Gå til innhold

Forslag til forsterker og element?

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter noe som skal stå baki min golf 2.

Det jeg tenker på er en monoblokk og flere 12" eller monoblokk og en 15"..

15" er kansje mest aktuelt mtp pris og plass..

Skal bruke oppimot 10 000,- på dette, og skal ha det til å spille høyest mulig.

Tenkte å bruke hele bagasjen til kasse og ha en 15" stående oppå med magneten ut.

Har tenkt på noe a la Helix 1000.2, dynabel bf 7501 og flere i den klassen..

Som sub har jeg sett på flere grond zero og en 15" tarantula og litt forskjellig!

Men lurer på om noen har flere gode forslag? Kom gjerne med linker, priser og erfaringer!

Opel Kadett C :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kompis!!

Anlegg med busjett på opptil 10.000 med høyst mulig lyd.

Kjøper du nytt så er det dyrt og man lander med kanskje en 15` Kicker Solobaric + kasse + forsterker = 10.000 kr. Kjøper du brukt så får du mer for pengene ;)

Jeg får inntrykket av at du vil ha noe som smeller som rakkern!! Være `han med det kraftigste anlegget.`

Har selv jobbet i el kjede i Nord Amerika i nesten 3 år og solgt en del bil stereo. Har bare 2 hobby, ene er å spille cricket og andre er kraftige SPL anlegg i biler.

Vil man ha kraftigste anlegg i Norge og blant de kraftigste i hele skandinavia så kan man skaffe seg :

2 stk. 12` Hifonics Goliath XX 3212 og PHD10.000 til å drive dem.

Da har du 6000 RMS i bilen din og da trenger du skuddsikre vinduer og ikke spiller for høyt mens du er i bilen (du kan miste hørselen, synet blir `blurry` osv osv)

Dette blir rundt 20.000,- NOK

Beste anlegget jeg kan tenke innen 10.000,- budsjettet er :

2 stk. Power Acoustics Mofo-12 (1200 RMS hver)

PHD5000 forsterker.

Dette spiller du rundt 145-150 db med i en Golf. Power Acoustics er ikke noe særlig å skryte av når det gjelder store mengder SPL, men Mofo subbene er helt utrolige! De veier ca. 23 kg. hver. (Regel, bigger magnet, more power)

Med 145-150 db i bilen din så blir du hørt ett godt stykke unna, du avfyrer bil alarmer når du kjører forbi dem osv osv

En til jeg kan tenke meg som hadde også spilt utrolig bra er :

2 stk. MTX 9512 (1000 RMS hver)

2000 RMS Hifonics forsterker.

Budsjett på dette hadde vært rundt 15.000,- NOK

Vil du ha en 15 tommer i bilen med stor kasse :

1) Hifonics Goliath XX 3215 Woofer (3200 RMS)

PHD5000 Amplifier

2) Earthquake 15 inch Sub Zero (1250 RMS)

Hifonics 1600 RMS forsterker

Budsjett 10.000,-

3) MTX 9515 Woofer

Hifonics 1600 RMS forsterker

Budsjett 9.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider