shibbyvolvo Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 heisann! har en bmw 320 og ville gjerne gjort den litt mer sladdevennelig... bilen er senka og det er vel det meste som er gjort for kjøreegenskapene. har 215 foran og 225 bak, noe som ikke hjelper for mye på sladdevennligheten da.. når det gjelder budsjett, så har jeg en 5k å bruke. vil helst bruke mindre, da det er mye som kan utbedres på den. noen tips? nb: bilen skal brukes til vanlig så sveisa diff, oljedyser i hjulbuene osv er uaktuelt=) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 oppgradert motor,evt kjøpt en Bakaksling med Sperre originalt... Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Solgt den og kjøpt en 325 :thumb Nei som Viper sier, en diff med litt sperre på er en fordel. Også hvis du ikke har noe imot å kjøre uten interiør, kan du ribbe bilen innvendig og gjøre bilen veldig mye lettere(Noen sier så mye som 180kg bare på interiør og andre unødige ting). Mye billigere enn å oppgradere motoren :) Du kan vel også øke lufttrykket i dekkene bak for å gjøre at de slipper mer tror jeg. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Å bygge bil for drifting kan fort bli kostbart, hvis du skal ha en gjennomført driftebil da. No doubt about it, drifting is nothing without suspension. Springs and dampers (or coil-over systems, if you bend that way) should be your first buy. Look for sport-oriented springs and dampers with high stiffness. Drift cars need very high spring and damper rates to keep all four wheels firmly planted through the curves. There's no perfect height setting or spring/shock combo for any car; each driver has his or her own personal preference. And since drifting beats up a suspension more than any other motorsport, a high-quality bushing kit is a good investment. It will protect your suspension components and help ensure high durability. A single afternoon of drifting can destroy a brand new set of tires. When shopping for tires, look for special drifting tires for the perfect blend of traction and spin. As a rule, put the better tires on the front for good steering. Put hard-compound tires on your rear wheels if you want performance, and use softer tires if you're interested in showing off a huge cloud of smoke. As for wheels, most drifters like 15" rims on the rear, because 15" tires are cheap. As your drifting technique gets better, you'll most likely want to upgrade your rear tires for a set with a higher grip compound. Although cheap, hard tires are fun purely for their slipperiness and ease of drifting, they quickly become a hazard for high-speed drifts. For ikke å snakke om foringer, og andre ting, oppgradering av kjølesystemet, slik at det kan virke normalt når du drifter. Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 God post, BossCat. Tror ikke han skal ha hardcore driftebil, tror mer det var snakk om å sladde litt bare :) 320 er vel i seg selv ikke riktig bil i utgangspunktet for drifting, da 325 er mye mer egnet fra starten av. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Her er mere info på å sette opp en bil for drifting. http://www.sportcompactonly.com/tech-article.aspx?a=Drifting+(Part+II) Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 er nok ingen driftebil:) er mest bare for å gjøre det lettere å sladde.. takker for svar btw=) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Juli 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2006 jo bredere dekk jo lettere er det å få dem til å slippe, ihvertfall på vått føre. men en veldi tung bmw er vel ikke riktig utgangspunkt hvis du skal drifte. sladder i en rundkjørng eller et par sviger skal ingenting til så lenge man har litt hk, men skal du kunne kontrollere den bra, må du ha en del hester for at det skal gå skikkelig. kvassere kammer, og litt ekstra oppgraderinger kan det bli en god bil. skal du lære å drifte og få god kontroll på bilen kan det være bra å begynne å øve på snø og grus.... men ville ikke valgt akkurat en slik bil hvis du skal ha den som "skikkeli driftebil". Min mening ihvertfall Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Blir vel galt å kalle en E30 for en "veldig tung BMW". En E30 er da et ypperlig bilemne for å lære seg å kontrollere sladder etc. Har jo nesten perfekt vektfordeling og balanse. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 understell teller en del mer en motor da... å en e30 er ikke så tung bil.. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 om du har tenkt å bruke 5k, så er det ikke så mye du kan gjøre. det du bør gjøre er å hive ut det som kan ofres av interiør, reservehjul, jekk osv. det er tross alt gratis og gir merkbar forskjell både når det gjelder akselerasjon og kjøreegenskaper. for 5 k kan du gjøre en (skikkelig) ghetto turbokonvertering.. da snakker vi ghetto, brukte deler, brukt saab/volvo intercooler, litt shabby opplegg osv, men det er det meste du kan få for 5 k. du kan spikke deg et ganske greit luftinntak ved hjelp av noen slanger osv.. kald luft er gull verdt. batteriet kan du flytte i baggasjeromet for å få mer vekt bak (ergo mer overstyrt). om du har noe mer penger igjen, kan du se om du kan få tak i en brukt diffsperre billig, eller justerbare dempere billig. bakdemperne er viktigst at er stive i denne sammenheng. om du er klar for litt ghettomekk kan du jo sveise stenger mellom støtdempertårna bak. for all del, dette blir ikke noe proffe greier, men det er vel ikke meninga heller. jeg regner med at du blir nødt til å ribbe bilen så å si fullstendig (men behold varmeapparatet), og du kan med fordeler legge batteriet bak i bilen. for 5k har du altså disse valgene: sleggemekk turbokonvertering brukt diffsperre brukte justerbare bakdempere (koni e.l.) gjør du dette så skal du ikke se bort i fra at du fett kan ligge breitt på tørr asfalt. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Brukte justerbare koni (4stk) for du får litt over 1000kr på ebay. Hvis ikke bilen har diffbrems originalt så må jo dette være første prioritet? Nytter ikke med enhjulspinning. :P Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemoda Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 hehe sorry såg ikke at det var e30, trodde det sto e36. men e30 er ikke så dumt det nei. 5k er litt lite ja. men røsk vekk alt av overflødig vekt. sett på bedre understell. Så bør du vel ha en diff som sperrer mer, på den e30 meg og en kompis kjørte, så spant bare det ene hjulet og det var irriterende:D Men vekk med all unødvendig vekt, nytt understell(fjærer) og en diff som sperrer mer, så er det bare til å øve og øve og øve...... Siter Nissan 200sx 1990. X:1991 Peugeot 405 Mi16 (har fortsatt deler) X:1988 Peugeot 405 Mi16 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Juli 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 har det skjedd noe med bilen? Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbyvolvo Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 nei, egentlig ikke. har spart opp penger til eu-kontrollen som er på mandag. kan fort bli litt dyrt, men hvos det ikke blir det har jeg jo ti tusen til overs=) jeg har ikke greid å finne diffbrems til 5k men.. informer hvis du har=) har allerede senkefjører, til deg som syntes jeg skulle kjøpe nye:) Siter [X]Bmw 520i 1990 http://www.bilforumet.no/5-serien/186187-shibbyvolvo-prosjekt-bmw-520-a.html [X]Bmw 320i 1988 http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1775461&posted=1#post1775461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.