greit til å være en diger familievogn.

Og S4/S6 med 4.2 er jo ikke helt uten trøkk den heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ikke enkelt for deg...... men du kan jo begyne med å sjekke hva forsikring koster på de 2 alternativene,deretter kan du sjekke litt servicepriser og delepriser, også kan du søke litt på div forum og se hva som er de svake punktene på dem og hva det koster.

Og de som sier du må ha q på bakluka for å komme de fram de tre mnd det er snø kan IKKE kjøre bil:driving

Lykke til med bilvalget:)

:worshipbm

Trur kanskje det blir en Bmw ;). Kan tenke meg at det er stygg dyrt og få forsikret en audi med turbo når man er 18 år.

Blir sikkert en standard bmw 318 i tenker jeg meg ;).

Er ikke 18 enda,så er vel dyrt nok å bruke 50000-70000 kroner på førstebil.

Er vel litt rimeligere delene til en 318 i enn en audi tq :P .

Audi a4 1.8 tq 2004 mod

xAudi a6 1.8t 2002 mod

xAudi A8 2.8 Quattro 1997 mod

x Audi 100 2.2 1983 mod

x Bmw 318i 1993 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur kanskje det blir en Bmw ;). Kan tenke meg at det er stygg dyrt og få forsikret en audi med turbo når man er 18 år.

Blir sikkert en standard bmw 318 i tenker jeg meg ;).

Er ikke 18 enda,så er vel dyrt nok å bruke 50000-70000 kroner på førstebil.

Er vel litt rimeligere delene til en 318 i enn en audi tq :P .

bmw er ikke de billigeste bilene og forsikre dem eller derfor lønner det seg å sjekke begge, men BMW har helt klart billigere deler(erfaring)hadde a4 1.8t før jeg kjøpte bmw i fjor..kommer sikkert til å prøve audi igjen men aldri generasjonen fra 1996-2002:)

Gå inn på postbanken.no og se hva de forskjellige biler koster å forsikre,der får du en liten pekepinn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8tq er normalt sett skammelig dyr å forsikre. Men nå er vel ingen av alternativene dine spesiellt billige så i måte.

Jeg valgte en 1.8tq, bilen er helt eminent på vinterstid og morsom om sommeren. På tide med service snart dog og det blir neppe billig :(.

Finn riktig objekt og audi er eminent. Pass på forstilling, turbo & motor generellt. Serviceheftet bør ideelt sett være proppfullt av stempler og annen glede.

BMW er dog også fine biler, men en 318 er vel noe av det kjedligste jeg kan tenke meg ;).

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en BMW 320i? Da får du jo den deilige 6`r lyden å;)

dumt spm, men er det forskjell på 6'r og 4'er lyden? vil en "normal" person høre om det er en 318 eller 320 motor som er under panseret altså ?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider