Gå til innhold

Fjerning av dørlister

Ranger emnet

Mikkelsen

Anbefalte innlegg

heisann! jeg tenkte å fjerne listene som går langs siden på min golf 1! men etter å fjernet de er d jo noen små hull igjen der de var festet, så lurte jeg på om jeg kan tette de med metallsparkel eller om d vil spekke\ dette ut... har hørt noen si at man kan gjøre slikt med sparkel og godt grunnarbeid. mens andre sier at d ikke vil fungere.. hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE sveis på de tynne platene der. Slår det seg pga varmen er det komplett umulig å rette det opp igjen.

Få tak i litt karosserilim og lim på små metallplater bak hvert hull eller evt foran hvert hull dersom hullene er litt nedsenket uansett.

Dette er IKKE noe jallaløsning. Masse biler har limte skjermer, styling bunnplater osv i dag. Det sitter som banna bein, du slipper varmeproblemene og du slipper at varmen ødelegger antirustbehandlingen på innsiden av plata.

Vært SVÆRT nøye med å rengjøre flatene som skal limes mot hverandre.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen;) Har lett litt rundt finner ikke noe karosserilim! Fant en slags silikon som skal være godt egnet til slikt, men den blir jo litt elastisk! Noen som veit hvor jeg etv. Kan få tak i slikt lim?

Har også lest litt om "glassfibersparkel" den skal vistnok være god til å tette slike småhull! noen som har erfaring men dette?

MVH Mikkelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld ikke bruk silicon, her er noe som er perfekt til set du trenger det til http://www.wurthusa.com/project/en/leftnavi/catalog/product.php?path=04.0250.jpg sorry for at det er USA sine Wurth sider jeg viser, men det gikk ikke å linke direkte på produktet fra dei norske Wurth sidene

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider